چنین کنند بزرگان

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

 


جدا ما ایرانی ها از جان این دولت عزیز و این حکومت زیبا چی می خواهیم؟ چرا اینقدر بهانه های الکی می آوریم؟ از هر زاویه ای نگاه کنی، ما مشکل خاصی نداریم. از نظر آزادی، رئیس جمهور گفته است: «در ایران آزادی کامل و مطلق وجود دارد.»، از نظر استقلال، هاشمی رفسنجانی گفته است: « ما امروز مفتخریم که مستقل ترین کشور دنیا هستیم.» از نظر رشد اقتصادی که باهنر، مرد دوم مجلس گفته است: «دولت نهم از قبلی ها سبقت گرفت.» و از نظر هماهنگی در حکومت که هاشمی شاهرودی نگرانی ها را از بین برد و گفت: « در عصر طلایی انسجام سه قوه هستیم.» تا دیروز یک مشکل کوچک وجود داشت و آن هم کمبود سوخت بنزین بود که این مشکل هم حل شد و دولت بین نمایندگان مجلس کارت سوخت 1200 لیتری بنزین توزیع کرد. نمایندگان مجلس که مشکل سوخت نداشته باشند، انگار ما مشکل نداریم. چی بهتر از این!

آزادی نسبی، کامل شد

احمدی نژاد که یک ماه قبل گفته بود « در ایران تقریبا آزادی کامل وجود دارد» یک قدم جلو تر گذاشت و در مصاحبه با یک شبکه هلندی گفت: « در ایران آزادی کامل و مطلق وجود دارد.» آگاهان برخی دلایل اثبات آزادی کامل و مطلق در ایران امروز را بشرح زیر مورد اشاره قرار دادند:

اول: دستگیری و زندانی شدن تعدادی از روزنامه نگارانی که مانع آزادی مطلق و کامل شده بودند، از جمله سهیل آصفی که هنوز زندانی است.

دوم: توقیف دهها نشریه از جمله شرق و هم میهن که تلاش می کردند جلوی آزادی کامل و مطلق روزنامه نگاران را بگیرند.

سوم: اخراج تعدادی از اساتید دانشگاه مانند دکتر بشیریه، کدیور، سمتی که این اساتید دانشگاه در یک توطئه مشترک قصد داشتند جلوی آزادی را در دانشگاه بگیرند.

چهارم: فیلترینگ تعداد زیادی از وب سایت های اینترنتی که با اعمال شوم شان قصد داشتند تا نهال آزادی را پرپر کرده و جلوی آزادی کامل و مطلق را برای کاربران اینترنتی بگیرند.

پنجم: دادن تذکر به 1.5 میلیون زن و مرد توسط نیروی انتظامی که این زنان و مردان با پوشیدن برخی لباس های تحریک آمیز، از جمله مانتوهایی که 1.5 سانت کوتاهتر از مانتوی دراز بود، می خواستند جلوی آزادی لباس پوشیدن و در نتیجه آزادی کامل و مطلق را بگیرند.

نتیجه گیری اخلاقی: وقتی که حرف زدن مالیات ندارد، هر چی دلمان بخواهد می گوئیم.

جمع آوری صدهزار افغانی

اگر چنین تیتری خوانده بودید که «دولت آمریکا جمع آوری بیش از صد هزار ایرانی غیرمجاز را در آمریکا آغاز کرد» چه احساسی پیدا می کردید؟ روزنامه ها نوشتند: «جمع آوری بیش از صدهزار اتباع افغانی غیر مجاز» صورت گرفت. چنان راجع به صدهزار افغانی حرف می زنند، انگار صدهزار عدد سیب زمینی هستند. احتمالا در ادامه طرح جمع آوری افغانی ها چنین جملاتی را با عرض معذرت از دوستان افغانی عزیز خواهیم خواند.

نتیجه گیری منطقی: اوی اوی اوی! چه خبرتونه؟ دارین درباره انسان حرف می زنید!

گاف های یک رئیس جمهور

این محمود نوری هم واقعا موجود بامزه ایست. اصل را بر این گذاشته که مردم نمی فهمند، هر چه دلش می خواهد می گوید. احمدی نژاد در یک مصاحبه با یک نشریه فرانسوی اعلام کرد که هر روز صبح ساعت 5.5 از خانه خارج می شود و تا نیمه شب کار می کند، هر روز در کارهای آشپزی به همسرش کمک می کند و به مادرش هم غالبا سر می زند. احتمالا در آینده خواهد گفت: هر روز نوه ام را به پارک می برم، سرزده به افغانستان می روم، پدرم را می برم زیارت( یادش می رود که هر دو پدر فوت کردند.)