سگ زرد و برادر شغال

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

با ابن سگ زردی که برادر شغال است چه کنیم؟ یعنی اگر این برادران خل مشنگ انصار حزب الله و وزارت اطلاعات و سربازان گمنام آقا امام زمان تشریف نداشتند می خواستیم چه نوع شکلاتی مصرف کنیم؟ جانشین فرمانده نیروی انتظامی اصفهان در مورد اسیدپاشی گفت: “در حاشیه تجمع اعتراضی مردم تعدادی از اعضای منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و ضد‌انقلاب دستگیر شدند.” قبلا هم در جریان جنبش سبز در روز عاشورای ۱۳۸۸ یکی از فرماندهان سپاه گفته بود که در تظاهرات دو میلیون نفری جنبش سبز اکثر افراد ساواکی و منافق و سلطنت طلب بودند. حالا درد وزارت اطلاعات و سپاه و بسیج توی سرمان بخورد، این کوفت سلطنت طلب و مجاهد را چه کنیم؟

کل هواداران مجاهدین خلق که نه، کل اعضا و هوادارانش با هواداران جدی سلطنت را که جمع کنیم کلا سه تا اتوبوس آدم پر نمی شود، چطوری این هزار تا آدم می توانند به اندازه یک میلیون نفر اهمیت داشته باشند؟ بدبختی این است که حکومت و وزارت اطلاعات ترجیح می دهد اسم سلطنت طلب و مجاهد را روی معترضان معمولی و طبیعی حکومت که اکثریت مردم هستند بگذارد، ولی اسم معترض اصلاح طلب را نگذارد. اصلا آدم نمی فهمد وقتی مجاهدین خلق و سلطنت طلبان اصلا اهل اعتراض رسمی در کشور نیستند، برای چه وزارت اطلاعات هویت مردم ایران را به این اسامی می دهد؟

البته من نمی خواهم بگویم که در میان ایرانیان سلطنت طلب وجود ندارد. اصلا. یا نمی خواهم بگویم که کسی هوادار مجاهدین خلق نیست. مطمئنا همیشه هر اندیشه ای عده ای طرفدار دارد، ولی واقعا رنجبار است که یک عده از معترضین اصلاح طلب را دستگیر می کنند و بعد هم به اسم سلطنت طلب و مجاهد اسم شان را ضایع می کنند و آخرش هم ولشان می کنند. بگو چطوری است که طرف هوادار مجاهدین خلق تروریست است و ول شان می کنی و اگر کسی اصلاح طلب باشد سه سال در زندان نگهشان می داری؟ اصلا مجاهد و سلطنت طلب چکار دارد به مشکلات مردم ایران. بیخودی چرا معترضین به مظالم و ستم ها را ضایع می کنید؟

همین آقای جانشین فرمانده نیروی انتظامی اصفهان گفته که “در حال حاضر بیش از ۹ هزار کانال رادیویی و ۱۸ هزار شبکه ماهواره‌ای در دنیا علیه ارزش‌های اسلامی و دینی در حال فعالیت هستند.” البته من که مخالف فعالیت ۹ هزار کانال رادیویی و ۱۸ هزار شبکه ماهواره ای علیه ارزش های اسلامی نبوده و نیستم. به من چه. هر که می خواهد بزند، هر که می خواهد ببرد. من فقط می خواهم یادآوری کنم که عدد ۱۸ هزار خیلی زیاد است. ممکن است ۱۸ هزار چوب کبریت یا هجده هزار تومان یا هجده هزار قوطی آبجو یا هجده هزار مداد خیلی زیاد یا عجیب نباشد، ولی هجده هزار شبکه ماهواره ای که شوخی نیست. حتی یک دیوانه معتاد فیلم پورنو مثل حسن عباسی هم نمی تواند تصور ۱۸ هزار شبکه ماهواره ای را بکند. چوب کبریت که نیست همین طوری جلویش صفر می گذارید.

 

عشق و نفرت

من نمی دانم برادران امت حزب الله چه اصراری دارند که حتما هر روز عشق و نفرت نشان بدهند. البته عشق اش که کلا انشاء و ادبیات عاطفی است و در واقع دوزار نمی ارزد، ولی نفرت اش اندازه دهها هزار دلار هزینه باروت و خرج انفجار و از این ماجراها دارد. عبدالله صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه گفته: “اسلام سراسر عشق نیست و مرگ و نفرین هم دارد.” بعد هم ترسیده که خدای ناکرده کسی به دین و خدا و پیامبر علاقمند شود و گفته “در قران در مورد جنگ نرم صحبت شده است.” و ادامه داده که: “عده ای روشنفکر می گویند اسلام سراسر عشق است و مرگ و نفرین ندارد در حالی که قرآن صراحتاً در آیه الکرسی می فرماید «و من یکفر بالطّاغوت و یومن بالله فقد استمسک بالعروه الوثقی» یعنی ابتدا تبری از دشمنان خدا را لازم می داند، سپس دوستی با دوستان خدا را مطرح می کند.” ممنون، دست تان درد نکند. ما که البته هیستری ضد دین نداریم، ولی اگر کسی نیاز داشت که یک آدمی که به نظر مذهبی می رسد گند بزند به کل تاریخ دین و اعتقادات معنوی مردم، حتما به شما خبر خواهیم داد که خدای ناکرده از این وظیفه الهی جانمانید. ممنون. لطف کردید.