سکوت درباره هفت تیر کشی مداح بیت

نویسنده
نازنین کامدار

» مصون از تعقیب های تازه: حاج محمود کریمی و حسین رعیت

ماجرای هفت تیر کشی مداح مورد علاقه آیت الله خامنه ای به نام محمود کریمی در یکی از اتوبان های پر تردد تهران و شلیک ۵ گلوله از سوی وی و حسین میرکاظمی مشهور به “حسین رعیت” به خودروی یک زوج جوان، با خشم و اعتراض گسترده مردم و رسانه های مستقل مواجه شده است به طوری که درخواست برای برخورد قضایی با وی به یکی از مطالبات افکار عمومی در شبکه های اجتماعی و سایت ها تبدیل شده است.

 خشم عمومی نسبت به مداح حکومتی مورد علاقه آیت الله خامنه ای و نیز فردی که در جریان سرکوب اعتراضات خیابانی عکس وی با یک کلت کمری منتشر شد و بعدها معلوم شد که یکی از شرکای تجاری بابک زنجانی است، پس از آن بالا گرفت که یک سایت نزدیک به محمود کریمی با جعل روایت واقعه روی داده در اتوبان، مدعی شد که محمود کریمی به دلیل آنچه که “مورد حمله قرار گرفتن از سوی اراذل و اوباش” نامید و “برای حمایت از خانواده”اش دست به هفت تیر کشی در خیابان زده است. سناریویی که بسیاری را به یاد ماجرای مرگ های مشکوک زندانیان سیاسی در زندان های حکومت ایران از جمله مرگ “زهرا کاظمی” و نیز ماجرای مسکوت ماندن پرونده قتل فرزند علی فلاحیان انداخت.

سایت “ندای انقلاب” که خود را وابسته به قرارگاه عمار می داند، در تشریح سناریوی خود درباره هفت تیر کشی محمود کریمی به نقل از یک منبع نزدیک به وی، چنین نوشت: “محمود کریمی مداح اهل بیت عصمت و طهارت که بامداد چند روز پیش در یکی از اتوبان های تهران در حال حرکت بود از سوی سرنشینان چند خودرو مورد تهدید قرار گرفت. در این جریان سرنشینان این خودروها با ویراژ دادن اطراف خودرو حاج محمود کریمی وی را مجبور به توقف در حاشیه اتوبان می کنند. پس از توقف خودرو کریمی در حاشیه اتوبان، سرنشینان خودروهای مزاحم پیاده شده و به سمت خودرو کریمی می روند و این مداح که به همراه خانواده خود بوده برای دفاع از خانواده خود و دور کردن اراذل و اوباش اقدام به شلیک هوایی می کند که این کار هم نتیجه نمی دهد و نهایتا کریمی یک گلوله به سمت لاستیک ماشین یکی از این افراد مزاحم شلیک می کند که این گلوله به گلگیر خودرو اصابت می کند و نهایتا اراذل و اوباش از اطراف ماشین کریمی فاصله می گیرند. محمود کریمی از سوی نهادهای مربوطه دارای مجوز حمل سلاح است”.

این سایت به خشم عمومی از این چهره نزدیک به آیت الله خامنه ای اعتراف کرده و افزوده است: “به دلیل اثرگذاری حاج محمود کریمی در سالهای اخیر و جذب جوانان به فرهنگ اهل بیت و ترویج این فرهنگ از سوی وی ما شاهد عصبانیت ضدانقلاب از این مداح اهل بیت هستیم. نکته جالب و تامل برانگیز در حمله اراذل و اوباش به محمود کریمی اینجاست که اولین بار خبر مورد نظر از سوی سایت صهیونیستی بالاترین و یک سایت بدنام وابسته به آقای زاده فتنه گر منتشر شده است که نشان از سناریوی از پیش طراحی شده رسانه های معاند برای تخریب چهره های هیئتی و مذهبی است”.

در همین حال، روز گذشته و پس از آنکه سایت های خبری جناح راست در تلاش برای انکار حادثه روی داده در اتوبان هستند، سایت “سلام نو”، یک سایت نزدیک به اصلاح طلبان در مطلب اصلی خود خواستار برخورد قضایی با این مداح حکومتی شد.

سلام نو در گزارش اصلی خود نوشت: “خبر تیراندازی محمود کریمی، معروف به حاج محمود کریمی همراه با «حسین رعیت» در چند شب گذشته به یک خودرو منتشر شد. محمود کریمی از مداحان صاحب نام و حسین رعیت از دوستان بابک زنجانی، سرمایه‏دار جوان و معروف ایرانی است که چند روز پیش بازداشت شد. دو روایت مختلف و متضاد خبرگزاری‏‌ها از آن رویداد در دو روز اخیر منتشر شده است؛ اما مساله، مجوز حمل اسلحه و شلیک یکی از این دو است که در تمامی خبرگزاری ‏‌ها تایید شده است. مساله‏ای که بسیاری را با این سوال روبرو کرده که دلیل اجازه حمل سلاح برای این مداح چیست؟ البته شاید دلیل آن دوستی‏های محمود کریمی با حسین رعیت باشد؛ دوستی که بتواند جنبه اقتصادی نیز داشته باشد. البته بسیاری از فعالان رسانه‏ای اصولگرا در فضای مجازی، مسالهٔ پیش آمده را با «ناهی از منکر» خواندن محمود کریمی و برای امنیت او توجیه کرده‏اند؛ توجیهی که با واکنش بسیاری از همفکران خود مواجه شد و آن‌ها محمود کریمی را با دیگر ناهیان منکر که در این راه حتی جان خود را داده‏اند قیاس کرده‏اند! با همهٔ این‌ها، سوالی که همچنان بی‌پاسخ باقی مانده حاشیه امن برخی جریان‏‌ها است و اینکه این بار قوه قضاییه چگونه ورود ماجرا خواهد شد؟ یا قرار است خیلی عادی از کنار این اخبار عبور شود، همچنان که صداوسیما خیلی راحت شب گذشته نیز «حاج محمود» را در تلویزیون نشان داد تا وانمود کند که آب از آب تکان نخورده است”.

سایت اعتدال گرای “تدبیر نیوز” هم در یادداشتی با عنوان “آیا اینجا تگزاس است”، نوشت: “آیا کسانی که به محمود کریمی مداح که وظیفه اش ظاهرا نشر معارف دین است مجوز تیراندازی داده اند امروز پاسخگوی عمل قبیح وی در یک تصادف ساده هستند؟ حتی اگر بر فرض محال بخواهیم سناریو سازی فوری برخی سایت های امنیتی مبنی بر حمله اراذل اوباش را به وی قبول کنیم این سوالات مطرح می شود که وقتی وی درون خودرو در یک بزرگراه مشغول حرکت بوده چه کسی می توانسته برای وی ایجاد مزاحمت کند و از طرف دیگر مگر کشور قانون ندارد که یک فرد به خود اجازه می دهد خود را جای قاضی بگذارد و حکم تیر اندازی اجرا کند؟ از زمان انتشار این خبر این موضوع تقویت شده است که آقایان مداح مشهور که موقعیت های امروز خود را مدیون مردم و ابزارهای رایگان کشور هستند خود را تافته ای جدابافته احساس کرده اند که می توانند با قلدری همه کارهای خود را پیش ببرند و هیچ کس هم جلودار آن ها نبوده و آنها هم خود را پاسخگوی هیچ کسی نمی دانند. به نظر می رسد از یک سو پلیس و دستگاه قضایی باید با یک برخورد شدید زمینه توهمات و سواستفاده هایی را از این افراد بگیرد تا مردم جامعه احساس آرامش و امنیت خود را از سوی این افراد در خطر نبینند و از طرف دیگر هم قشر مذهبی و جامعه مداحان باید فکری برای حیثیت محافل مذهبی از طریق حذف چهره های متظاهر و مشکل دار از هیئت ها انجام دهد”.

در واکنش به این انتقادات، سایت صلح نیوز، سایتی افراطی که به “سایت امنیتی های ناشی” مشهور شده، سایت های خبری منتقد محمود کریمی و حسین رعیت را به “عقده گشایی” و “نمایش فضاحت بار” متهم کرده و نوشته است: “سایت اصلاح طلب اوج عقده گشایی و حقارت خود را نسبت به قوه قضاییه به نمایش گذاشته اند. این سایتهای اصلاح طلب که به نظر می رسد نسبت به اقتدار و صلابت دستگاه قضایی در برخورد با فتنه گران به شدت عصبانی هستند با انتخاب این تیتر توهین آمیز دستگاه قضایی کشورمان را زیر سئوال برده اند”.

سایت تندرو که معمولا به اخبار ساختگی علیه مخالفان دولت احمدی نژاد و هواداران اصلاحات می پردازد اظهار نظر کرده که “دستگاه قضایی کشورمان به عنوان تنها مرجع عادلی است که ملت می توانند با خیالی آسوده برای احقاق حق خود به آنجا رجوع کنند و این حق در صورتی که مورد اجحاف قرار گرفته باشد با صلابت و اقتدار با صاحبش ازسوی دستگاه قضایی کشورمان بازخواهد گشت. قوه قضاییه بر اساس مستندات و واقعیات تصمیم گیری و اتخاذ رای می کند شانتاژهای رسانه ای و سیاسی نمی تواند تاثیری در جهت گیری ها و تصمیم گیری های قوه قضاییه کشورمان داشته باشد.”

حمایت یکصدا سایت های تندرو و سکوت کامل روزنامه هایی مانند کیهان و جوان درباره حادثه هفت تیرکشی در اتوبان نشان از نفوذ مداحان و نزدیکی آنان با گروه های فشار دارد به همین جهت است که صلح نیوز می نویسد “بی شک اقتدار و صلابت قوه قضاییه در برخورد با فتنه گران و اصلاح طلبان تندرو که با رفتارهای ساختار شکنانه خود کشور را با مشکلات عدیده ای روبرو ساختند و همچنان نیز دست از رفتار های مزورانه خود برنمی دارند خشم و عصبانیت رسانه های حامی این جریان التقاطی را فراهم ساخته است. اینکه سایتهای حامی جریان فتنه بی محابا بدون اینکه دستگاه قضایی کشورمان موضع خود را در مورد موضوع حاج محمود کریمی و شکافتن کامل ابعاد این ماجرای مشکوک اعلام کند رسانه های اصلاح طلب با حمله به قوه قضاییه و جوا سازی و شانتاژهای رسانه ای در پی تخریب و تضعیف دستگاه قضایی حرکت می کنند بی شک این همان حقارت و عقده ای است که از اقتدار و صلابت دستگاه قضایی در دل این جماعت باقی مانده است”.

بر اساس ان گزارش، با وجود گذشت نزدیک به ۵ روز از حادثه تیراندازی محمود کریمی و حسین میرکاظمی، قوه قضاییه و نیروی انتظامی از هرگونه اظهار نظری در این خصوص امتناع کرده اند و صدا و سیما نیز به بهانه های مختلف به پخش مداحی های این هفت تیر کش می پردازد.

این درحالیست که سال گذشته رئیس قوه قضاییه، دو نوجوان را به دلیل حمل سلاح سرد و دزدی ۷۰ هزار تومان پول به “فساد در ارض” متهم کرد و بلافاصله دستور اعدام آنها را در حیاط خانه هنرمندان صادر کرد.

بی توجهی به اقدامات مشابه رفتار محمود کریمی در حکوت ایران مسبوق به سابق است. کشته شدن زهرا کاظمی در زندان به دست سعید مرتضوی، مسکوت گذاشتن ماجرای تیراندازی و قتل یک شهروند از سوی فرزند علی فلاحیان از جمله نمونه های این بی اعتنایی هاست.