احمدی نژاد، متشکریم!

نویسنده

گای بخور

آیا محمود احمدی نژاد در راستای مصالح اسرائیل فعالیت می کند؟ وی در حال حاضر دست به کارهائی می زند که منافع زیادی برای اسرائیل دارد. ظرف مدت گذشته، ایران شاهد درگیری های زیادی میان جریان های پراگماتیک که خواستار توقف برنامه هسته ای یا حداقل مذاکره با آمریکا هستند با دیگر گروه های تندرو که با هرگونه عقب نشینی مخالفند، بود. در این میان ما می بایست دست های محمود احمدی نژاد را به گرمی فشار دهیم.


برای اسرائیل اصلا خوشایند نیست اگر برنامه هسته ای ایران هم اکنون متوقف نشود؛ چرا که ظرف مدت کوتاهی رئیس جمهور آمریکا تغییر کرده و ایرانیان، طرح خود را با جدیت بیشتری ادامه خواهند داد. این از شانس ماست که احمدی نژاد را در اختیار داریم؛ چرا که وی کسی است که اصرار دارد تا کشورش را منزوی کرده و نداهای سرزنش آمیز تمامی جهانیان را متوجه ایران نموده و خود را به عنوان یک بچه شرور و مشکل آفرین در جهان مطرح کند.

بیائید تا فهرست موفقیت های احمدی نژاد ظرف دو سال گذشته را بررسی کنیم:

ـ به لطف سخنان احمدی نژاد، پرونده هسته ای ایران در صدر تمامی موضوعات جهان قرار گرفته است و اگر احمدی نژاد نبود، چه کسی می توانست خود را درگیر چنین مشکل بزرگی کند؟ در این راستا یادآور می شویم که هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی دو رئیس جمهور پیشین ایران، کسانی بودند که طرح هسته ای را فعال کرده ولی توجه جهانیان را جلب نکردند و این در حالی است که آمریکا، انگلستان و فرانسه اکنون به هیچ عنوان نمی خواهند اجازه دهند تا ایران به فن آوری هسته ای دست یابد.

ـ احمدی نژاد آمریکا را تا حدی تحریک کرده که آماده حمله نظامی به ایران شده است. در حالیکه دومین ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس مستقر شده و ارتش آمریکا بر تعداد نیروهای خود در عراق افزوده است، سناریوی حمله آمریکا به ایران دیگر موضوعی محرمانه و پیچیده تلقی نمی شود.

ـ رئیس جمهور ایران همدلی و همراهی اروپا را از دست داده و اکنون می بینیم که حتی کشورهائی مانند آلمان، فرانسه و انگلستان نیز با آمریکا در امر افزایش فشارها و تحریم ایران همراهی می کنند. باور کردنی نیست ولی واقعیت دارد که انگلستان و فرانسه در تعامل با ایران بسیار جدی تر از آمریکا به نظر می رسند.

ـ به خاطر مانور ابلهانه احمدی نژاد در موضوع هولوکاست، اکنون جهان با اسرائیل احساس همدردی می کند و شرایطی ایجاد شده که بسیاری از مردم دنیا به راستی با اسرائیل در تمایل آن به از بین بردن ایران، همراهی می کنند. بدین ترتیب اسرائیل پس از سالیان دراز موفق شد خود را به عنوان داود و نه جالوت در سطح دنیا مطرح کند.

ـ احمدی نژاد با دستان خود اردوگاه اهل سنت را علیه شیعیان و ایران بسیج می کند. اکنون می بینیم که نگرانی و ترس قابل توجهی در کشورهای خلیج فارس، عربستان و حتی فلسطینیان از ایران به وجود آمده و این ترس می تواند این کشورها را در مواجهه با ایران متحد کند. وحدتی که میان اهل سنت به وجود آمده، در آینده به سود منافع اسرائیل خواهد بود.

ـ به دلیل تندروی ایران، اختلافاتی میان تهران با تنها هم پیمانش یعنی دمشق به وجود آمده و سوری ها اکنون در تعامل با زیاده طلبی های ایران، احساس راحتی نمی کنند؛ چرا که این روند در نهایت به ضرر سوریه تمام خواهد شد.

ـ محاصره اقتصادی علیه ایران توسعه یافته و به زودی و با قطعنامه جدید شورای امنیت، شاهد تحریم های بیشتری نیز خواهیم بود و تمام این موارد، اقتصاد ایران را که تنها به نفت تکیه دارد، از بین می برد.

ـ احمدی نژاد حتی همراهی روسیه با ایران را نیز از دست داده است. مشخص نیست که چه اتفاقی افتاده؛ ولی روسیه اکنون در ارسال هیئت هائی که برای همکاری با ایران در پروژه هسته ای فعالیت می کردند، تعلل می ورزد و حتی فعالیت در نیروگاه بوشهر، که خود برای ایرانیان بنیان نهاده را به حالت تعلیق درآورده است.

ـ در عرصه داخلی نیز احمدی نژاد دستاوردهای زیادی داشته است! وی موفق شده تا اکثر طبقات مردمی را در ایران برانگیخته و تلاش دارد تا کار دولت را با سیاستی انعطاف ناپذیر و تندرو به پیش ببرد و به هیچ وجه متوجه جریان تاریخ نیست که در شرایط کنونی در مقابل تندروی قرار گرفته است.

آیا واقعا احمدی نژاد موفق خواهد شد تا پایه های نظام روحانیون در ایران را به لرزه درآورد؟ چنانچه در این راه موفق شود می توان گفت “احمدی نژاد مزدور” ماموریت خود را به نحو احسن به پایان برده است.