رنجنامه فاطمه کروبی

فرشته قاضی
فرشته قاضی

» فرزندم را در مسجد شکنجه و تهدید به تجاوز کردند

فاطمه کروبی، نماینده سابق مجلس و همسر مهدی کروبی در نامه ای سرگشاده از شکنجه و تهدید به تجاوزفرزندش خبر داد و از رهبر جمهوری اسلامی خواست تا دیر نشده به دادخواهی فرزندان بی نام و نشان این کشور، به ویژه دستگیر شدگان جوان اخیر برسد.

علی کروبی، فرزند سوم مهدی کروبی، روز 22 بهمن در حالی بازداشت شد که در پی هجوم لباس شخصی ها و گارد ویژه به سوی مهدی کروبی، قصد محافظت از پدرش را داشت. در حالیکه مردم و محافظان و اطرافیان کروبی به شدت مورد ضرب و شتم با باتوم، گلوله رنگی و گاز اشک آور قرار گرفته بودند، علی کروبی بازداشت، اما نیمه شب همان روز آزاد شد.

فاطمه کروبی در نامه اش به به آیت الله خامنه ای، از ضرب و شتم شدید فرزندش خبر داده و نوشته است که این مرد ۳۷ ساله را در خانه خدا تهدید به انجام فعلی کرده اند که مجازات ارتکاب آن فعل در قانون مجازات اسلامی، مرگ است.

نامه خانم کروبی در حالی منتشر می شود که بر اساس گزارش خبرنگار “روز”، ماموران امنیتی در تماسی با او، تهدید کرده اند که حسین کروبی، فرزند دیگر او را بازداشت خواهند کرد. پاسپورت حسین کروبی هفته گذشته در فرودگاه امام توقیف شد و به او گفته اند باید برای ارائه پاره ای توضیحات، ظرف دو روز به اطلاعات مراجعه کند هر چند او به روز گفته است که در تماس بعدی، تاریخ احضار او را به 27 بهمن تغییر داده اند.

نامه خانم کروبی که در وب سایت سحام نیوز، ارگان رسمی حزب اعتماد ملی منتشر شده است، به گفته او «تنها از سر دلسوزی و برای پیشگیری از جنایات آتی علیه فرزندان این سرزمین نگاشته شده» و در آن از رهبر جمهوری اسلامی خواسته است “پیش از آنکه کامران ها و محسن های دیگر زیر شکنجه این افراد بی مسئولیت جان دهند و حیثیت این کشور و نظام را به چالشی اساسی بکشانند، تدبیری بیندیشد”.

اشاره این نماینده سابق مجلس، به محسن روح الامینی و محمد کامرانی و امیرجوادی فر است که در بازداشتگاه کهریزک و در زیر شکنجه کشته شدند.

 

شکنجه و تهدید به تجاوز در خانه خدا

خانم کروبی در نامه سرگشاده ای که روز گذشته منتشر کرد با اشاره به سوابق خود، بازداشت علی کروبی را فقط “یک نمونه کوچک از یک دریا” دانسته و تاکید کرده نامه اش از سر دلسوزی و پیشگیری از جنایات آتی علیه فرزندان ایران است و این رنجنامه را به خاطر فرزندش ننوشته است.

وی با اشاره به حمله لباس شخصی ها و گارد سپاه به مهدی کروبی در روز 22 بهمن،کسانی راکه به دبیر کل حزب اعتماد ملی حمله کرده اند “پیاده نظام های بی هویت” خوانده که “با دستور خشونت طلبان که حیات سیاسی و اقتصادی خود را در خشونت و بحران می بینند” به مهدی کروبی یورش برده اند.

همسر مهدی کروبی نوشته است: “علی به جرم نانوشته شرکت و کمک به حفاظت از پدر دستگیر و به مسجد امیر المومنین برده شد و در خانه خدا، این محل امن الهی در کنار سایر بازداشت شدگان کتک خورد و ناسزا شنید.”

وی از بازداشت کنندگان و شکنجه گران پسرش با عنوان « اوباش هائی که امروز در لباس ضابطان قرار گرفته اند”، یاد کرده و با بیان اینکه “این از خدا بی خبران مکان امن الهی را به شکنجه گاه فرزندان مردم تبدیل کردند” نوشته است: “به هویت علی پی بردند و پس از ده دقیقه و کسب اجازه از مسوولان ارشد خود، او را از جمع جدا کرده و بشدت مورد ضرب و جرح قرار دادند.”

براساس اعلام خانم کروبی “آنان در کنار ضرب و جرح شدید فیزیکی علی با بکارگیری سخیف ترین و زشت ترین الفاظ نسبت به فاطمه و مهدی کروبی او را تحت فشار روحی قرار دادند و در قبال اعتراض علی نسبت به آن اهانت ها و شکستن حرمت مسجد، نه تنها خشونت فیزیکی و زبانی را افزایش دادند بلکه این مرد ۳۷ ساله را در خانه خدا تهدید به … کردند که مجازات ارتکاب آن فعل در قانون مجازات اسلامی مرگ است”.

این شخصیت اصلاح طلب، سپس با بیان اینکه “خدا می داند این جماعت وقیح با دست بازی که دارند بر سر جوانان کم سن و سال این کشور چه آورده و می آورند” تصریح کرده است که “زبان و قلم از بیان وحشی گری این قوم که این روزها بر فرزندان این مرز و بوم حاکم شده اند قاصر و ناتوان است.”

وی از دستگیری فرزندش به عنوان “فتح الفتوحات” جماعتی بی هویت یاد کرده  که با افتخار و برای مرعوب کردن سایر بازداشت شدگان او را شکنجه می کردند.

 

 از شکنجه  فرزند کروبی فیلم گرفته اند

به گفته خانم کروبی “هنگام انتقال بازداشت شدگان آنان علی را از جمع جدا کرده و به گارد ویژه به سرکردگی افراد فاسدی می سپارند که دور جدید شکنجه او آغاز می گردد”.

این نماینده سابق مجلس نوشته است که: “در هنگام شکنجه از او (علی کروبی)  فیلم گرفته و با افتخار از اینکه فرزند مهدی کروبی در اسارت آنان است با زشت ترین الفاظ به مهدی کروبی و خانواده او توهین می کنند”.

براساس اعلام همسر مهدی کروبی “هنگامیکه دستور انتقال و آزادی علی به پایگاه خیابان شهید مطهری می رسد، مامور شکنجه ضمن اظهار تاسف می گوید اگر ۲۴ ساعت دیگر اینجا بودی جنازه ات را تحویل می دادم”.

خانم کروبی در ادامه خطاب به رهبر جمهوری اسلامی نوشته است: “این رنجنامه برای علی نیست زیرا او امروز تحت درمان و در کنار خانواده اش است. این نوشته برای آن است که جنابعالی تا دیر نشده به دادخواهی فرزندان بی نام و نشان این کشور، به ویژه دستگیر شدگان جوان اخیر برسید. پیش از آنکه کامران ها و محسن های دیگر زیر شکنجه این افراد بی مسئولیت جان دهند و حیثیت این کشور و نظام را به چالشی اساسی بکشانند، تدبیری نمائید”.

وی با ابراز تاسف از اینکه “امروز قوه قضائیه مستقل و مقتدر که بتواند به تظلم خواهی مردم رسیدگی کند و یا مجلسی توانمند که بخواهد به حمایت از حقوق مردم مبادرت کند نیستیم”، از آیت الله خامنه ای خواسته است بداد مردم و ظلمی که بر آنان می رود برسد.

خانم کروبی همچنین از رهبر جمهوری اسلامی خواسته است که از قوه قضائیه بازخواست کند “چرا به جنایت آمران و عاملان اصلی جنایات کهریزک و سایر بازداشتگاه ها رسیدگی نمی کنند”.

 

فاطمه کروبی هشدار داده بود

همسر مهدی کروبی، پیش از این با انتشار نامه ای اعلام کرده بود که “وی و خانواده‌اش در برابر هجوم شبانه نیرو‌های خودسر امنیت ندارند” و هشدار داده بود که “چنانچه اتفاقی برای من و خانواده‌ام رخ دهد، مسئولیت آن با حکومت خواهد بود”.

خانم کروبی، در آن نامه که 9 دی ماه منتشر شد نوشته بود: “برخی از مسئولان، قصد دارند به نیروهای خودسر، تحت عنوان مردمی انقلابی، به منظور برخورد با بزرگان نظام، چراغ سبز نشان بدهند”.

به گفته او: “این افراد، در محافل خاصی آموزش دیده‌اند تا هرگونه اعمال غیراخلاقی، غیرقانونی و غیرشرعی را انجام دهند”.