جاسوسان اسرائیل در دولت احمدی نژاد

نویسنده
کیوان بزرگمهر

» اتهامات سنگین تر می شود

حسین فدایی، دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی دیروز نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی را به ارتباط با آمریکا و سرویس‌های جاسوسی متهم کرد؛ اتهامی که سه روز پیش نیز توسط روزنامه جوان مطرح شده بود. روزنامه جوان در خبری آورده بود عباس غفاری با سرویس‏های جاسوسی اسرائیل در ارتباط بوده است. یک روز قبل از آن نیز در برخی گزارش‌ ها از رابطه پریوش سطوتی (همسر دکتر فاطمی) با سرویس‏های جاسوسی بریتانیا سخن به میان آمده بود. یک ماه پیش نیزاین روزنامه ‏ی نزدیک به سپاه پاسداران  نوشته بود  ”جریان انحرافی اصولگرایان” در سال جاری، پیگیری موضوعاتی همچون “ارتباط با آمریکا” و “دفاع از تبادل سوخت هسته‌ای” را در دستور کار  قرار داده است.

حسین فدایی در سخنان خود نسبت به فعالیت‏های اسفندیار رحیم مشایی و نزدیکانش در بدنه دولت هشدار داده و گفته: “این گروه در بعد عقیدتی در بطن خود مفاهیم و ارزش های فرقه های شیطان پرستی را ترویج و از ابزار پیشگویی استفاده می کند و با توجه به مرام لیبرالیستی خود در عرصه فرهنگ اختلاط زن و مرد را بدون اشکال دانسته و تسامح و تساهل در عرصه فرهنگی را دامن می زنند.”

به گفته حسین فدایی که از حامیان شناخته شده محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال‏های 84 و 88  بود،جریان نزدیک به رحیم مشایی”برای تصاحب اکثریت مجلس تلاش می‌کند تا پست‌های کلیدی در عرصه اقتصاد را تصرف کند و هر کسی را که مطیع نباشد تغییر دهد.” او همچنین گفته: “یکی دیگر از شاخصه های این جریان این است که بیداری انسانی را جایگزین بیداری اسلامی می دانند و منش اشرافیت و اسلام منهای روحانیت را تبلیغ می کنند.”

روزنامه کیهان نیز هفته پیش با طرح ادعای همکاری برخی از منصوبان محمود احمدی نژاد با افراد متهم به ارتباط با مقام های آمریکایی، از آنها خواسته بود تا از رفتار “غیرشفاف” در این زمینه بپرهیزند. کیهان در سرمقاله خود “تعامل با ایرانیان مقیم خارج از کشور” را که توسط “برخی همکاران رئیس جمهوری” انجام می‏شود با نام “رفتارهای پرخطر” یاد کرده بود.

پرویز سروری دیگر نماینده مجلس اسلامی نیز در گفتگویی که دیروز خبرگزاری فارس آن را منتشر کرد گفته: “ارتباط جریان انحرافی با دشمنان و بیگانگان در آینده شفاف‌تر از امروز خواهد شد و مردم نیز به روابط‌های پنهانی پی‌خواهند برد.”

 وی هدف نزدیکان رحیم مشایی را ناکار آمد نشان دادن نظام سیاسی ایران عنوان کرده است؛ چیزی که به زعم او “کلیت نظام جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده است.”

این سخنان در حالی گفته می‏شوند که تا کنون مراجع ذی صلاح در جمهوری اسلامی، مساله ارتباط نزدیکان رحیم مشایی با دستگاه‏های امنیتی و جاسوسی کشورهای غربی را تایید و یاتکذیب نکرده اند. در ایران وزارت اطلاعات مرجع اصلی ردیابی شبکه‏های جاسوسی و افشای آنها شناخته می‏شود. تا پیش از این تمام اخبار مربوط به کشف چنین ارتباطاتی تنها از کانال وزارت اطلاعات منتشر می‏شد. این بار اما این نمایندگان مجلس و چهره‏ها و رسانه‏های نزدیک به آیت الله خامنه‏ای هستند که دست به افشای چنین روابطی، آن هم در درون بدنه دولت اصولگرا می‏زنند.

گفتنی اینکه چندی پیش حتی داوود احمدی نژاد، برادر بزرگتر محمود احمدی نژاد نیز در مصاحبه‏ای با خبرگزاری فارس نسبت به مواضع رحیم مشایی انتقادات شدیدی را مطرح و به صراحت اعلام کرده بود که رییس دفتر برادرش عامل اسرائیل است. او با اشاره به سخنان مشایی در مورد دوستی مردم ایران و اسرائیل گفته بود: “قطعا باید منافعی از سوی اسرائیل برای این شخص باشد که مقابل اسرائیل سر تعظیم فرود آورده است‌.”

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی نیز که در ابتدای به قدرت رسیدن محمود احمدی نژاد در میان افکار عمومی به عنوان مراد اصلی رئیس جمهور شناخته می‏شد، در آخرین شماره نشریه شما، ارگان جمعیت موتلفه اسلامی، مشاور اول احمدی نژاد را به “ارتباط با برخی از مقامات خارجی” متهم کرد. او گفته اسفندیار رحیم مشایی “سفرهای متعددی به کشورهای خارجی، اعم از شرق و غرب داشته و با بالاترین شخصیت‌های آن کشورها ملاقات کرده و اخبارش هم در هیچ‌ جا منعکس نشده است.” این نظریه پرداز حکومت اسلامی همصدا با طیف‏های دیگر اصولگرایانِ مخالف رحیم مشایی گفته است: “اگر قضیه به همین شکل پیش برود و قدرت و ریاست هم دست چنین فردی بیفتد، بودجه مملکت هم در اختیارش قرار بگیرد و به احتمال ۹۹ درصد کمک‌های خارجی هم به آن ضمیمه شود، ببینید چه بساطی در کشور راه می‌افتد و چگونه در میان جوانان جا می‌افتد که کسی که در مملکت سر کار است، بالاتر از ولی‌فقیه است و اصلاً خودش با امام زمان ارتباط دارد.”

در همین حال روزنامه واشنگتن پست در یکی از شماره‏های هفته گذشته خود به “تلاش های اسفندیار رحیم مشایی برای گشودن باب مذاکره با آمریکا” اشاره کرد. این روزنامه نوشته بود که اسفندیار رحیم مشایی “علائم متعددی فرستاده مبنی بر اینکه مایل به دیدار با مقام های آمریکایی است”.  این روزنامه آمریکایی به نقل از “یک مقام ارشد دولت آمریکا” نوشته  بود:“محمود احمدی نژاد علاقه مند است تا در خارج از ایران به رسمیت شناخته شود و مشایی ابزار او برای انجام این کار است.”