معاون بسیج: احمدی نژاد خودش را کوچک نکند

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» شریف زاده: مشایی مخالف طالبان و گشت ارشاد

هم‌زمان با حمایت‌های احمدی‌نژاد از اسنفدیار رحیم‌مشایی، حملات اصول‌گرایان در رده‌های مختلف به وی ادامه دارد. اصول‌گرایان علاوه بر آن‌که از شورای نگهبان خواسته‌اند صلاحیت مشایی را برای انتخابات رد کند، به مشکلات متعدد وی در زمینه‌های مختلف اشاره می‌کنند.

با این وجود محمود احمدی‌نژاد و حامیان وی، علاوه بر فضاسازی برای حضور مشایی در انتخابات و جلوگیری از ردصلاحیت وی، تلاش دارند تا وی را به عنوان فردی معرفی کنند که قادر است مشکلات کشور را حل کند.

علی فضلی٬ جانشین سازمان بسیج از محمود احمدی‌نژاد خواسته با حمایت از اسفندیار رحیم مشایی “این قدر خود را کوچک” نکند و گفته است: “در مورد اینکه آیا آقای مشایی هم تأیید صلاحیّت می‌شود یا نه٬ باید بگویم همه شواهد و قرائن دلیل این را دارد که ایشان به دلیل اقداماتی که داشته است، امکان تأیید شدنش کم است”.

هم‌زمان و در حالی که پیش از این بحث‌های مختلفی پیرامون واکنش احمدی‌نژاد به ردصلاحیت مشایی انجام شده بود، اصول‌گرایان می‌گویند که در صورت عدم برگزاری انتخابات توسط احمدی‌نژاد، برخورد آن‌ها با رییس دولت شدید خواهد بود. مهدی طائبف رییس قرارگاه عمارف در این زمینه چنین اظهارنظر کرده: “چند احتمال وجود دارد اول این‌که ایشان تمکین کند و بپذیرد و از خدا می‌خواهیم که این اتفاق بیفتد، دوم این‌که ایشان تمکین نکند و بگوید انتخابات را برگزار نمی‌کنیم در نتیجه عدم کفایت سیاسی ایشان توسط مجلس اعلام می‌شود، این سناریو، سناریویی است که همراهی جریان فتنه و انحرافی با یکدیگر آشکار می‌شود. احتمال دیگری هم وجود دارد و آن این است که ایشان بگوید شما آقای هاشمی را تأیید کردید اما مشایی را تأیید نکردید و اگر ایشان در جریان فتنه نیست پس چه کسی در فتنه هست؟ آقای احمدی‌نژاد می‌گوید شما همه آدم آقای هاشمی هستید و این عدم تأیید صلاحیت شما غلط است و من تمکین نمی‌کنم و یک انتخابات مخدوش را رقم می‌زند”.

وی ادامه داده: “اگر ایشان تمکین نکند، انتخابات زیرسؤال می‌رود و این همان چیزی است که جریان فتنه در سال 88 دنبال کرد، یعنی حضور ۴۰ میلیونی به فراموشی رفت، در صورت خدشه در انتخابات جایگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی در این انتخابات کاهش می‌یابد”.

این سخنان پیرامون ردصلاحیت مشایی در حالی صورت می‌گیرد که طی روزهای گذشته 4 سایت حامی رحیم‌مشایی توسط کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ، مسدود شده‌اند. براساس قوانین جمهوری اسلامی، این سایت‌ها اکنون در ردیف سایت‌های غیررسمی و غیرقانونی قرار می‌گیرند.

روزنامه کیهان، که مدیرمسوول آن توسط رهبر جمهوری اسلامی منصوب می‌شود، در این زمینه نوشت: “شورای محترم نگهبان مسئولیت دارد مُرّ قانون را درباره همه وابستگان به جریان فتنه و حلقه انحراف به اجرا بگذارند. معنای این سخن آن است که شورای نگهبان حق ندارد سر اصول کلی انقلاب و منافع ملی کمترین تخفیفی بدهد. اینجا موقعیتی است که باید محکم پای اصول انقلاب و ملت مستضعف و بی‌پناه- که جرم آنها نزد طواغیت دنیا و شیطانک‌های داخلی، مطالبه اسلام و عزت و استقلال و عدالت می‌باشد- ایستاد. مسئله این است که طیف‌های فتنه‌گر و منحرف پس از فتنه‌انگیزی‌های مکرر می‌خواهند به واسطه گرفتن تایید شورای نگهبان، اصطلاحا خود را سفید کنند و با تاییدیه این شورای محترم، تمام آن پرونده‌های سنگین خیانت را به بایگانی بسپارند”.

هم‌زمان سایت رجانیوز، نزدیک به جبهه پایداری، چنین درباره کاندیداتوری مشایی و هاشمی‌رفسنجانی اظهارنظر کرده: “وحدت استراتژیک و همپوشانی جالب توجه بسیاری از رفتارها و اقدامات جریان خاص در دولت و هاشمی رفسنجانی باعث شده تا این دو نفر توانایی خلق یک رقابت آشکار دو قطبی با محوریت یکدیگر را نداشته باشند چرا که هر دو ماهیتا نمایندگی دو گفتمان بسیار مشابه را برعهده دارند، دقیقا مشابه آنچه از سالهای اولیه دهه ۷۰ بوقوع پیوست و بخشهایی از چپ و راست در مسیر انحراف از اصول انقلاب با یکدیگر به وحدت رویه رسیدند،‌ امروز در میان بخشهایی از دولت و جریان هاشمی رفسنجانی رخ داده است و طبیعی است که این دو به علت تشابهات رفتاری و عملکردی خود در بسیاری از حیطه ها، توانایی ایجاد دوقطبی کاذب میان خود را نداشته باشند و بخش قابل توجهی از مردم، کاندیدای مورد نظر خود را در میان دیگر افراد حاضر در صحنه جستجو کنند”.

اما محمود احمدی‌نژاد در این روزها، دغدغه‌های دیگری دارد. او در سخنانی اخیرا گفته است: “ باید راه را برای حضور توان عظیم مردم در صحنه باز کرد و تصمیم‌گیران و کسانی که مقررات را می‌نویسند باید این کار را با نگاه اعتماد به ملت انجام دهند و به گونه‌ای نباشد که به واسطه مقررات دست ملت بسته شود… نباید عده‌ای تصور کنند که می‌توانند جای ملت تصمیم بگیرند”.

بهمن شریف‌زاده، از روحانیون نزدیک به مشایی، نیز در یک مناظره انتخاباتی، وی را “معجزه خمینی” نامیده و گفته است: “۳۵ سال از انقلاب می‌گذرد اما چه اتفاقی افتاده که امروز جوانان دین‌گریز شدند. سرمنشاء این اتفاقات از همین اسلام‌گرایی طالبانی است و اولین مخالفت احمدی‌نژاد با همین گشت‌های ارشاد بود… طالبان یعنی گشت ارشاد و مشایی هم حرفش همین است”.