بذر را پاشیدند، ثمره را هاشمی برد

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

ظاهرا بذری را که حامیان دولت پاشیده بودند، ثمره اش را تا اینجا هاشمی برده است. در حالی که حامیان دولت دکتر اینقدی نژاد قبل از انتخابات اعلام کرده بودند که 18 میلیون رای آماده دارند و احتمالا سی میلیون نفر از فهرست رئیس جمهور خوشگل کشور در انتخابات حمایت می کنند، تا این لحظه هر سه فهرست حامیان دولت در انتخابات شوراهای استانها، خبرگان و میاندوره ای شکست خورده است. به نظر می رسد که حامیان دولت می خواهند با اعلام پیروزی در انتخابات تهران بگویند که حامیان دولت در انتخابات بطور کلی پیروز شدند. از طرف دیگر اصولگرایان اعلام کردند که اکثریت را در شورای شهر به دست آوردند، حزب اعتماد ملی هم اعلام کرد که اکثریت را به دست آورده است، رایحه خوش خدمتی ها هم بوی مناسب خودشان را رها کرده و اعلام کردند که اکثریت را در شورای تهران به دست آوردند، با این حال هنوز معلوم نیست صندوق های گمشده ایندیاناجونز کجاست! فعلا اصلاح طلبان از یک طرف و هاشمی و خاتمی از طرف دیگر دربدر دارند دنبال صندوق های اسرار آمیز می گردند. اسپیلبرگ گفته است که احتمالا صندوق ها در ارادان است.

علیرغم اعتراضات گسترده، جیغ و داد فراوان، نامه های سربسته و سرگشاده، تلفن های رسمی و غیر رسمی، هنوز اثری از صندوق های گمشده شورای شهر نیست. ستاد اصلاح طلبان به فرمانداری مراجعه کرد، اما اثری از صندوق ها نبود. به همین دلیل این ستاد طی نامه ای به رئیس مجلس از عدم اعلام نتایج اولیه شورای شهر تهران ابراز نگرانی کرد. تازه، پس از ارسال نامه، ستاد اصلاح طلبان یادشان افتاد که رئیس مجلس حداد عادل است و نامه را بیخودی فرستادند. در همین راستا، شور بودن زیاد آش انتخابات، باعث شد که آقای افروغ به عنوان یکی از بقایای انسان هایی که هنوز در مجلس هفتم حرف زدن یادشان نرفته، از تاخیر دولت در اعلام نتایج انتقاد کند. آگاهان فکرشان را روی هم گذاشتند و در مورد عدم اعلام نتایج اولیه به چند نتیجه مهم رسیدند.

چرا نتایج انتخابات شورای شهر تهران اعلام نمی شود؟

اول: با توجه به اینکه پروین احمدی نژاد، آبجی محترم رئیس جمهور مملکت است و دست زدن به آرایی که اسم او روی آن نوشته شده، توسط نامحرم، اشکال شرعی و قانونی و انقلابی دارد، لذا به دستور رئیس جمهور غیور و ناموس پرست مملکت، قرار است تمام صندوق های شورای شهر تهران به ارادان منتقل شود تا این آرا توسط اعضای فامیل و محارم پروین جان شمارش شود. به همین دلیل فعلا خانواده شمعدانی در حال شمارش آرا هستند. به نظر می رسد شمارش این آرا تا اواخر حرداد سال 1423 هجری شمسی تمام شود که نتیجه آن بزودی توسط اعضای ستاد انتخابات وزارت کشور که تا آن زمان زنده مانده باشند، اعلام می شود.

دوم: با توجه به اینکه پروین جان، آبجی رئیس جمهور از اینکه تعداد آرای او تا به حال کم بوده به فرمانداری تهران شکایت کرده است، که هنوز معلوم نیست صندوق های این آرا کجاست و چند تاست، لذا رئیس جمهور دستور اکید صادر کرده است که مشکل آبجی ایشان باید سریعا حل شود. گویا پروین جان با عصبانیت به خانداداش زنگ زده و گفته است که: « خانداداش! به روح جفت پدرامون اگر من نفر اول تهرون نشم، من می دونم و اون خانوم که از وقتی زنت شده یه آب خوش از گلوی من پائین نرفته.» قرار است فعلا انتخابات شورای شهر تهران باطل شود و انتخابات شورای شهر تهران با کمک چاوز و خالد مشعل و روح کاسترو در کاراکاس، نوار غزه و هاوانا برگزار شود که پروین جان حتما رای بیاورد.

سوم: با توجه به اینکه در حال حاضر احمدی نژاد در سراسر جهان چهره محبوبی دارد و همه کشورهای جهان، قصد دارند او را رئیس جمهور خودشان کنند، و در همین راستا اصلا خوبیت ندارد که رئیس جمهوری که در سراسر جهان محبوب است، در کشور خودش حتی بیست درصد لیست انتخاباتی اش هم رای نیاورد، و حالا که در انتخابات خبرگان و میاندوره ای و شوراهای شهر استانهای کشور لیست حامیان دولت رای نیاورده، از نظر استراتژیک واجب است که حامیان دولت در تهران اکثریت آرا را به دست بیاورند، به همین دلیل وزارت کشور خودش باید یک کاری بکند و تا هر زمانی که لازم بود نتیجه انتخابات را کش بدهد تا اصلاح طلبان خسته بشوند و به خانه بروند و بعدا نتیجه آرا را اعلام کند و فورا برگه های رای را بریزند توی آتش.

چگونه رای ها را بشماریم؟

با توجه به اینکه انتخابات شورای شهر تهران، اولین انتخاباتی است که پس از کشف آتش و دوران پارینه سنگی برگزار می شود و به همین دلیل نه در ایران و نه در هیچ جای جهان نمی دانند که چطور باید آرای ریخته شده به صندوق ها را بشمرند، لذا هنوز در مورد راههای شمارش آرای ماخوذه اختلافات اساسی وجود دارد و این سووالات مطرح است:

1) چطوری در صندوق های رای رو باز کنیم؟ و چکار کنیم که وقتی باز می کنیم منفجر نشود؟

2) چطوری تای کاغذهای رای را وقتی از صندوق درآوردیم، باز کنیم که کاغذها صاف بشود و پاره نشود؟

3) چطوری کاغذهای رای را بخوانیم، از بالای صفحه بخوانیم یا از پائین صفحه؟

4) چطوری آرای ریخته شده به صندوق را شمارش کنیم، با دست بشمریم؟ و اگر خواستیم با دست بشمریم، اگر تعداد آرای یک نفر از پنج تا بیشتر شد، از کجای مان برای شمردن بقیه آرا استفاده کنیم؟

5) اگر قرار شد شمارش آرا دستی نباشد، از ماشین حساب استفاده کنیم یا از رایانه و یا از چرتکه؟

6) اگر قرار شد از رایانه استفاده کنیم، چطوری کامپیوتر را بزنیم به برق و چطوری روشنش کنیم؟ با دست روشنش کنیم یا با پا؟

7) اگر قرار شد از یک روش غیر دستی استفاده کنیم، آیا بهتر نیست که از تسبیح استفاده کنیم که مستحب هم باشد؟ که هر وقت صدتا رای شمردیم هم یک صلوات بفرستیم و تسبیح پرشده را بیندازیم توی صندوق کسی که رای آورده، بعد تسبیح های هر کسی را بشمریم و ضربدر صد کنیم. حالا اگر خواستیم این کار را بکنیم تسبیح از کجا بیاوریم؟ برای این کار باید سه تا پنج میلیون تسبیح داشته باشیم و شصت تا سالن که توی هر سالنی هشت هزارنفر بشینند و رای ها را با تسبیح بشمرند. برای همین کار دولت باید یک لایحه سه فوریتی برای گرفتن 65 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی بفرستد به مجلس که با صرف بودجه یک سال کشور، پروین جان و چهارده تا تحفه دیگه بروند توی شورای شهر تهران.

بهش نگم محمود چاخان؟

به نظر شما من اگر به این محمود بگویم محمود چاخان، به او اهانت کرده ام؟ جدا شما بگوئید اگر کسی رسما، علنا و در روز روشن در مورد موضوعی که معلوم و مشخص است، مثل آب خوردن دروغ بگوید، به او باید چه لقبی داد؟ من کاری به نفت و سفره و رقص و هاله نور و قله های ثروت ندارم، اینها را فرض می کنیم اتفاق نیفتاده، من فقط به همین موضوع انتخابات امروز و دیروز کار دارم. ما یک قضیه مشخص داریم با یک صغری و کبری و نتیجه.

صغری: دولت احمدی نژاد اعلام کرد که نتیجه انتخابات خبرگان و میاندوره ای را تا صبح یکشنبه اعلام می کند و اولین نتایج انتخابات شوراها را تا ده ساعت پس از پایان اخذ رای به اطلاع مردم می رساند.

کبری: در این لحظه، حداقل 48 ساعت از پایان اخذ رای گذشته و نتیجه قطعی خبرگان و میاندوره ای اعلام نشده و هنوز هیچ نتیجه ای از انتخابات شوراها به اطلاع مردم نرسیده است.

نتیجه: وقتی دیروز، پس از دو روز، احمدی نژاد اعلام می کند که « هیچ تاخیری در اعلام نتایج آرای چهارمین دوره مجلس خبرگان و سومین دوره شوراها وجود ندارد.» غیر از اینکه به او بگوئیم محمود چاخان، چه می توانیم بکنیم و بگوئیم؟

نماد همبستگی مفقود شد

یکی از موضوعات مهم در سیاست هر کشوری وجود نماد همبستگی است. حداد عادل در دیدار با وزیر امور خارجه ارمنستان گفت: « انتخابات اخیر نماد همبستگی ملت ایران است.» آگاهان اعلام کردند که دقیقا همینطور است، لطفا این نماد همبستگی را که نتیجه آن معلوم نیست، پیدا کنید، بعدا همه با هم به آن افتخار می کنیم.


قدم خیر دپ زد

دفتر ریاست جمهوری اعلام کرد که برنامه سفرهای استانی رئیس جمهور، دیدارهای سرزده و سفرهای خارجی وی تا یک سال دیگر لغو شده و ایشان به دلیل افسردگی شدید تا اطلاع ثانوی در هیچ دیداری شرکت نخواهد کرد. این دفتر خاطرنشان ساخت که اعضای فامیل و روستائیان ارادان می توانند از پشت پنجره با رئیس جمهور دیدار کنند. محمود خوش قدم، همچنین تحت درمان پزشک مخصوص قرار گرفت و قرار است از امروز قرص های ضدافسردگی مصرف کند. پزشکان معالج از اطرافیان رئیس جمهور خواستند که در صورت مشاهده حالت خیره شدن وی به دیوار و سکوت طولانی، برای وی از موفقیت هایش سخن گفته و فیلم سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل را برایش نشان دهند. این پزشکان همچنین خاطرنشان کردند که اطرافیان رئیس جمهور هرگونه اشیاء برنده، طناب، قرص های خواب آور به میزان زیاد، اسلحه، پنجره، پل عابر پیاده و هر نوع چیز واجبی که با آن می توان خودکشی کرد، از وی دور کنند. یکی از نزدیکان رئیس جمهور اعلام کرد که این اتفاق از دیروز صبح رخ داده است. ظاهرا دیروز صبح مجله تایم اعلام کرد که امسال از اعلام نام مرد سال خودداری می کند و لذا احمدی نژاد معروف به محمود قدم خیر، که قرار بود عنوان مرد سال تایم را کسب کند و عکسش برای دومین بار روی جلد این مجله چاپ شود، به این عنوان برگزیده نخواهد شد.