پیش بینی سقوط حکومت در ایران

نویسنده

» مصاحبه بانکوک پست با یک مامور سابق اطلاعاتی

محمدرضامدحی، 46 ساله، یکی از ماموران ارشد اطلاعاتی سپاه پاسداران که ادعا می کند محافظ رهبر ایران، آیت الله علی خامنه ای محسوب بوده و حالا قصد دارد همه چیز را علنی کند .

آقای مدحی، که از سال 1981 در اطلاعات سپاه بکارمشغول بود، علیه دولت فعلی ایران، در جریان توقفی که در شهر بانکوک داشت، دست به افشاگری زد. وی مدعی است در سال های اخیر  اطلاعاتی در اختیار آیت الله حسینعلی منتظری رهبر معترضان و مخالفان حکومت گذاشته . همان مرجعی که  19 دسامبر درگذشت.

آقای مدحی، که در ماه فوریه سال 2008، بعد از اینکه محکوم به گذراندن 73 سال زندان شد،از ایران گریخت او ادعا کرده که با گروه های هوادار جنبش سبز همکاری دارد.

بانکوک پست با وی مصاحبه ای کرده است که خلاصه ای از آن را می خوانید:

وضعیت سیاسی و اقتصادی ایران را در حال حاضر چگونه ارزیابی می کنید؟

راهی که دولت ایران در پیش گرفته است، راه اشتباهی است. آنها وعده هایی که به مردم داده اند را فراموش کرده اند. آنها همه قدرت مملکت را در دست گرفته اند و تلاش می کنند کشور را جوری اداره کنند، گویی مثل شاه که در سال 1979 سقوط کرد، بر آن سلطنت می کنند. شاه تاج بر سر داشت و آیت الله ها عمامه. هیچ فرقی با هم ندارند. هر دو بر کشور سلطنت می کنند.

 

بر اساس اطلاعات شما چند گروه مخالف در ایران وجود دارند، آیا این گروه ها با هم متحد هستند؟

در حدود چهار گروه بزرگ و بیستگروه کوچک در ایران وجود دارد. گروه های بزرگ با هم متحد هستند و با یکدیگر کار می کنند، اما گروه های کوچک چنین نیستند. با این حال، همه برای یک هدف کار می کنند، که آن برکنار کردن دولت است. من معتقدم که اکثریت مردم در ایران، مخالف دولت هستند.

 

آیا منتظر سقوط دولت در کوتاه مدت هستید؟

دولت همین الان هم سقوط کرده است. بزودی تغییرات زیادی اتفاق می افتد. باور کنید، این اتفاق بزودی خواهد افتاد. من قول می دهم که مصاحبه بعدی را بزودی در تهران انجام خواهیم داد. اما من از این می ترسمکه این انتقال با روشی صلح آمیز صورت نگیرد. شما دیدید که در مراسم عاشورا چه اتفاقی افتاد. تعداد زیادی را کشتند، تعداد آنها 11 نفر بود و نه هشت نفری که توسط رسانه های غربی اعلام شد.

اکثر مردم می خواهند  کشور بعنوان جمهوری اسلامی باقی بماند، اما دین باید از سیاست جدا شود. آن ها خواستار تغییر ساختاری دولت هستند و می خواهند  روحانیون خوشنام به مردم و دولتکمک کنند و روحانیون فاسد از دولت و قدرت دور شوند

 

شما گفتید که ازنزدیک در کنار آیت الله علی خامنه ای کار می کردید، ممکن است توضیح بیشتری بدهید؟

من نزدیک به نوزده سال با او کار کردم. دائما او را می دیدم، بعضی روزها بیش از ده بار او را می دیدم. ما خیلی به هم نزدیک بودیم. من محافظ رهبری بودم و هر کاری می کردم تا حکومت اسلامی تضعیف نشود. من به رهبر کمک می کردم. رهبر، مرد خوب و روشنفکری بود، تا زمانی که روابط نزدیکی با آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، مشاور معنوی تندروهای ایران، برقرار کرد. او مرد دیوانه ای است که از اسرائیل و آمریکا متنفر است.  احمدی نژاد  هم از طرفداران پر و پا قرص مصباح است.

 

درباره  روحانوین بگویید. آیا در بین آنها دو دستگی ایجاد شده است؟

دو دستگی شدیدی بین آیت الله ها  بوجود آمده است. آنها مشکلات زیادی بین خودشان دارند. تعداد آیت الله ها زیاد است و آنها مثل هم فکر نمی کنند. با این حال کسانی که در حکومت هستند همه قدرت را در دست دارند.  ایجاد تغییرات مذهبی در ایران، محال است. مردم ایران همیشه مذهبی بوده اند و خواهند بود. اگرچه من فکر می کنم بزودی باید دین و سیاست را از هم جدا کرد.

 

نظامیان از این وضع چه احساسی دارند؟ آیا دولت می تواند روی آنها حساب کند؟ آیا آنها وفادار هستند؟

در حال حاضر حکومت نمی تواند صد در صد روی ارتش و حتی روی سپاه حساب کند. تنها چند تندروی مذهبی در داخل سپاه هستند که بر ضد مردم هستند. تعدادی هم در سپاه هستند که بر ضد دولت و  در کنار مردم هستند. دولت هم این را می داند. چنین موضوعی در مورد ارتش هم صدق می کند. بسیاری از آنان بامردم اند. تعداد زیادی از آنان بر ضد دولت هستند اما از ترس اینکه مشکلی ایجاد شود، آن را براز نمی کنند.

روابط بین ارتش و سپاه چنین است که از لحاظ تئوریک آنها با هم متحد هستند اما در حقیقت چنین نیست. آنها به هم اعتنماد ندارند. دولت به سپاه اعتماد بیشتری دارد و به آنها بیشتر سود می رساند تا ارتش. برخی از ماموران سپاه به داخل ارتش نفوذ کرده اند تا آنها را زیر نظر داشته باشند.

 

آیا کشور شما مشغول توسعه سلاح اتمی است؟

معتقدم که اگر ایران از سوی سایر کشور ها تحت فشار قرار بگیرد، ممکن است دست به چنین کاری بزند. اما در حال حاضر چنین فکری نمی کنم و هیچ مدرکی ندارم. شاید آنهااین کار را آغاز کرده باشند.  ایران احتیاجی به سلاح اتمی ندارد. ما به انرژی هسته ای برای استفاده صلح آمیز مثلا برای تولید برق احتیاج داریم.

 

سرویس های اطلاعاتی ایران چگونه است؟

حکومت دولت ایران یک شبکه بزرگ اطلاعاتی را در خارج و داخل ایران هدایت می کند. بیشترین سرویس های اطلاعاتی مربوط سپاه است.

 

برنامه شخصی تان چیست؟

می خواهم اطلاعاتی را درباره عملکرد  سپاه، ارتش، وزارت اطلاعات علیه دانشجویان و همه مردم ایران افشا کنم.  دلم  خواهد بعد از تغییر حکومت با خانواده ام در ایران زندگی کنم. آنها دوران سختی را می گذرانند.

 

به نظر شما آیا دولت ایران از تروریست هایی مثل القاعده حمایت می کند؟

نه آنها از این  گروه خاص حمایت نمی کنند.اما از گروه های دیگر حمایت می کنند باید به دولت های غربی هشدار داد  که دولت ایران ممکن است دست به قتل در خارج از کشور بزند، این کاری است که قبلا هم کرده اند. تعدادی از افراد را در خارج از ایران شناسایی کرده اند. من مطمئنم که بزودی مردم ایران سلاح بر می دارند با دولت می جنگند. آینده مردم ایران روشن است.

 

منبع: بانکوک پست 3 ژانویه