تهران از وزیر دفاع جدید آمریکا راضی است

نویسنده

» گزارش فری بیکن از واکنش ها به تغییرات کابینه اوباما

شبکه دولتی پرس تی وی از انتخاب سناتورسابق جمهوریخواه ایالت نبراسکا، چاک هیگل، قدردانی کرد. دلیل این قدردانی مواضع ضد اسرائیلی وی بوده است.

پرس تی وی که یک رسانه دولتی است در گزارش روز شنبه خود اعلام کرد: “همه نشانه ها حاکی از آن است که باراک اوباما قصد دارد سناتور سابق چاک هیگل که مواضع ضد اسرائیلی دارد را به عنوان وزیر دفاع انتخاب کند.”

در ادامه این گزارش آمده است: “انتظار می‌رود نامزدی هیگل برای این سمت، با مخالفت سناتورها روبرو شود. بسیاری از گروه‌های طرفدار اسرائیل و نو‌محافظه‌کار هیگل را به دلیل انتقاد از سیاست‌های ضد ایرانی واشنگتن و سلطه اسرائیل بر حوزه سیاسی امریکا سرزنش کرده‌اند.”

هیگل مدت های طولانی طرفدار گفتگو مستقیم و بی قید و شرط با ایران و گروه حماس بود.

هافینگتون پست در یک مقاله در سال 2008 هیگل را تنها مسئول مسدود شدن لایحه افزایش تحریم ها علیه ایران معرفی کرد.

وی در سال 2001 نیز مخالف تجدیدنظر در مصوبه تحریم ایران و لیبی بود. طبق این مصوبه ایران و لیبی از سرمایه گذاری مطمئن مورد نیاز برای حمایت از عملیات تروریستی و خرید سلاح کشتار جمعی منع می شدند.

هیگل یکی از دو سناتوری بود که با این مصوبه مخالفت کرد.

تعداد زیادی از رهبران اسرائیل و نمایندگان سنا از اظهارات هیگل که آن را ضد یهودی و ضد اسرائیلی می دانستند، انتقاد کردند.

هیگل در سال 2008 به دلیل انتقادش از لابی یهودی ها که نمایندگان سنا را تحت تاثیر قرار می دهد، با انتقاد شدید سازمان های یهودی مواجه شد.

آبراهام فوکسمن، مدیر لیگ ضد افترا به یهودیان و دیگران، این اظهارات را ضد یهودی توصیف کردند.

 همچنین گفته می شود که هیگل در سال 1989 به رهبران یهودی توهین کرده است. وی بعنوان رئیس سازمان خدمات ارتش برای بستن اسکله آمریکا در بندر حیفا، در اسرائیل تلاش زیادی کرد.

مارشا هالتمن، مدیر برنامه های نظامی موسسه یهودی امنیت ملی، که علیه عملیات بستن بندر حیفا مبارزه می کرد، می گوید: “او به من گفت، بگذار یهودی ها هزینه اش را بپردازند.”

فری بیکن، 6 ژانویه