موسویان به خارج اطلاعات می داد

نویسنده

kazemjalali476.jpg

علی بشارتی


کاظم جلالی مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد: “ در جلسه روز گذشته کمیسیون با وزیر اطلاعات مسایل مربوط به پرونده حسین موسویان نیز مطرح شد و وزیر پاسخهایی را ارائه کرد”. و خلاصه این پاسخ ها چنین بود: “درز اطلاعات”.

جلالی گفته است: “برخی از اعضای کمیسیون در خصوص آخرین وضعیت پرونده موسویان از وزیر اطلاعات سئوال کردند و محسنی اژه‌ای پاسخ داد که پرونده موسویان امنیتی است و در این پرونده مسئله‌ی درز اطلاعات به خارج خصوصا به یک سفارتخانه خارجی در تهران وجود دارد”.

کاطم جلالی می افزاید: “به گفته وزیر اطلاعات پرونده مفتوح و در مرحله‌ ادامه تحقیقات است و اختیار پرونده به دست قاضی است و پس از اتمام بررسی‌های نهایی در این خصوص حکم صادر خواهد شد”.[ایسنا]

کاظم جلالی در حالی به تشریح نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس با وزیر اطلاعات می پردازد که پیش از این اتهام موسویان از سوی محافل سیاسی و امنیتی موارد مختلفی ذکر شده بود. برخی حتی معتقد بودند این مساله به نوعی دهن کجی دولت نهم به هاشمی رفسنجانی است نه بیشتر.در آغاز بازداشت موسویان، علت ارائه مدارکی از سوی یک کشور دوست ایران مبنی بر انتقال اطلاعات از سوی موسویان به طرفهای اروپایی مطرح شد.این گزینه همچنان قوی و کشور مورد بحث هم ظاهرا روسیه است.اما اکنون بحث دیگری مطرح شده و آن اینکه علت بازداشت موسویان “جاسوسی بر اساس یک سری شنود های تلفنی” بوده است.

بر اساس این گزینه، مکالمه تلفنی موسویان با یکی از مقام های اروپایی و احیانا آلمانی از سوی وزارت اطلاعات ضبط شده است.او در این مکالمه خواستار فشار بیشتر بر ایران برای پذیرش تعلیق غنی سازی شده است. موسویان در این مکالمه گفته است که در ایران همه چیز به رهبر و رئیس جمهور ختم می شود و مانع اصلی در پذیرش تعلیق غنی سازی این دو تن هستند از این رو خواستار فشار به رهبر و رئیس جمهور ایران شده است.