اعتراف مسی به قدرت بازیکنان ایرانی

نویسنده
گاردین

» گزارش گاردین از بازی ایران و آرژانتین

اگر آرژانتین با خوش‌شانسی توانست ایران را یک بر صفر در وقت اضافه شکست دهد و به شانزده تیم مرحله بعد بپیوندد، واقعا شانس آورده اند. ممکن بود آن‌ها اکنون پشت ایران، که سه فرصت استثنایی را از دست داد، قرار داشته باشند. اما آرژانتین خوش‌شانس است که مسی را دارد که گل وقت اضافه خود را یک “لحظه فوق‌العاده” توصیف کرده است.

مسی گفت: “وقتی توپ در آخر بازی به من رسید ما سراپا حمله بودیم و می‌خواستیم آرژانتین را با برد از زمین بیرون ببریم. مسلما از حمله خیلی خوشحال بودم و بعد صدای جیغ و فریاد مردم را شنیدم. ایران توانست راه حمله ما را ببندد و پیدا کردن فضا خیلی سخت بود. هوا هم خیلی گرم بود. ولی ما در نیمه اول فرصت‌های زیادی داشتیم و آن‌ها هم چند فرصت در نیمه دوم داشتند. ما به مرحله بعد رفتیم و امروز هدف ما همین بود.”

الیاندرو سابلا ، مدیر تیم آرژانتین گل مسی را ستایش کرد و گفت: “تمام بازیکنان به این برد کمک کردند و البته ما نابغه‌ای به نام مسی را داریم. خوشبختانه او آرژانتینی است. همه دوست داشتند مسی را داشته باشند اما این ما هستیم که او را داریم.”

ایران نیز به خاطر حضور خوب مورد ستایش قرار گرفت. تیم کارلوس کیروش، آرژانتین را با دفاع عمیق و پیشرو و بدست آوردن موقعیت‌های گل در نیمه دوم خفه کرده بود. کیروش مطمئن است که داور یک پنالتی را به نفع تیم او نگرفته است. کیروش گفت: “در آخر دو نفر تفاوت را ایجاد کردند. آن‌ها گل زدند چون یک شخصیت فوق‌العاده به نام مسی دارند. یک حمله عالی. اما دومین نفر داور بود که یک پنالتی واضح را برای ما نگرفت. پنالتی واضح بود. من به تیمم افتخار می‌کنم اما خیلی ناراحت هستم چون آن حرکت واقعا یک پنالتی بود.”

سابلا اعتراف کرد که بازی سختی داشته است: “من می‌خواهم به تیمم تبریک بگویم. تلاش سختی بود و هوا هم خیلی گرم بود. ایران هم فوق‌العاده بود. هر دو دروازه‌بان عالی بودند اما آخرین ضربه لیونل را حتی دو دروازه‌بان هم نمی‌توانست مهار کند. ایران بازیکنان زیادی را در مقابل مسی گذاشته بود، تمام وقت او را گرفته بودند؛ می‌جنگیدند، خیلی صبور بودند، سعی کردند و حتی دنبال گل هم بودند. آن‌ها در نیمه دوم دو فرصت خیلی عالی داشتند. مسی هم باید تلاشش را می‌کرد و آخر سر هم پاداشش را گرفت.”

منبع: گاردین - 21 ژوئن 2014