دزدگیر تقلبی چینی در مناقصه بعدی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

بالاخره پریروی گیس گلابتون تاب مستوری نیاورد و سر از روزنامه ایران درآورد. برادر مهدی کلهر که به نظر می رسید در هفته های گذشته در سفری به آذربایجان در هتلی گرفتار زلزله شده و سقف به سرش برخورد کرده، بعد از مدتها چشمش را باز کرد و در حالی که به نظر می آمد حافظه مربوط به شش سال گذشته را بکلی از دست داده، در مصاحبه ای شگفت انگیز به بیاناتی شورانگیز پرداخت. وی که فراموش کرده بود احمدی نژاد دو دور رئیس جمهور بوده و دیگر نمی تواند رئیس جمهور باشد به تبلیغات برای انتخابات بعدی پرداخت و اظهارات مهمی ایراد کرد. پزشکان معالج این مهدی که پس از غیبت کبری ظهور کرده ابراز داشتند که اگر وی به طور ثابت داروهایش را مصرف کند و مورد بازپروری قرار بگیرد تا یک هفته دیگر حالش خوب می شود و دیگر از این حرفها نخواهد زد.

مهدی کلهرگفت: « احمدی‌نژاد نماد مدیریت ارزش‌های انقلاب است. مردم ساده‌زیستی، صداقت و صراحت احمدی‌نژاد را دوست دارند.»

نتیجه گیری اخلاقی: دقیقا صحیح است و با همین مدیریت قیمت ها در هفت سال هشت برابر، دشمنان کشور شش برابر، مخالفان نظام پنج برابر، وزرای متهم به اختلاس و دزدی چهار برابر و سفرهای رئیس جمهور ساده زیست به خارج سه برابر گذشته شد.

نتیجه گیری صادقانه: دروغگو دروغگو شصت و سه درصدت کو؟

نتایج ساده زیستانه: محصولی میلیاردر، خاوری میلیاردر، علی آبادی میلیاردر، رحیمی میلیاردر، خواهرم و داداشم و پسرم و دامادم و داماد خواهرم و اون یکی داماد خواهرم که شدن رئیس.

نتیجه گیری صریح: من هیچ وقت نگفتم هاله نور، کدوم فیلم؟ اصلا جوادی آملی کیه؟

مهدی کلهرگفت: « من از دکتر دور هستم و یک سال و نیم است که ایشان را از نزدیک ندیده‌ام اما انحراف به معنی عدول از ارزش‌ها یا تغییر مسیر را به هیچ وجه در دولت دهم نمی‌بینم و چیزی احساس نمی‌کنم.»

نتیجه گیری پزشکی: از دکتر دور هستی که نمی بینی، بری دکتر قرصاتو سر وقت بخوری می بینی.

نتیجه گیری رانندگی: انحراف مسیر نداشته، خورده به دیوار.

نتیجه گیری از راه دور: طرف پنج سال مشاورش بوده و هر روز می دیدتش ، حالا یک سال و نیمه ندیدتش می گه تغییر مسیر نداشته، اگر تغییر مسیر نداشت که تو هنوز مشاورش بودی.

مهدی کلهرگفت: « سیاست‌گذاری فرهنگی کشور در اختیار رئیس‌جمهور نیست و در این حوزه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم‌گیر است. رئیس‌جمهور مانند همه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها یک رای دارد.»

نتیجه گیری اخلاقی: سیاست های اقتصادی کشور همه اش دست رئیس جمهور بود به همین دلیل کاملا نابود شد.

نتیجه گیری ژئوپلتیک: سیاست خارجی همه اش دست رئیس جمهور بود به همین دلیل همه دشمن ما شدند.

نتیجه گیری اجتماعی: سیاست های اجتماعی کشور کاملا دست رئیس جمهور بود، به همین دلیل میزان طلاق و فحشا و مواد مخدر و سرقت و جرم و جنایت کاملا افزایش یافته است.

نتیجه گیری فرهنگی: احتمالا علت ساخته شدن “ جدایی نادر از سیمین” این بود که رئیس جمهور موفق نشد به طور کامل فضای فرهنگی را نابود کند.

مهدی کلهرگفت: « نگاه فرهنگی احمدی‌نژاد از من هم باز‌تر است و در این مورد با هم اختلاف داریم!»

نتیجه گیری اخلاقی: وقتی قاضی مرتضوی که همه نشریات کشور را بست مشاور رئیس جمهور باشد، معلوم می شود نگاهش چقدر باز است.

نتیجه گیری نارسیسیستی: نگاه باز را از گیس بسته می شود فهمید، دلیل دیگری لازم نیست.

نتیجه گیری فلسفی: احتمالا احمدی نژادی که ما از او حرف می زنیم، و احمدی نژادی که کلهر از او حرف می زند دو نفر متفاوت اند.

مهدی کلهرگفت: « بنده سال‌های 83 و 84 به اکثر استان‌های ایران سفر و با جوانان صحبت کردم که نتایج بسیار وحشتناکی داشت. می‌توانم بگویم بیش از 70 درصد جوانان کشور آینده‌شان را در خارج از کشور می‌دیدند و دنبال این بودند که برای یافتن شغل به ژاپن و حتی فیلیپین سفر کنند. »

نتیجه گیری اخلاقی: اگر دروغ می گم از دخترم که از دستم فرار کرد رفت آلمان بپرس.

نتیجه گیری منطقی: قبلا 70 درصد جوانان آینده شان را در خارج از کشور می دیدند، الآن ده درصدشان رفته اند به خارج، 80 درصدشان هم آینده شان را در خارج از کشور می بینند.

نتیجه گیری مهاجرتی: قبلا جوانان آینده شان را در ژاپن می دیدند، حالا به ترکیه و افغانستان هم راضی شدند.

نتیجه گیری فلسفی: قبلا جوانان آینده شان را در خارج می دیدند، حالا اصلا آینده ای نمی بینند.

مهدی کلهرگفت: « خدا را شکر که یاران احمدی‌نژاد هیچ‌کدام در کانادا و انگلیس اقامت ندارند.»

نتیجه گیری اخلاقی: خاوری که به کانادا رفت از یاران احمدی نژاد نبود، بلکه از یاران خاتمی بود.

نتیجه گیری وبلاگی: حسین درخشان خوش خیال از یاران احمدی نژاد نشد و از کانادا به ایران برنگشت و الآن سالها زندانی نیست.

نتیجه گیری اقتصادی: اگر یاران احمدی نژاد بعد از اختلاس میلیاردی به کانادا بروند اشکال ندارد، فقط نباید کژژژژژژژژژ پیدا کند.

نتیجه گیری امنیتی: یاران خاتمی مثل تاج زاده و رمضان زاده الآن در کانادا زندگی می کنند، ولی به دروغ می گویند ما زندانی هستیم.

مهدی کلهرگفت: « با توجه به غالب بودن گفتمان احمدی‌نژاد، ممکن است افرادی را به عنوان احمدی‌نژاد تقلبی با شعارهای تقلبی به صحنه بیاورند.»

نتیجه گیری اخلاقی: اگر جنس اصلی به درد نخورد، احتمال دارد که جنس تقلبی خوب باشد.

نتیجه گیری اقتصادی: از جنس بنجل چینی هم ممکن است روس ها نوع تقلبی بسازند.

نتیجه گیری فلسفی: این خودش حاصل تقلب و جنس تقلبی بود، از این تقلبی تر؟

مهدی کلهرگفت: « یادم می‌آید در یکی از جلسات آقا فرمودند که دولتی مکتبی‌تر از دولت احمدی‌نژاد نیامده و در آینده هم نخواهد آمد. من هم خیلی خوشحال شدم هم بسیار ناراحت چون فرمودند مثل این دولت نخواهد آمد.»

نتیجه گیری اخلاقی: حتی رهبری هم با وجود همه فرزانگی اش می فهمد که چنین فاجعه ای غیرقابل تکرار است.