اسیدپاش ها و گازگیرها

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

داستان اسیدپاش ها همچنان ادامه دارد. به نظر می رسد که اسیدپاش ها که از باند انصار حزب الله اصفهان هستند، بعد از گسترش ابعاد این ماجرا، برای منحرف کردن افکار عمومی و در واقع تغییر شکل داستان اصلی، دارند کارهای جدیدی انجام می دهند. مثلا گفته می شود که به یک خانم چادری هم اسید پاشیدند. محسنی اژه ای که در گازگرفتن و قندان پرت کردن تجربه دارد، ولی در اسیدپاشی سابقه خاصی ندارد، گفته که “اسیدپاش ها به اشد مجازات می رسند.” پلیس اصفهان هم گفته عامل این اسیدپاشی ها یک نفر است که در چند روز آینده بازداشت می شود.

محسنی اژه ای تاکید کرده که “ریاست دادگستری اصفهان و نیروی انتظامی اطلاعاتی را خواسته و دادستان را وارد صحنه کردند که این امر با جدیت در حال رسیدگی است و عاملان آن شناسایی و تعقیب و مجازات خواهند شد.” البته مثل اینکه پلیس اصفهان بطور جدی معتقد است که عامل اسیدپاشی ها یک نفر است و به همین دلیل هم تمام گزارش ها نشان می دهد که موتورسوارانی با دو سرنشین اسید پاشی کردند. براساس یک خبر که چندان هم مطمئن نیست، حوالی ساعت یازده صبح دیروز یک موتورسوار به سه دختر در خیابان شیخ صدوق اسید پاشید که یک نفر از آنها به خاطر پاشیدن اسید در قفسه سینه در دم جان باخت و دو نفر دیگر راهی بیمارستان شدند. البته این خبر معلوم نیست درست باشد، ولی قطعی هم نیست که غلط باشد. مهم ترین خبر این است که محسنی اژه ای گفته اینکه “عامل با عنوان برخورد با بدحجابی این کار را کرده، تائید نشده است.” در واقع پیش بینی می شود که انگیزه اسیدپاشان یکی از این موارد باشد:

۱) اسیدپاش ها هیچ دشمنی با زنان بدحجاب ندارند، آنها یک اسید جدید کشف کردند که می خواهند آن را آزمایش کنند و چون هیچ راهی برای آزمایش آن ندارند، اسید را روی عابرین می پاشند و در واقع اسیدپاشی ها نشان دهنده روح نیهیلیستی غربی پشت پرده علم کثیف شیمی است، وگرنه اصلا حجاب و اینها مطرح نیست، به همین سوی چراغ!

۲) اسیدپاش ها عوامل داعش هستند که از سوی اسرائیل تحریک شده اند و به دلیل اینکه روابطی با جریان بعثی صهیونیستی صدام حسین سابق دارند، سوابقی در استفاده از بمب های شیمیایی دارند که با استفاده از امکانات ناتو و نئوکان های آمریکا از طریق جریان سکولار در ترکیه و طالبان و شیوخ عرب این مواد را وارد ایران کرده و می خواهند با اسیدپاشی به مردم، حزب الله را متهم کنند که خشونت طلب است و از این طریق با تبلیغات فراگیر رسانه های بهائیان و صهیونیست ها و آژانس بین المللی یهود یعنی شبکه من و تو و بی بی سی و صدای آمریکا، زیبایی چهره اسلام را مخدوش کنند، ولی کور خوانده اند.

۳) اسیدپاش ها هیچ انگیزه دینی ندارند، و اصلا نمی دانند حجاب نمنه دی و کلا در همه عمرشان نماز نخواندند و اسم بدحجاب هم به گوششان نخورده، ظاهرا به نظر می رسد، این عناصر فریب خورده، جمعا یک مرد باشند که بخاطر اینکه از زنی خواستگاری کرده و این زن حاضر به ازدواج با او نشده، به صورتش اسید پاشیده، منتهی بعد از این کار یادش آمده که از چند دختر دیگر هم خواستگاری کرده و به صورت آنها هم اسید پاشیده، تا حالا ده تا دختر که قبلا خواستگاری کرده بود مورد اسیدپاشی قرار گرفتند و این داستان ادامه دارد. اینکه بعضی از این خانمها سالهاست ازدواج کردند، ربطی به این اسیدپاش ندارد، او که خبر نداشت این خانمها ازدواج کردند، وگرنه به خواستگاری آنها نمی آمد. پس نتیجه می گیریم که اصولا جریان اسیدپاشی به گفته آقای محسنی اژه ای کلا هیچ ربطی به مبارزه با بدحجابی ندارد و اینکه آقای محتشم دبیرکل انصار حزب الله ماه قبل گفته بود در کل کشور انصار حزب الله چنان فعالیتی بکنند که متحیر بمانید، هیچ ربطی به اسدپاشی ندارد.

 

سرنخی که سه شنبه به نتیجه می رسد

البته به نظر می رسد که اصل قضیه اسیدپاشی ها حل شده است. چون اینطوری که پلیس اصفهان گفته است، کسی که این جنایت را انجام داده، اختلالات روانی داشته و کلا یک نفر است. پلیس اصفهان معتقد است که قد این مجرم حدود ۱۷۸ سانت است و مدتی یک مغازه مانتو فروشی داشته است. پلیس اصفهان که هنوز این متهم را دستگیر نکرده حدس می زند که این متهم که پدر و مادرش در سن هفت سالگی از هم جدا شده اند و مدتها با دیدن ماهواره و شبکه های فارسی زبان منحط منحرف شده است، چندی قبل با دیدن سریال دکستر به جنایت سریالی علاقمند شده است.

پلیس اصفهان گفته است که تازه سرنخ هایی از اسیدپاشی به دست آوردیم و معاون پلیس اصفهان معتقد است که احتمالا براساس این سرنخ ها این پلیس روز چهارشنبه موفق می شود که به محل سکونت عامل اسیدپاشی واقع در خیابان بزرگمهر، کوچه نه پیچ، شماره ۱۳ حمله کرده و وی را دستگیر کند. پلیس اصفهان که هنوز سرنخ های موجود را برای حل معمای اسیدپاشی کافی نمی داند، معتقد است که در روز جمعه آینده بعد از دستگیری متهم وی اعتراف خواهد کرد که روابطی با داعش، موساد، دولت عربستان سعودی، شبکه من و تو، شهرام شب پره و آرش سبحانی داشته و با دیدن برنامه پلیتیک کامبیز حسینی و پرگار بی بی سی به شیطان پرستی روی آورده است.

پلیس اصفهان که هنوز موفق نشده هیچ سرنخ جدی از معمای اسیدپاشی پیدا کند، فکر می کند که به احتمال زیاد، به دلیل توبه متهم اسیدپاشی، وی به بیست سال زندان محکوم شود که بعد از سه سال عفو شده و سپس در اصفهان به کار قلمزنی خواهد پرداخت و تا آن موقع پسرش مقداد نیز به دانشگاه خواهد رفت. پلیس اصفهان اظهار امیدواری کرد که این متهم را که هییییچ ربطی به مبارزه با بدحجابی ندارد، ساعت یک عصر چهارشنبه دستگیر کند. این پلیس از کلیه خبرنگاران بدون مرز خواست که برای اطلاع رسانی به آدرس خانه متهم که هنوز هیچ سرنخی از او یافته نشده، به خیابان بزرگمهر، کوچه نه پیچ، شماره ۱۳ مراجعه کنند و از جریان دستگیری این متهم عکاسی کنند. عکاسان برای عکاسی نیازی به کارت شناسایی ندارند.

ضمنا، در شرایطی که بین شش تا ده نفر حداقل قربانی اسیدپاشی بودند، و اطلاعات مفصلی از عاملین این جنایت وجود دارد، و اصولا خیلی راحت نیروی انتظامی می تواند از کمیل کاوه یا حسن کامران یا نیره بیطرف یا سایر بزرگترهای فامیل انصار حزبل اصفهان نام مجرمین را بپرسد، هفتاد زورگیر در تهران دستگیر شدند. در واقع تعدادی زورگیر در تهران دستگیر شدند که معلوم نیست جرم شان دقیقا چیست، و تعدادی اسید پاش در اصفهان دستگیر نشدند که معلوم است جرم شان چیست.

 

حضور نداشتن وکلا

وزیر دادگستری یک رژیم سابق بعد از انقلاب به زندان رفت. مسئول زندان که برای بازدید سراغش رفته بود پرسید “مشکلی نداری؟” گفت: “نه، فقط این سلول خیلی تنگ و تاریکه و بوی بدی می ده.” مسئول زندان گفت “به من ربطی نداره، این زندون رو خودت ساختی، می خواستی بزرگترش رو بسازی که وقتی خودت می افتی زندون طاقتش رو داشته باشی.” حالا حکایت خیلی از آدمهاست. طرف برداشته یک زندان درست کرده دو متر در سه متر، بعد که خودش می رود زندان غر می زند که چرا جا تنگ است. یا این یکی که سالهاست اجازه حضور وکیل در دادگاه را به متهم نمی دهد و اجازه نمی دهد متهم از خودش دفاع کند و وقتی مردم را دستگیر کرد با بطری و باتوم از آنها بازجویی می کند، حالا که به خودش اجازه نمی دهند که وکیل داشته باشد، یا بطری برای مصرف غیراستاندارد استفاده می کنند، فریاد می کشد که چرا حقوق بشر را رعایت نمی کنید.

مدتهاست که مسئول حقوق بشر ایران حق ندارد وارد ایران بشود، بعد آقای محمد حسین آصفری نماینده جبهه پایداری درباره دادگاه شیخ نمر در عربستان گفته: “حضور نداشتن وکلا در جریان بازجویی شیخ نمر نشانه نقض حقوق بشر است.” بگو آخر برادر من! شما اصلا مگر خودت حقوق بشر را رعایت می کنی و مگر خودت اجازه ورود وکیل به دادگاه را می دهی که حالا از نقض حقوق بشر در عربستان ناراحتی. اصلا می دانی حقوق بشر با گوشت کوبیده چه فرقی دارد؟