آماده‌باش برای برخورد با جریان انحرافی

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» توسط نماینده خامنه ای در بسیج اعلام شد

هم‌زمان با اعلام نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در بسیج درباره نزدیک شدن موعد برخورد با جریان انحرافی، اصول‌گرایان با مقایسه حامیان مشایی با اصلاح‌طلبان، خواستار برخورد با هر دو گروه در انتخابات مجلس شدند.

مهران طهماسبی، معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در بسیج، در همایشی مربوط به سپاه با اعلام این نکته که “حساب جریان انحرافی از دولت جدا” است، خبر از آن داد که “به زودی با آنان برخورد خواهد شد”.

وی ضمن اشاره به انتقاداتی که از احمدی‌نژاد می‌شود، در عین حال تاکید کردکه “انتقاد به ویژه در دولت نباید کینه توزانه باشد بلکه باید به صورت کار‌شناسی انجام شود”.

این عضو سپاه پاسداران در حالی این سخنان را بیان کرده است که پیش از این سردار جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، خبر داده بود که این نهاد نظامی، وظیفه برخورد با اطرافیان احمدی‌نژاد را بر عهده دارد.

علاوه بر طهماسبی، رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی نیز، با اعلام پیوند جریان انحرافی و اعتراضات پس از انتخابات، گفته است: “جریان انحرافی مدعیان دروغین ارتباط با امام زمان (عج) شعبه‌ای از همان فتنه سال 88 است که با تفسیرهای نابه‌جا قصد داشتند مردم و جامعه اسلامی ایران را از مسیر ولایت فقیه منحرف کنند”.

در همین حال مهدی طائب، در سخنانی خبر داده است که “امروز نفس‌های جریان انحرافی و جریان فتنه به شمارش افتاده است و به آخر خط رسیدند، به همین دلیل به دنبال اهداف دیگری هستند”.

بحث ایجاد رابطه میان جریان انحرافی و اعتراضات جنبش سبز، اما تنها در سخنان طائب بازتاب نداشت؛ آیت‌الله شبستری، امام جمعه تبریز نیز سخنانی با همین مضمون بیان کرده است: “جریان‌های فتنه و انحرافی در صدد اتحاد علیه متدینین و اصولگراها هستند، باید روحانیت هوشیار بوده و اجازه ندهد که خاطره تلخ مجلس ششم تکرار شود”.

سایت جوان‌آن‌لاین – وابسته به دفتر سیاسی سپاه پاسداران – نیز در مطلبی با اشاره به همین نکته، خبر از آن داده است که”جریان فتنه، جریان انحرافی، جریان معاندین خارجی”  برای انتخابات مجلس “دست به همکاری گسترده” زده‌اند.

در برابر روزنامه ایران در مطلبی با اشاره به این انتقادات، از انتشار کاریکاتور احمدی‌نژاد گلایه کرده است: “یک نشریه متعلق به جریان‌های تندروی اصلاح‌طلب که اعضای هیأت تحریریه آن در فتنه سال 88 نیز نقش داشتند، در طرح روی جلد شماره اخیر خود، کاریکاتوری موهن از رئیس جمهور و اطرافیان وی چاپ کرده است. نکته حائز اهمیت اینکه این طرح، پس از انتشار از سوی این نشریه بلافاصله توسط سایت‌های زنجیره‌ای مدعی اصولگرایی در فضای مجازی نیز منتشر شد. اکنون افکار عمومی و بخش عمده‌ای از ملت ایران که به منتخب قانونی‌شان توهین شده، منتظر واکنش از دستگاه قضایی به این موضوع هستند”.