ممانعت از بستری شدن عبدالفتاح سلطانی

نویسنده

فرزند عبدالفتاح سلطانی، وکیل و فعال حقوق بشر با اظهار نگرانی از وضعیت وخیم جسمی پدرش گفت: «پدرم باید در روز اول مهرماه به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری می شد اما مسولان زندان از این امر خودداری کرده و آقای خدابخش، دادیار ناظر زندان نیز بستری شدن پدرم را به دستور پزشک قانونی موکول کرده است. یازده روز می گذرد در حالیکه پدرم قلبش درد می کند و نیاز به مراقبت پزشکی دارد.»

مائده سلطانی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: «روز اول مهر پدرم به دلیل عارضه قلبی از زندان به بیمارستان منتقل شد. پزشک بیمارستان با توجه به درد در ناحیۀ قفسه سینه، دستور بستری شدن پدرم را داده تا آزمایش های بیشتری روی او انجام گیرد اما مسولان زندان با این امر مخالفت کرده و دستور دادند او را همان روز به زندان برگردانند.»

خانم سلطانی ادامه داد: «مادرم همان روز به دفتر دادستانی تهران رفت اما آقای خدابخش، دادیار ناظر زندان ها به او گفته که پزشکی قانونی باید تشخیص دهد که آیا پدرم نیاز به بستری شدن در بیمارستان را دارد یا خیر. مادرم در پاسخ گفته خود پزشک قانونی دستور انتقال پدرم را از زندان به بیمارستان داده دیگر باید چند بار دستور دهد. اما آقای خدابخش گفته باز هم باید پزشک قانونی دستور دهد.»