تهدید هاشمی به حصر خانگی

نویسنده

» برخورد تازه مجلسیان و کیهان

در ادامه سناریوی حمله مقامات جمهوری اسلامی به “انتخابات آزاد” که پس از سخنان آیت اله خامنه ای شروع شده است، روز گذشته حملات به هاشمی رفسنجانی که جنتی وی را در نمازجمعه این هفته “گردن کلفت” نامیده بود، شدت گرفته و بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس در نامه ای “در تبعیت از مقام عظمای ولایت” ،او را به حصر خانگی تهدید کردند.

همزمان با افزایش این حملات، روزنامه کیهان هم از پایان یافتن زمان برای نگه داشتن حرمت هاشمی رفسنجانی دم زده و خواستار افزایش برخوردها با وی شده است.

بنا به گزارش خبرگزاری های داخلی، نمایندگان مجلس که تعداد زیادی از آنان عوامل کادری سپاه و اطلاعات و یا هواداران احمدی نژادهستند، در نامه خود درارتباط با سخنان اخیر خامنه ای، انتخابات آزاد را “فتنه انتخابات آزاد” نامیده و خواسته اند که هاشمی از سرنوشت “دیگر سران فتنه” عبرت بگیرد.

در این نامه که خبرگزاری فارس، متعلق به سپاه پاسداران، آن را تیتر نخست خود کرده، آمده است: “به تمام چهره‌ها، بلندگوهای داخلی و برخی خواص که از لزوم انتخابات آزاد دم می‌زنند هشدار می‌دهیم که از عاقبت دیگر فتنه‌گران عبرت بگیرند که ملت شهید داده ایران اسلامی با هیچ احدی،‌عهد اخوت نبسته و همچنین به تمام احزاب، گروه‌ها و جریانات و شخصیت‌ها و خواص یادآور می‌شویم که در برابر این فتنه‌ها سکوت نکنند و از هم اکنون با حضور به هنگام و محکوم کردن خط فتنه جدید اجازه تجدید حیات را به فتنه‌گران ندهند”.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: “ملت ایران که در مقابله با فتنه ۸۸ با عمل به توصیه‌های امام امت از ولی فقیه خود پیروی نمودند و با حضور میلیونی در یوم الله ۹ دی طومار فتنه‌ای که با رمز تقلب کلید خورده بود را در هم پیچید، این بار نیز در برابر فتنه انتخابات آزاد و یا هر فتنه احتمالی سیاسی، اقتصادی و یا امنیتی دیگر در میدان بصیرت حاضر خواهد بود و هرگز نائب امام خود را تنها نخواهند گذاشت”.

حسین شریعتمداری نیز درسرمقاله کیهان با عنوان اینها تا کجا حرمت دارند؟ خواستار برخورد شدیدتر با هاشمی رفسنجانی شده و نوشته است: “برخی از رجالی که در جبهه حق جانبازی و خدمت کرده و سابقه ای اندوخته اند به مرور دچار این سوء تفاهم می شوند که به اعتبار آن خدمات و خوبی ها مجازند تخطی از حق، زیاده خواهی و امتیازطلبی کنند. تصور می کنند چون حرمت و احترامی دارند، بنابراین مجازند از محدوده قانون و حق و مصلحت عبور کنند و چون مواخذه شدند، ابرو درهم بکشند و با ترش رویی بگویند مثل اینکه ما را به جا نیاوردید؟! آنها با بدفهمی نسبت به حرمتی که دارند، از یک سو به جانب استبداد رای و تکبر می غلتند و از جانب دیگر با غفلت های پیاپی، برای اغیار و نامحرمان حاشیه امن می سازند. بدین ترتیب حرمت این عده تبدیل به منطقه الفراغ قانون می شود تا در سایه این حاشیه امنیت قرق شده، جریان های نفاق جرئت و مجال خیانت پیدا کنند. این در حالی است که حرمت آنها صرفا به اعتبار حضور در جبهه حق و همراهی و خدمتگزاری است”.

شریعتمداری افزوده است: “با اصرار بر تکرار ادبیات جهت دار دشمن نمی توان حرمت و احترام گذشته را حفظ کرد. اگر همین بزرگواری مقتدای انقلاب نبود ملت غیوری که روز نهم دی در کف خیابان ها جاری شدند و فریاد برائت از منافقان و محاربان سردادند، در کمتر از ساعتی تکلیف اصحاب فتنه 88 را یکسره می کردند. کسانی که در دوره هایی به تواتر از صندوق انتخابات به منصب و مسند رسیده اند و حالا با ادعای انتخابات آزاد دانسته یا ندانسته در سلامت این روند تردید و تشکیک می کنند، فارغ از اینکه چه می خواهند یا به چه چیزی برسند و نرسند، حکم بر علیه خویش صادر می کنند. تمکین در برابر قانون و موازین مردم سالاری و مکانیزم حقوقی انتخابات یا تردیدافکنی و مقابله با این روند پذیرفته شده در همه جای دنیا، مرز روشن اعتقاد به مردم سالاری با ساختارشکنی و همراهی نقشه دشمن است. بدین ترتیب حرمت سیاستمداران تنها تا آنجا معتبر و محترم است که در طول قانون باشد و معارضه با این مسیر نکند”.

خبرگزاری فارس نیز که بخش اعظمی از سایت خود را به گرفتن مصاحبه با چهره های سیاسی بر علیه انتخابات آزاد و هاشمی رفسنجانی اختصاص داده، به نقل از شیخ جعفر شجونی، نوشته است: “هفته پیش شنیدم که پسر شاه ملعون نیز در مورد انتخابات آزاد سخن گفته است که البته این کلید واژه توسط برخی از مسئولان نیز بر زبان آورده شده است. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در این ۳۴ انتخابات کدام یک از انتخابات آزاد نبوده چرا برخی درصدد خیانت به کشور هستند؛ «انتخابات آزاد رمز شب است» یعنی فتنه دیگری مانند فتنه ۸۸ در راه است. همین افرادی که امروز از نبودن انتخابات آزاد دم می‌زنند سال ۸۸ صیانت از آرا را مطرح کردند و با این کارها می‌خواهند در دل مردم ایجاد نگرانی کنند. البته شاید اینها نیز قصد بدی نداشته باشند. اما اینگونه برخورد کردن با نظام کار درستی نیست”.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت هم خواستار توبه هماشمی رفسنجانی شده و به افکار نیوز گفته است: “استفاده از کلید واژه انتخابات آزاد توسط هاشمی با توجه به اینکه ایشان دو دوره رئیس جمهور بودند و از همین انتخابات برگزیده شدند هم جای سوال دارد؛ چراکه خود او هم در طول هشت سال ریاست بر قوه مجریه برگزار کننده چند انتخابات بوده است، خوب اگر بد عمل کرده باید بیاید توبه کند”.

گفتنی است پس از سخنان روز سه شنبه گذشته آیت الله خامنه ای درباره ممنوع بودن استفاده از واژه انتخابات آزاد، حامیان و وابستگان وی در سطوح مختلف حملات خود را به “انتخابات آزاد” و هاشمی رفسنجانی که طی هفته های گذشته همچون محمد خاتمی و موسوی خوئینی ها از ضرورت آزادی انتخابات سخن گفته بود آغاز کردند و پس از “گردن کلفت” خواندن هاشمی از سوی احمد جنتی در نماز جمعه این هفته تهران، بر شدت حملات خود بر علیه او افزوده اند تا حدی که دیروز وی را به حصر خانگی تهدید کردند.