توپ، تانک، بلندگو، دیگر اثر ندارد

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

به گفته شاهدان عینی دولت بر حضور چهار میلیون بلندگو در مراسم 22 بهمن تاکید کرد. به گفته یکی از بلندگوشناسان وابسته به دولت، این بلندگوها نشان دهنده حضور میلیونی سخنران در تهران خواهد بود. ستاد برگزاری مراسم اعلام کرد که برای برافراشته نگه داشتن این بلندگوها، هزاران درخت به آنها آویزان شده است. سازمان جنگلها و مراتع اعلام کرد در صورت کمبود بلندگو، بسیجیان تا فردا تصمیم دارند تا صدها هزار درخت را در فاصله انقلاب تا آزادی بکارند، این درختان هر کدام قابلیت نصب بیست بلندگو را خواهد داشت. دولت اعلام کرد قصد دارد از این طریق به زور حرف های احمدی نژاد و سایر سخنرانان روز 22 بهمن را توی گوش مردم فرو کند. آگاهان پیش بینی می کنند که بودجه دولت در ماههای آینده به بلندگو و اتوبوس اختصاص داده شود.

 

انقلاب، یک مثلث و یک مربع قدیمی

در پی ملاقات هاشمی رفسنجانی و موسوی اردبیلی، علیرضا بهشتی از زندان آزاد شد. یکی از تاریخ شناسان انقلاب اعلام کرد که در ابتدای انقلاب یک مثلث معروف به مثلث بیق و یک مربع( بدون نام) در حوادث اخیر شناسایی شدند. مثلث مذکور، شامل ابوالحسن بنی صدر، ابراهیم یزدی و صادق قطب زاده بود که این سه نفر در اولین دولت انقلاب نقش اساسی داشتند. یکی از آنان یعنی قطب زاده اعدام، دیگری یعنی بنی صدر از کشور خارج شد و سومی یعنی ابراهیم یزدی فعلا در زندان بسر می برد.

مربع مذکور نیز شامل آیت الله موسوی اردبیلی، هاشمی رفسنجانی، بهشتی و خامنه ای بود، از اعضای این مربع یکی از آنان  یعنی آیت الله بهشتی کشته شد و فرزند وی توسط نفر دیگر مربع یعنی آیت الله خامنه ای زندانی شد، تازگی ها نفر سوم مربع یعنی آیت الله موسوی اردبیلی به دیدار خامنه ای رفت و از او خواست سریعا زندانیان سیاسی را آزاد کند، خامنه ای نیز گفت، من تحلیل شما را قبول ندارم، آیت الله موسوی نیز اعلام کرد، تحلیل محلیل نداریم، می گم آزادشون کن، دل به کار بده، خاک بازی هم نکن. سایت جرس نوشته عصر دیروز نیز نفر چهارم یعنی هاشمی رفسنجانی که رنگش پریده بود و شدیدا سبز شده بود با خامنه ای تماس گرفت و به او گفت “ دست از این کارهای خجالت آور بردارید” به دنبال این جمله آیت الله خامنه ای دستور آزادی پسر آیت الله بهشتی را صادر کرد. علیرضا بهشتی امروز از زندان آزاد شد.

 

عقل حکم می کند

به دنبال دهها رفتار غیرعقلانی صادره از سوی رهبر نسبتا معظم انقلاب، و صدها اظهار نظر رسمی و غیرعقلانی رئیس جمهور زورکی نظام و هزاران رفتار نامعقول قوه قضائیه نظام و دهها هزار عمل غیر عقلانی مجلس، علی لاریجانی، رئیس مجلس اعلام کرد “ عقل حکم می کند هرم مدیریتی حاکم بر انقلاب حفظ شود.” در پی این اظهار نظر قبر ملاصدرا، علامه طباطبایی و سایر عقلا و فیلسوفان لرزید و بشدت تکان خورد. امانوئل کانت پرسید: “کدام عقل؟” جان لاک پرسید: “ کدام مدیریت؟” و حسن خمینی نیز پرسید: “ کدام انقلاب؟” در همین حال یکی از عقلا گزارش داد که فعلا در راس هرم مدیریتی یک راس از رئوس هرم مشغول گلکاری بقیه هرم می باشد و فعلا وسط هرم( خواص سابق) کلا به زباله دانی تاریخ افتاده و هرم مذکور به یک هذلولی نامشخص الابعاد تبدیل شده است.

 

یک نفر اعدام، هشت نفر زندان

به گزارش سخنگوی قوه قضائیه یکی از مسوولان قضائی که از ترس داشت می دوید اعلام کرد که از نه نفری که در حوادث عاشورا دستگیر شده اند، هشت نفر به زندان محکوم شدند، آگاهان پرسیدند چرا حکم اعدام شان را ندادید؟ وی گفت: چون می ترسیم. همین مقام مذکور اعلام کرد یکی از دستگیر شدگان اعدام خواهد شد، آگاهان پرسیدند: شما که می ترسید چرا حکم اعدام صادر کردید؟ وی گفت: “ چون فکر می کنیم خیلی شجاعیم؟” یکی از مسوولان سازمان فیزیولوژی کل کشور اعلام کرد فعلا دست راست نظام به دست چپ آن می گوید زیاد نخور که اوضاع پس است. نسخه شناسان بنگلور و مسکو در بررسی نوشته مذکور متوجه نشدند که چیزی که نظام نباید بخورد چیست، اما یکی از آنان اعلام کرد اصلا بوی خوبی از این اوضاع به مشام نمی رسد.

 

تاجیک! دوستت داریم

محمدرضا تاجیک مشاور خاتمی رئیس جمهور سابق و جیگر فعلی، و مشاور موسوی یکی از رهبران جنبش سبز، از زندان آزاد شد و خبرگزاری های دولتی اعلام کردند که تا شب متن اعترافات وی از تلویزیون پخش می شود. خبرگزاری فارس نیز اشتباها سه ساعت قبل از پخش زنده اعترافات محمدرضا تاجیک، متن گفتگوی وی را منتشر کرد، اما بلافاصله آن را برداشت و قرار شد بعد از پخش برنامه آن را به اطلاع همگان برساند. همگان آزادی تاجیک را به وی تبریک گفتند و اعلام کردند، داداش! شما هر چی می خوای بگو، ما که می دونیم تازه از زندان بیرون اومدی، دوستت داریم و اصلا هم به حرفات گوش نمی دیم. فعلا خسته نباشی، استراحت کن تا بعد.

 

بسیج یک دیوار را فتح کرد

در پی مورد تهاجم قرار گرفتن مراسم و جشن های سفارتخانه های ایران در سراسر جهان توسط سبزهای خارج از کشور، برادران بسیجی به سفارتخانه های رسمی ایتالیا و فرانسه در تهران حمله کرد. یکی از آگاهان یک ساعت و نیم برای برادران بسیجی توضیح داد که دانشجویان ایرانی که در مقابل سفارتخانه ایران شعار دادند، ایرانی بودند، نه فرانسوی و ایتالیایی، ولی هر کاری کردند برادران بسیجی فرق این دو را متوجه نشدند. یکی از آگاهان می خواست فرق این دو تا را توی چشم یکی از بسیجیان بکند که موفق نشد. در حمله بسیج به سفارت فرانسه و ایتالیا تعدادی از برادران بسیجی همدیگر را گاز گرفتند، اما به سفارتخانه های مذکور آسیبی وارد نشد. بسیجیان که بسیار خشمگین بودند به دیوار خیابان “ رم” در تهران حمله کرده و بعد از هشت ساعت جنگ خونین با همدیگر موفق شدند سه میخ از چهار میخ پلاک مذکور را بکنند. بسیج اعلام کرد برای کندن میخ آخر نیاز به یک بودجه ده میلیارد تومانی و دویست اتوبوس و سه تانک و ده نفر بر و هفتصد تراکتور دارند.

 

به رنگ ارغوان، با پنج سال تاخیر

فیلم “ به رنگ ارغوان” ابراهیم حاتمی کیا، بالاخره بعد از اینکه پنج سال به عنوان یک اثر کاملا ضدانقلابی در توقیف بود، امسال موفق شد که جایزه بهترین اثر انقلابی را دریافت کند. یک کارشناس سینمایی که اصرار می کرد که حتما تاکید شود که نامش فراستی نیست، اعلام کرد که به دست آوردن جایزه بهترین فیلم امسال توسط فیلمی که پنج سال قبل در دوران خاتمی تولید شده نشان دهنده پیشرفت های بزرگ صنایع قیچی و تیغ کشور می باشد.

 

تورم 13 درصد کاهش یافت

قائم مقام بانک مرکزی در حالی که از جلسه هیات دولت بیرون آمده و زیر چشم راستش هفت بادمجان کوچک بنفش شده بود، در آنجا چیزی سبز نمی شود، با صدایی بسیار بلند اعلام کرد “ نرخ تورم از پارسال که 25 درصد بود به 12 درصد رسیده و 13 درصد کم شده است.” وی در سال گذشته اعلام کرده بود نرخ تورم 16 درصد است. دولت اعلام کرد برای پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور از این پس نرخ تورم هر سال گذشته با ده درصد اضافه محاسبه می شود تا تورم دائما کاهش پیدا کند. مسوول کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد که “ نرخ تورم در سال آینده در حالت بدبینانه 30 درصد خواهد بود” آگاهان پرسیدند که در حالت خوشبینانه چقدر خواهد بود؟ وی گفت: در حالت خوشبینانه نرخ تورم 29 درصد خواهد بود. آگاهان تاکید کردند که ایران تنها کشور جهان است که نرخ تورم آن بلافاصله قبل از راهپیمایی های اعتراضی یکباره 13 درصد کاهش پیدا می کند.