برادر کیانوش آسا هم دستگیر شد

سامان رسول پور
سامان رسول پور

» همزمان با بازداشت سه فعال دانشجویی کرد

نیروهای امنیتی دیروز، کامران آسا، برادر کیانوش آسا، دانشجوی جان باخته کرد و نیز یکی از دوستان کیانوش به نام بیژن رضایی را در تهران بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان، این دو تن پس از آن بازداشت شدند که به دعوت دانشجویان علم و صنعت- دانشگاه محل تحصیل کیانوش- و به نمایندگی از خانواده کیانوش آسا در مراسم روز دانشجو حاضر شده بودند.پس از اتمام مراسم و خروج کامران آسا و بیژن رضایی از دانشگاه علم و صنعت، نیروهای امنیتی این دو را بازداشت کردند.

در همین حال شب گذشته، کامران دانشجو با خانواده اش تماس برقرار کرده و از بازداشت خود خبر داده؛وی البته از مکان نگهداری خود ابراز بی اطلاعی کرده است.

به گفته منابع نزدیک به خانواده کیانوش آسا،مادر وی که فرزندش را در ماههای اخیر از دست داده، به شدت نگران سلامتی دیگر فرزند بازداشت شده اش است.

کیانوش آسا دانشجوی ترم آخر رشته‌ی مهندسی پتروشیمی در مقطع کارشناسی ارشد و از نخبگان دانشگاه علم و صنعت ایران بود که در جریان تظاهرات 25 خرداد در میدان آزادی تهران از سوی نیروهای مسلح وابسته به دولت مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

 

بازداشت دانشجویان کرد

در همین حال شماری از دانشجویان کرد هم در ارتباط با مراسم روز دانشجو بازداشت شده اند. خبرنامه امیرکبیر خبر داد دکتر فرزاد کلبعلی،  فعال دانشجویی کرد لحظاتی پس از خاتمه اعتراضات دانشجویی در دانشگاه تهران، توسط نیروهای امنیتی ربوده شد.

 به گفته شاهدان عینی وی پس از خروج از در شرقی دانشگاه تهران توسط چند نفر لباس شخصی سوار بر پژوی مشکی ربوده شد. 

فرزاد کلبعلی از دانشجویان ممتاز وحائز رتبه اول دکترای جامعه شناسی سیاسی دانشکده حقوق وعلوم سیاسی دانشگاه تهران،مشغول گذراندن تز دکترای خود است.

همچنین نیروهای امنیتی در تهران، یک فعال دانشجویی دیگر به نام امجد کرد نژاد را دستگیر کردند.از مکان نگهداری این دانشجو هم خبری در دست نیست.

همزمان، دو روز پیش، نیروهای امنیتی قروه، سهراب کریمی، فعال دانشجویی کرد را دستگیر کردند.سهراب کریمی پیشتر نیز سابقه‌ی بازداشت در روز دانشجوی سال 86 دانشگاه تهران را دارد. وی پس از گذراندن 76 روز بازداشت در بند 209 زندان اوین با وثیقه‌ی 150 میلیون تومانی آزاد شده بود.

این در حالیست که از دو هفته پیش، پنج دانشجوی کرد در جریان برگزاری تجمع اعتراض به اعدام احسان فتاحیان بازداشت شده اند.اسامی این پنج دانشجو به این شرح است:  احمد اسماعیلی، آمانج رحیمی، سروه ویسی، لیلا محمدی و پخشان عزیزی.