اعزام بسیجیان
به دانشگاه ها

نویسنده

» همزمان با حمله به موسوی و رهنورد

همزمان با ادامه درگیری لباس شخصی ها و بسیجی ها با دانشجویان دانشگاه های تهران و بهشتی،گروه دیگری از آنان به میرحسین موسوی و زهرا رهنورد حمله کردند؛موسوی در برابر این حمله خطاب به بسیجیان گفت:“شما مامورید؛بیایید مرا بکشید.”

سایت کلمه، متعلق به میرحسین موسوی روز گذشته از مسدود شدن راه خروج میرحسین موسوی از فرهنگسرای هنر توسط لباس شخصی های موتور سوار خبر داد. براساس این گزارش زمانی که میر حسین موسوی سوار بر ماشین قصد خروج از فرهنگستان هنر را داشت با تجمع تعدادی لباس شخصی موتور سوار که حدود 30 تا 40 نفر بودند، مواجه شد که راه را مسدود کرده بودند.

این موتور سواران که از بعد از ظهر روز 16 آذر در این محل تردد می کردند شعارهایی علیه نخست وزیر زمان جنگ می دادند،اما میرحسین موسوی از ماشین خود پیاده شد و با حضور در میان موتور سواران ، خطاب به آنها گفت : “شما مامور هستید.ماموریت خود را انجام دهید. من را بکشید، بزنید، تهدید کنید”.

این دومین بار است که موتورسواران لباس شخصی مانع از خروج میرحسین موسوی از محل کار خود می شوند. براساس گزارش سایت کلمه ، پیش از این در روز ۱۳ آبان نیز زمانی که میرحسین موسوی، قصد خروج از فرهنگستان و حضور در راهپیمایی آن روز را داشت عده ای با تجمع در مقابل پارکینگ فرهنگستان راه را بر او بسته و اجازه خروج نداده بودند.

موتور سواران به خبرنگار سایت کلمه که خود را فردی عادی معرفی کرده، گفته اند: “ما مامور هستیم جلوی تردد موسوی را بگیریم”.

براساس این گزارش، محافظان موسوی پس از این برخورد، وی را به داخل ساختمان فرهنگستان هنر منتقل کردندو پس از متفرق شدن لباس شخصی‌ها،مهندس موسوی موفق به ترک فرهنگستان هنر شد.

همزمان گزارش ها از حمله و سوءقصد دوم به زهرا رهنورد، استاد دانشگاه و همسر میرحسین موسوی حکایت دارد. سایت هم میهن روز گذشته خبرداد: گروهی از زنان لباس شخصی پیش از ظهر سه شنبه به دانشکده هنرهای زیبا هجوم بردند تا به دکتر زهرا رهنورد همسر میر حسین موسوی حمله کنند.

براساس این گزارش  این گروه 13- 12 نفره از ساعات اولیه صبح تا یک بعد از ظهر در دانشکده هنرهای زیبا کمین کرده بودند تا بتوانند با به دست آوردن فرصت، زهرا رهنورد را مورد حمله قرار بدهند.با وجود آنکه زهرا رهنورد هم ظهر و هم عصر دیروز،  با دانشجویان دوره دکترا کلاس داشت، حراست دانشگاه تهران برای جلوگیری از آسیب دیدن او، با آوردن یک خودرو به دانشکده هنرهای زیبا از همسر میرحسین موسوی خواست هرچه سریعتر دانشگاه را ترک کند.روز دوشنبه  نیز عده ای که خود را خواهران بسیجی معرفی کرده بودند با تعقیب خودرو حراست دانشگاه در میانه خیابان وصال، از فاصله ۲۰ تا ۲۵ سانتی به صورت  رهنورد گاز فلفل پاشیدند که منجر به تنگی نفس و نابینایی موقت او شد. در آن لحظه اهالی و مغازه دارهای اطراف هرکدام به نحوی نسبت به نجات او اقدام کردند.

درگیری در دانشگاههای تهران و بهشتی

گروه دیگری از لباس شخصی ها و بسیجیان نیز دیروز در حالیکه دانشجویان دانشگاه تهران قصد داشتند در اعتراض به ضرب و شتم دانشجویان این دانشگاه در روز 16 آذر تجمعی اعتراضی برگزار کنند، وارد دانشگاه شدند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر همزمان چندین اتوبوس از بسیجیان و نیروهای لباس شخصی هم به دانشگاه شهید بهشتی اعزام شدند تا در تجمع بسیجیان این دانشگاه حضور یابند.به دنبال حضور چشمگیر نیروهای بسیجی و لباس شخصی در این دو دانشگاه،درگیریهای شدیدی رخ داده و کلاس های درس تعطیل شده است.

در در گیری  مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران، لباس شخصی ها و نیروهای بسیج از گاز فلفل و گاز اشک آور استفاده کردند و دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. فیلمی که از این درگیریها بر روی اینترنت قرار گرفته از پرتاب گاز اشک آور توسط لباس شخصی ها به سمت دانشجویانی که در درون راهروی دانشکده فنی بودند حکایت دارد. دانشجویان برای خنثی کردن گاز اشک آور ، آتش روشن کردند.

همچنین براساس گزارش ها تعدادی از دانشجویان معترض دانشگاه تهران، روز گذشته بازداشت  و با ماشین های شخصی به مکان نامعلومی منتقل شدند.این در حالی بود که خیابان های اطراف دانشگاه تهران همچون روز 16 آذر به شدت امنیتی و مملو از ماموران نظامی و امنیتی بود.

همزمان در دانشگاه شهید بهشتی نیز اوضاعی مشابه حاکم بود. در حالیکه لباس شخصی های بسیجی و سپاهی با اتوبوس وارد این دانشگاه شده بودند، استادان این دانشگاه با پیوستن به جمع دانشجویان معترض، حمایت خود را از دانشجویان اعلام کردند.

براساس گزارش ها، دانشجویان قصد داشتند با تعطیل کردن کلاس های درس خود، در مقابل دانشکده حقوق این دانشگاه تجمع و با سردادن شعار، نسبت به برخورد های صورت گرفته با دانشجویان در روز 16 آذر اعتراض کنند.

براساس گزارش خبرنامه امیرکبیر،  نیروهایی که با اتوبوس به دانشگاه شهید بهشتی منتقل شده بودند به همراه بسیجیان این دانشگاه ، در مقابل غذاخوری پسران تجمع کردند و شعارهایی نظیر “مرگ بر ضد ولایت فقیه” سر دادند.

در مقابل دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با تجمع در مقابل غذاخوری دختران،به سردادن شعار “مرگ بر دیکتاتور”پرداختند .