تماس مدیران پرسپولیس با مامور موساد به مجلس کشید

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» سردار کوثری خواهان دخالت دستگاه های امنیتی شد

خبرگزاری فارس گزارش داد که سردار اسماعیل کوثری، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت ‌وگو با خبرنگار این رسانه وابسته به سپاه پاسداران خواهان دخالت دستگاههای امنیتی جمهوری اسلامی در ماجرای تماس مدیران باشگاه فوتبال پرسپولیس با مسوولان باشگاه معروف رئال مادرید در اسپانیا شده است. تلاش سران این تیم ایران برای انجام یک مسابقه دوستانه گران قیمت در تهران با پیشنهاد و واسطه گری یک تاجر ایرانی مقیم اروپا به نام امیرحسین جهانشاهی به دیدار سران دو باشگاه در مادرید انجامیده بود.

گفته می شود جهانشاهی به دلیل دوستی با فلورنتینو پرز، رییس باشگاه رئال مادرید، توانسته بود زمینه حضور امیرحسین سیاسی (رییس هیات مدیره) و بهروز منتقمی و همراهان او را در دفترپرزفراهم کند.او حتی به گفته مسئولین تیم سرخپوش توانسته بود رقم شش میلیون یورویی نرخ رئال مادرید برای این بازی را حدود پنجاه درصد کاهش دهد. اما دیری نپایید که با انتشار گفته های امیرحسین جهانشاهی به شبکه بی بی سی و اعلام مخالفت با رژیم جمهوری اسلامی، سران پرسپولیس به تماس با عامل موساد متهم و مورد حمله شدید تندروهای حاکم بر ایران قرار گرفتند. این در حالی بود که آغاز این ماجراسال پیش و هنگام مدیرعاملی سردار رویانیان کلید خورده بود.

با حمله فراگیر تندروها و همزبانی رقیبان سران امروز پرسپولیس برای گرفتن سکان این باشگاه خبرساز قرار بود حتی بسیج دانشجویی در مقابل باشگاه تهرانی دست به تظاهراتی بزند که به انجام نرسید. سیاسی نیز در بازگشت به تهران لغو این مسابقه رویایی را اعلام کرد.

اما خبرگزاری فارس دیروز،دوشنبه، با عنوان “نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های امنیتی باید دیدار مسئولان باشگاه پرسپولیس با فرد ضدانقلاب در باشگاه رئال مادرید را پیگیری کنند”، از زبان سردار اسماعیل کوثری، نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیتی، خواهان پیگیری این ماجرا و ادامه بحران در تیم پرماجرا شد.

 سردار کوثری اعلام کرده: “این موضوع بر دو اصل استوار است. موضوع اول این است که این اتفاق از روی بی‌اطلاعی باشد و موضوع دیگر اینکه از روی آگاهی و با شناخت قبلی این مسئله صورت گفته باشد.” گفتنی اینکه در زمان تماس سردار رویانیان با جهانشاهی نیز موضوع ضد انقلاب بودن تاجر ایرانی انتشار یافت، اما جنجال امروزی را در پی نداشت.

 

درخواست ورود دستگاهای امنیتی

سردار کوثری درخواست کرده:‌ “در درجه اول باید دستگاه‌های امنیتی این مسئله را دنبال کنند که چرا مسئولی که چنین سمتی دارد از افراد شناخت لازم را ندارد و دستگاه‌های امنیتی و دیپلماسی باید به این مسئله رسیدگی کنند که چرا افرادی که قرار است ارتباطی با خارجی‌ها برقرار کنند، توجیه‌ شده نیستند و با این افراد دیدار کرده‌اند.”

این سردار مجلس نشین در مورد احتمال شناخت قبلی سران پرسپولیس از امیرحسین جهانشاهی هم گفته: “موضوع دوم این است که این مسئله آگاهانه بوده و با شناخت قبلی این دیدار انجام شده است و باز هم باید نهادهای امنیتی خیلی جدی و محکم این موضوع را پیگیری کنند و تذکری جدی هم به مسئولان بدهند که چرا این ارتباط برقرار شده چون منافع ملی زیر سؤال رفته و دیدار با فردی ضد انقلاب کاری اشتباه بوده است.”

به نوشته فارس کوثری بی آنکه این بار به سازمان موساد اشاره داشته باشد در مورد ورود کمیسیون امنیت ملی مجلس به دیدار مسئولان باشگاه پرسپولیس با جهانشاهی ـ با واژه “فرد ضدانقلاب” ـ گفته:‌ “این مساله چون هنوز اجرایی نشده کمیسیون امنیت ملی به آن وارد نمی‌ شود. اما قطعا کمیسیون فرهنگی مجلس این موضوع را پیگیری خواهد کرد هر چندنهادهای امنیتی هم باید این مسئله را پیگیری و دنبال کنند.”

گروه سیاسی که پس از برکناری علیرضا رحیمی (جانشین کوتاه مدت سردار رویانیان) و علی دایی (سرمربی پیشین پرسپولیس) این روزها در حالی مصاحبه هایی از مزایای بازی گران قیمت با رئال مادرید در رسانه ها دارند، که گفته می شود این باشگاه از زمان سردار رویانیان بدهی ۱۰۰ میلیاردی دارد.