حاشیه های تشییع جنازه حسن حبیبی

نویسنده

» گزارش المانیتور

منابع خبری از “واکنش مثبت” علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه به انتخاب جان کری به عنوان وزیر امورخارجه ایالات متحده خبر داده اند. صالحی ابراز امیدواری کرده است که جان کری با “ویژگی های فردی” اش بتواند “موجب اصلاح بخشی از رویکردها و سیاست‌های ضد ایرانی دولت آمریکا شود.”

به گزارش خبر آن لاین صالحی این اظهارات را حاشیه مراسم تشییع جنازه حسن حبیبی مطرح کرد.صالحی در ادامه کری را “چهره ای شناخته شده” در سیاست خارجی آمریکا توصیف کرده که با تحولات خاورمیانه آشنایی دارد.

مقاله خبرآنلاین خاطرنشان کرده که کری در جریان رقابت های ریاست جمهوری در سال 2004 از “مذاکره مستقیم ” با ایران حمایت کرده است.

 

در دیگر اخبار

سایت خبری محافظه کار انتخاب ادعا کرده که حسن روحانی دبیر پیشین شورای امنیت ملی ایران برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری حاضر می شود و تیم انتخاباتی اش را هم تشکیل داده است. این گزارش بر مبنای گفته های “منبعی مطلع” ادعا کرده است که علی یونسی وزیر پیشین اطلاعات و محمد باقر نوبخت ریئس حزب عدالت توسعه نقش برجسته ای در مبارزات انتخاباتی وی خواهند داشت.

محمد علی نجفی، سیاستمدار کهنه کار از اعضای حزب کارگزاران در جریان مراسم تشییع جنازه حسن حبیبی – معاون پیشین رئیس جمهور – گفته است که او هنوز تصور نمی کند احتمال حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری امسال (2013) روشن باشد.

سال گذشته گمانه زنی های پررنگی مبنی بر حضور خود نجفی در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد. کسی که همزمان از حمایت رئیس جمهور پیشین ایران، اکبر هاشمی رفسنجانی و سیاستمداران سرشناس اصلاح طلب برخوردار است.

نجفی با اشاره به برنامه اصلاح طلبان برای انتخابات گفته است :” به این خاطر که آن ها هنوز تصمیم گیری نکرده اند، صحبت شفاف در این ارتباط ممکن نیست. ما از هر کس که کاندیدای اصلاح طلبان باشد حمایت می کنیم. در حال حاضر مطرح شدن هر اسمی در حد حدس و گمان است.”

او افزوده است: “کاندیدای اکثریت به معنای کاندیدایی است که کاملا اصلاح طلب است، کسی که قدرت آن را داشته باشد تا از مواضع اصلاح طلبی دفاع کند و این مواضع را توضیح دهد. در راس این افراد آقای خاتمی قرار دارد”

نجفی در ارتباط با حضور آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات ریاست جمهوری گفته است: “من همچنین فکر می کنم اگر آقای هاشمی کاندیدا شود، اصلاح طلبان از وی حمایت خواهند کرد.”

نجفی وزیر آموزش و پرورش در زمان ریاست جمهوری هاشمی و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه در دوره نخست ریاست جمهوری خاتمی بوده است.

خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران از محمد حسینی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی دولت احمدی نژاد خواسته است تا پرونده روزنامه نگارانی که به تازگی زندانی شده اند را پیگیری کند.

وقتی از خاتمی پیرامون پتانسیل وی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری پرسیده شد، به مزاح گفت: “من 30، 40 سال پیش نامزد شدم، همان کافی است.”

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، رئیس مجلس پنجم، نیز گفته است: “او هیچ احساس تکلیفی برای کاندیداتوری در انتخابات نمی کند.”

منبع : المانیتور – 1 فوریه