گردنبند مطهر بر گردن ملت شریف

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

آنقدرنشست و بلند شد و همه جا دژمن… دژمن کرد و خودی نخودی برای خودش درست کرد که حالا صد تا آدم عاقل هم نمی توانند از چاه بیرونش بیاورند. خب … وقتی می آیی می گویی نظر من به این آقا نزدیک تر است و یک تن ناسالم و یک جان ناقابلت را می گذاری وسط … همین می شود دیگر. یکی هم پیدا نشد بگوید، … (البته پیدا که شد، خوبش هم پیدا شد. ولی همان کسانی که پیدا شده بودند را هم خودتان زدید یا گم و گورشان کردید، یا فرستادید بروند خانه خودشان به خرج خودشان استراحت کنند، یا اساسا فرستادیدشان سینه قبرستان برای استراحت همیشگی…)  به هر حال، یکی هم پیدا شد یا نشد فرقی نمی کند. بالاخره خودت باید می فهمیدی بین اینهمه خودی، چهار تا هم می شوند نخودی. همه که برگ چغن… ببخشید ذوب در ولایت نیستند. چهار تا هم می شوند دولت خدمتگزاری. بعد هم همین دولت خدمتگزاری یواش یواش می شود نخودی. پایشان که به سفره باز بشود و مزه چرک کف دست برود زیر دندانشان مگر به این زودی ها می توانی بلندشان کنی؟

اینها نه بد تر از خودت، تازه به نان و نوایی رسیده اند که خوابش را هم نمی دیده اند…تا خودشان را خفه نکنند که دست از سرت برنمی دارند… تازه این اول بهار است، زمستان سیاهش هنوز مانده… به قول یک دوست شاعری، زمستونه خدا سرده دمش گرم… حالا ببین قندیل می بندد آنجایی که نباید یا نه؟ … از ما گفتن

  حکایت بازار ارز و طلا و کوفت و زهر مار هم همین است. لابد همینطوری که دور سفره نشسته بودند و می خوردند از مال ملت ، طی جابجایی ملیحی که یکی شان انجام داده تا خندق بلا، جا باز کند و بیشتر فرو بدهد، خب آدم است دیگر، یک بادی هم وزیده…حالا دوره افتاده اند این گردنبند مطهر را بیندازند گردن هم.

ازیک طرف احمد توکلی در سایت الف می گوید: دولت برای حذف محمود بهمنی سناریو نوشته وجریانات در داخل دولت به دنبال کسب قدرت اثربیشتر به بهانه اختلالات بازار ارز هستند.

بعدهم مثال می آورد که: وزیر اقتصاد  تلاش دارد،آن گردنبند مذکور را بیندازد گردن محمود بهمنی و دوست و همکار مورد اطمینان خودش محمدرضا فرزین را جایگزین بهمنی، در پست ریاست بانک مرکزی بکند.

ازهمان طرف، منتهی کمی مایل به میانه، سایت بازتاب وابسته به محسن رضایی می گوید: ازحدود هشت ماه قبل، روابط میان محمود بهمنی و محمود احمدی نژاد به سردی گراییده و دارند از هم طلاق می گیرند؛ به نحوی که چندین بار شایعه برکناری بهمنی و انتصاب فرزین یا بقایی به جای وی در رسانه ها منتشر شده است.

بعد هم خودش می گوید: با این حال حمایت برخی مراکز امنیتی و مخالفت با به دست گیری ریاست بانک مرکزی توسط یکی از یاران حلقه نخست احمدی نژاد از سوی مجلس و دستگاه قضایی باعث شد که تاکنون این اتفاق رخ ندهد. (این هم از تخصص گرایی و شایسته سالاری در انتخاب رئیس مهم ترین سازمان مالی کشور…)

حالا از اینطرف مصطفی پور محمدی، رئیس دیوان عدالت اداری می گوید: امکان ندارد که در هیچ پرونده بزرگی، سوء استفاده ای بدون حضور دولتی ها اتفاق بیفتد، زیرا یک طرف سوء استفاده افراد خاص و طرف دیگر افراد عادی هستند. اگر این اتفاق بخواهد در رقم های بزرگ رخ دهد، حتماً باید عواملی در دستگاه حکومتی با آن ها همکاری کنند و خب در این پرونده هم کاملاً به وضوح دیدیم که بخشی از آن در تصمیمات عالی اتفاق افتاد…( این بنده خدا مثل اینکه واقعا تازه از خواب بیدار شده هاااا … داداش صحت خواب … از کرامات شیخ ما این بود شدی شما هاااا)

 از آنطرف هم که مموتی همیشه گفته است دست های پنهان توی پر و پاچه دولت الک دولک بازی می کنند … و گرنه مدیریت کشور با امام زمان است. بعد هم انگشتش را تا مرفق فرو کرده توی دماغش… ( در گفتگوی ویژه خبری… کانال دو … ندیدید ؟)

اخیرا هم که یک روز رئیس اتاق بازرگانی، محمد نهاوندیان می گوید: بورس ارز از دستور کار بانک مرکزی خارج شد و در اولویت‌های بعدی قرار گرفته است.

همانروز محمدرضا پورابراهیمی درباره منتفی شدن راه اندازی بورس ارز، اجرایش را قطعی اعلام می کند و می گوید: «در حال حاضر هیچ تصمیمی مبنی بر خارج شدن موضوع راه اندازی بورس ارز از دستور کار بانک مرکزی وجود نداشته، گوینده شکر خورده و به طور حتم این بازارمتشکل به عنوان یکی از ساختارها و مکانیزم های مدیریت بازار ارز بزودی راه اندازی خواهدشد.»

خلاصه اینکه همه خودی ها و نخودی ها، از اعضای هیات دولت و نماینده مجلس و سردار سپاه بگیر تا هر کجا که دستت جا داشت … همه می خواهند این حلقه مذکور را بیندازند گردن یکی و خودشان را خلاص کنند. آخرش هم- این خط و این هم نشان- اگر گردنبند مذکوررا نینداختند دور گردن همین ملت شریف و همیشه در صحنه ای، که در به در از این دربسته به آن در بسته دنبال یک لقمه نان هستند ببرند سر سفره خودشان با نفتی که سرسفرها هست بخورند، شما هر چه گفتید … گفتید دیگه

بانک مرکزی در اطلاعیه ای از صرافی ها خواسته است که به سایت بانک مرکزی، قسمت صرافی ها مراجعه و نسبت به درج اطلاعات اقدام نموده و ضمن اخذ کد رهگیری، نسبت به ارسال کپی برابراصل پروانه کسب به اداره مجوزهای بانکی بانک مرکزی، جهت اخد مجوز خرید و فروش ارز اقدام کنند. و به همین دلیل و در راستای ساماندهی صرافی ها، با ارسال نامه به فرماندهی نیروی انتظامی از آنها خواستار همکاری شده است و اسامی صرافی هایی که مجاز به خرید و فروش ارز نیستند را به نیروی انتظامی اعلام کرده و خواستار برخورد جدی با این افراد شده است.

گردنبند مطهر همچنان در گردش است

ظاهراقرار نیست این گردنبند مطهر دست از سرما بردارد.

البته لازم است من همین جا لازم است به این آقای احمدآقا توکلی یک تذکر جدی بدهم. خب برادر من، شما چند دقیقه تشریف ببرید اتاق فکر مجلس- شنیده ام خیلی هم تر و تمیزاست، صف هم ندارد- در تنهایی و خلوت با آرامش ، خوب فکرهایتان را بکنید.

سایت «الف»، وابسته به همین احمد آقا، روز یکشنبه (۲۶ شهریور) گزارش کرده است: «طبق برنامه‌چینی حلقه انحرافی ( همان مشائی و رفقا) دولت، قرار است به هم ریختگی بازار ارز و سقوط وحشتناک ارزش پول ملی کشور، به پای دستگاه اطلاعاتی کشور نوشته شود.»

بالاخره تصمیم تان را بگیرد. ما مسئولیت داریم. آن بالا می گفتید سناریو نوشته اند، محمودبهمنی را مزین کنند … حالا می گویید قرار است دست نشانده آقا را که بنده خدا باهزار زحمت و همان تن ناسالم و جان ناقابل جمع کرد گذاشت سر جایش را فلان کنند … بالاخره قرار است این گردنبند مطهر را بیندازند گردن کی ؟

آن‌طورکه این سایت نوشته است تیم احمدی‌نژاد پس از ناکامی در برکناری حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات تلاش‌ها برای «بی‌کفایت» نشان دادن وی را آغاز کرده‌ است. اختلاف در بدنه اقتصادی دولت دهم را هم یکی دیگر از عوامل نابسامانی بازار سکه و ارز دانسته و از تلاش شمس‌الدین حسینی٬ وزیر اقتصاد برای برکناری محمود بهمنی از بانک مرکزی خبر داده …

ازقرار معلوم حسینی، مثلا وزیر اقتصادی، قصد دارد همانطور که گفته شد با کنار زدن بهمنی از بانک مرکزی «دوست و همکار مورد اطمینان خودش یعنی محمدرضا فرزین» را جایگزین وی کند. مانع اصلی بر سر راه برکناری بهمنی هم، آگاهی کامل او از اقدامات اقتصادی دولت در چهار سال اخیر است و شاید برخی از دولتمردان از واکنش‌های متعاقب وی نگران باشند.

سایت«نیم‌روز» یکی دیگر از این سایت های محافظه‌کار هم از احمدی‌نژاد به خاطر متهم کردن دستگاه‌های اطلاعاتی در آشفته کردن بازار سکه و ارز انتقاد کرده است.

غلامرضامصباحی مقدم٬ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس هم اعلام کرده که محمود احمدی‌نژاد دستور توقف عرضه ارز را صادر کرده و «بانک مرکزی هیچ نقشی در توقف عرضه ارز نداشته است… بعد هم گفته :هیچ یک از اعضای تیم اقتصادی دولت و مسئولان بانک مرکزی در مورد برنامه توقف عرضه ارز نقشی نداشته‌اند و این تصمیم شخص رئیس جمهور است.

ماهم می گوییم بروید میدان امام حسین چند کارگر بردارید درِ این بیت و دولت و بانک و… گِل بگیرید خیال خودتان را راحت کنید. این دیگ را هر چه بیشتر هم بزنید، بوی گلابش بیشتر می شود. هم ایجاد اشتغال کرده اید، هم شر اینهمه آشغال را از سر مردم کم کرده اید… خدا خیرتان بدهد.