تصادف فرزند لاجوردی با همسر هاشمی

نویسنده
نازنین کامدار

» "گفتند این آقا شیاد است"

فرزند اسدالله لاجوردی در یک پست اینستاگرامی ادعا کرد همراهان راننده خودروی “بی.ام.و” ای که یکی از سرنشینان آن شباهت زیادی به “ع.ف” (عفت مرعشی) همسر “ا.ه.ر” (اکبر هاشمی رفسنجانی) داشته او را پس از تصادف، با هفت تیر به مرگ تهدید کرده و سپس او را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

بنا به نوشته سایت های رسمی، سید احسان لاجوردی، فرزند اسدالله لاجوردی، دادستان اوین در دهه ۶۰، در یک پست اینستاگرامی نوشته است: “امروز ساعت ۳۰:۱۵ داشتم از نیاوران وارد سه‌راه یاسر می‌شدم. یک خودروی بی‌ام‌و با پلاک ایران ۱۱ ــ ۳۸۶م۵۱ که قصد داشت صف ماشینهای پشت چراغ قرمز را رد کند به‌سمت چپ جدول‌های وسط خیابان آمد و با ماشین من تصادف کرد.از ماشین پیاده شدم و جلویش را گرفتم تا فرار نکند و به پلیس زنگ زدم. راننده خودرو که دختری نیمه‌چادری بود هم تماسی گرفت و منتظر ایستاد.
بعد از دو سه دقیقه‌ای که آرام‌تر شدم قصد کردم بی‌خیال شوم و بروم که آن خانم به یکی از عابران گفت: “این آقا شیاد است و چون ماشین من مدل بالاست قصد اخاذی دارد” و… عصبانیت فروخفته بازگشت.
شمارش دقایق به ۳ و ۴ نرسیده بود که آقایی آمد و بی‌سیم و کلتش را به رخ کشید و صدالبته بدون بی‌احترامی خواست که کنار بروم و… 
عرض کردم قصد داشتم بروم که ایشان توهین کردند.
به‌زبان صدالبته خوش کلتش را کشید، خشاب بر زمین افتاد و بعد از برداشتن خشاب آن را بر شقیقه گذاشت و با مهربانی کامل با پاهای مبارک نوازشی بر شکم و ساق پا و…
بی‌ام‌و رفت و جناب محافظ که فکر کنم او را ج. صدا می‌کردند مشت و لگدزنان به‌طرف یک خودروی پژو رفت، فریاد زد: «اگر به‌سمت این ماشین بیایی شلیک می‌کنم». سرنشین عقب پژو خانمی بود چهره‌آشنا.
چهره‌ای داشت بسیار شبیه خانم ع.م. همسر ا.ه.ر.
البته فقط خیلی شبیه!
پلیس تماس گرفت. پاسخ دادم قضیه به‌خوبی و خوشی پایان یافت و جان من و زن و بچه‌ام مقدم است بر هرچیز.
اگر از احوال من بپرسید ملالی نیست جز اندکی درد استخوان و اندکی دلخوری. دلخوری از پاره شدن تی‌شرتی نو که تازه هدیه گرفته بودم”.
وی در ادامه در کامنتی نوشت: “خانومم اومد کلید ماشین رو از من بگیره و ماشین رو جابه‌جا کنه، بدون هیچ صحبتی، حتی یک کلمه.”
دختره شیشه رو کشیده پایین به خانومم می‌گه: “چرا شما این‌قدر وحشی هستین!”.

 اگر چه فرزند لاجوردی در پست اینستاگرامی اش نوشته سرنشین خودروی مذکور “شبیه” ع.ف یا همان عفت مرعشی بوده، اما رسانه هایی همچون “جام جم” و “میزان” که اولی وابسته به صدا و سیما و دومی پایگاه اطلاع رسانی قوه قضاییه است، تیترهایی با این مضمون برای این خبر انتخاب کرده اند: “ضرب شتم پسر شهید لاجوردی توسط محافظ خانم «ع.م» » و…”.

کشیده شدن پای هاشمی به ماجرای هفت تیر کشی بر روی فرزند اسدالله لاجوردی در حالی صورت گرفته که وی در سخنانی اعلام کرده در جریان مذاکرات اتمی، زمانی که علی لاریجانی به موفقیت نزدیک بوده، آیت الله خامنه ای ناگهان وی را از سمت دبیر شورای امنیت ملی برکنار و سعید جلیلی را به جای وی منصوب کرده است. 
او همچنین گفته در زمان ریاست اش بر مجلس، علی خامنه ای در سفر به پاکستان تلاش کرده تا با “عبدالقدیرخان” پدر خان (سازنده بمب اتم پاکستان) دیدار کند اما موفق نشده است.

پدر احسان لاجوردی، اسد الله لاجوردی رئیس پیشین زندان اوین و دادستان انقلاب در دههٔ شصت است که از وی به عنوان یکی از بدنام ترین چهره های جمهوری اسلامی و عامل قتل عام زندانیان سیاسی در دهه ۶۰ یاد می شود.
او بعد ها و پس از آنکه از کار برکنار شد، در بازار تهران از سوی دو تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق مورد حمله قرار گرفت و کشته شد.

خواهر اسدالله لاجوردی نیز سال گذشته در خیابانی در حوالی دماوند به قتل رسید.هرچند پلیس قتل او را “غیر سیاسی” توصیف کرد.