بسیج باز هم فعال تر شد

نویسنده
نازنین کامدار

» راه اندازی خبرگزاری سازمان شبه نظامی

سازمان بسیج نیز اقدام به راه اندازی “خبرگزاری” رسمی کرد. این خبرگزاری قرارست “حضور فعال و مؤثری” در فضای مجازی “برای مقابله با جنگ نرم دشمن” داشته باشد و “با بسیجیان عزیز در سراسر کشور و حتی دلسوزان نظام در سایر کشور‌ها جهت احصاء نقطه نظرات، دیدگاه‌ها، انتقاد‌ها” ارتباط مستقیم برقرار کند.

خبرگزاری فارس که از راه اندازی این خبرگزاری خبر داده، نوشته است: “خبرگزاری بسیج در نهمین همایش بسیج و اصحاب رسانه توسط رئیس سازمان بسیج مستضعفین افتتاح شد. در حاشیه همایش بسیج و اصحاب رسانه که در سالن بصیرت مجتمع ۱۳ آبان برگزار شد، سردار محمدرضا نقدی از خبرگزاری بسیج و لوگوی باشگاه خبرنگاران بسیج رونمایی کرد”.

 خبرگزاری بسیج در بخش “درباره ما”، هدف از راه اندازی این خبرگزاری را “ایجاد ارتباط بین بسیجیان” دانسته و نوشته است: “بسیج همواره در صحنه های علمی، فرهنگی، هنری، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و… حضور فعال داشته است و بارها و بارها ولایت مداری خود را به رخ دشمنان کشیده اند، اما باکمال تأسف به دلیل کمبود امکانات و عدم دسترسی برخی از مراکز مرتبط به بسیج به ابزارهای ارتباطی و رسانه ای این فعالیت های مستمر و خداجویانه از دید عموم پنهان می ماند و عوام، بسیج را صرفاً به عنوان نیروی نظامی تصور می کردند لذا معاونت روابط عمومی و تبلیغات سازمان بسیج مستضعفین اقدام به تأسیس باشگاه خبرنگاران بسیج و به دنبال آن راه اندازی سایت خبرگزاری بسیج کرد تا شاید این ابزار رسانه ای بتواند گوشه ای از فعالیت های این قشر پر تلاش را به تصویر بکشد”.

 

این تشکیلات شبه نظامی که نقش مهمی در سرکوب اعتراضات مردمی در سال۸۸ داشته، در حالی خود را “محروم” و”فاقد امکانات” معرفی کرده که از سال گذشته نیم درصد از درآمد ناخالص نفتی ایران را به عنوان بودجه در اختیار دارد و خود را متولی “جنگ نرم” در ایران می داند.

این خبرگزاری در بخش اهداف خود نیز نوشته است: “۱- حضور فعال و مؤثر بسیج در فضای مجازی برای مقابله با جنگ نرم دشمن. ۲- ارتباط مستقیم با بسیجیان عزیز در سراسر کشور و حتی دلسوزان نظام در سایر کشور‌ها جهت احصاء نقطه نظرات، دیدگاه‌ها، انتقاد‌ها. ۳ - انعکاس اخبار و فعالیت‌ها و برنامه‌های بسیج از بالا‌ترین سطح تا پایین‌ترین زیرمجموعه‌های سازمان بسیج یعنی حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج. ۴- انعکاس اخبار و رخدادهای سیاسی، اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و… کشور عزیزمان ایران و سایر کشورها به منظور آگاهی بخشی به بسیجیان و سایر آحاد جامعه”.

در بخش خبر، این تشکیلات شبه نظامی خبرگزاری خود را به بخش های “انقلاب و دفاع مقدس”، “بسیج و سپاه”، “خبر اجتماعی”، خبر فرهنگی هنری”، خبر مذهبی”، “خبر ورزشی”، “خبر پزشکی”، “خبر سیاسی” و “اخبار استانها”، “اخبار بدنه بسیج” تقسیم کرده است.

این خبرگزاری همچنین بخش هایی را برای انتشار اخبار “بسیج اساتید”، “بسیج جامعه زنان”، “بسیج جامعه پزشکی”، “بسیج حقوقدانان”، “بسیج دانشجویی”، “بسیج مداحان”، “بسیج دانش آموزی”، “بسیج کارمندان”، “بسیج فرهنگیان”، “بسیج عشایری”، “بسیج ورزشکاران”، “بسیج هنرمندان”، “بسیج پیشکسوتان”، “بسیج کارگری”، “بسیج مهندسین”، “بسیج اصناف”، “بسیج طلاب”، “بسیج سازندگی”، “بسیج صدا و سیما”، “بسیج مساجد”، “سازمان بسیج راهیان نور”، “سازمان بسیج ورزش”و”سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس” در نظر گرفته است.

 آخرین خبری که این سایت تا روز گذشته در بخش سیاسی خود منتشر کرده، مربوط به اظهارات حجت الاسلام مهدوی نیا است که طی آن درباره جایگاه ولایت فقیه اظهارنظر کرده و گفته است:” فقیه جامع الشرایط ولایت خود را ازطرف شارع مقدس دارد ودرزمانیکه امام غایب است محال است که انسانها به حال خود رها شده باشند ودریک روایت که به ان تصریح شده است روایط مقبوله عمربن حنظه از امام صادق علیه السلام می باشد.”

این سایت در بخش مقالات خود هم چند مطلب درباره “ولایت” و “غدیر” و… دارد و در آخرین متن منتشر شده به “جنبه های جنگ نرم در یک بازی یارانه ای به نام تکاور لیبی” پرداخته است.

این خبرگزاری در بنر بالای صفحه خود که مهر “آزمایشی” دارد، عکسی از آیت الله خمینی و خامنه ای گذاشته و در اطراف آن یک چفیه که نماد نیروهای بسیجی شناخته می شود، کشیده است.

 در مراسم راه اندازی این خبرگزاری، حجت‌الاسلام محمد رضا تویسرکانی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج گفته است: “اصحاب رسانه رسولان الهی هستند و مهمترین کار اصحاب رسانه ابلاغ پیام خدا به افراد است. آنچه که امروز کم دیده می‌شود؛ برای مثال برخی هنگام انتخابات ریاست جمهوری چوب حراج به آبروها زده و بولتن‌ها پر از شنیده‌ایم، گفته‌اند و منبع موثق پر می‌شود”.

او افزوده است: “حدود ۱۵۰ هزار حلقه تربیتی در کشور داریم که به صورت سازمان ‌یافته تربیت می‌شوند. ما شبکه‌ای که افکار را به بدنه منتقل کند، نداریم و این تنها منحصر به بسیج است. بسیج بقدری مؤثر است که هر کشوری که دارای آن می‌شود، بیمه خواهد شد. اینکه جبهه بشار اسد در سوریه با موفقیت روبروست به دلیل الگوگیری آن از ایران در زمینه بسیج است؛ ۳۰ کشور نظام بشار را تهدید می‌کنند، اما جبهه وی با موفقیت روبروست. همچنین باید از بسیج در برابر هجمه‌ها و شیطنت‌ها دفاع کرد چراکه هیچ نهادی به اندازه بسیج دشمن ندارد”.