حماسه نیویورکی نژاد

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

روز اول: رئیس جمهور به دعوت دانشگاه کلمبیا قرار است در یک سخنرانی و گفت و شنود شرکت کرده و به سووالات مطرح برای دانشگاهیان و نخبگان آمریکایی که علاقه خاصی به رئیس جمهور ایران دارند، حاضر شود. مقامات آمریکایی رئیس از رئیس این دانشگاه خواسته اند که از دادن اجازه سخنرانی به رئیس جمهور ایران خودداری کند، ولی وی که یکی از شخصیت های مستقل آمریکایی است، گفته است دانشگاه مستقل از دولت است و ما خواهان حضور رئیس جمهور ایران در جمع دانشجویان این دانشگاه هستیم. رئیس جمهور نیز اعلام کرد من حتما در این دانشگاه سخنرانی خواهم کرد و هیچ کس نمی تواند مانع سخنرانی من شود، چرا که آمریکائیان تشنه سخنان ما هستند.

روز دوم: رئیس جمهور اسلامی ایران تا ساعاتی دیگر در جمع مشتاقان پیام ملت ایران در دانشگاه کلمبیا حضور خواهد یافت، خیل مشتاقان ریاست جمهوری چنان بی سابقه است که بلیط مراسم سخنرانی وی در مدت 45 دقیقه به فروش رفته است. رئیس جمهور گفته است ما از طریق این سخنان می خواهیم پیام صلح و دوستی ملت ایران را به ملت آمریکا و دانشگاهیان و نخبگان این کشور برسانیم. در بیرون از محوطه دانشگاه گروه کثیری از آمریکائیان اجتماع کرده و برخی از آنها نیز مخالف رئیس جمهور هستند.

روز سوم: رئیس جمهور در مراسم دانشگاه کلمبیا شرکت کرد. در این مراسم رئیس دانشگاه کلمبیا وی را یک مرد زورگوی کم مقدار خوانده و گفت که اطلاعات او به اندازه کافی خیلی زیاد نیست و در مورد هولوکاست اشتباه می کند. وی از نقض حقوق همجنسگرایان و زنان انتقاد کرد. ریاست جمهوری که از این برخورد ناراحت شده بود، گفت: ما در ایران بهتر از این با مهمانان برخورد می کنیم. وی سپس در پاسخ به سووالات دانشجویان شرکت کرد. وی گفت: در ایران همجنسگرا نداریم و زنان در ایران آزادی مطلق دارند و وجود حجاب به آن صورت که شما فکر می کنید نیست و شیوه اعدام ما با اینجا فرق کمی کند، دانشجویان از پاسخ رئیس جمهور خندیدند. وی گفت: وان دقیقه پلیز!

روز چهارم: رئیس محترم جمهور ایران در پاسخ به اظهارات غیرعلمی و غیرآکادمیک رئیس دانشگاه کلمبیا که وی را دیکتاتور کوچولو خطاب کرده بود، با مخالفت برخی دانشجویان مواجه شد و آنان در مخالفت با رئیس دانشگاه گفتند « اوف» اظهار داشت: ایرانیان وقتی کسی را برای سخنرانی دعوت می کنند، به او خیلی احترام می گذارند و او را روی دوش شان می گیرند و برایش آبمیوه و خرما می آورند و می گذارند او یک ساعت حرف بزند، بعد سووالاتی که لازم بداند می پرسند. وی سپس در پاسخ به سووالات دانشجویان شرکت کرد و به همه سووالات آنان پاسخ داد که با موافقت برخی و مخالفت برخی دیگر مواجه شد. رسانه های خبری آمریکا رئیس دانشگاه کلمبیا را بخاطر دادن فرصت به رئیس جمهور محکوم کردند و شبکه خبری « الانباء الامریکیه» که بعد از فاکس نیوز پر بیننده ترین شبکه خبری آمریکاست، اعلام کرد که از نظر 35 درصد از بینندگان این شبکه پاسخ های رئیس جمهور ایران به سووالات مناسب بوده است.

روز پنجم: رئیس محترم و محبوب جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به یاوه های بیمارگونه یک صهیونیست نژاد پرست که باصطلاح رئیس دانشگاه صهیونیستی کلمبیا از دانشگاههای وابسته به پنتاگون در آمریکاست و توسط سیا و موساد اداره شده و بودجه آن را صهیونیست های تندرو تامین می کنند، با شهامت ایستادگی کرد و توطئه آمریکا را خنثی کرد. لازم به یادآوری است که نظامیان آمریکایی وی را از محل سازمان ملل دزدیده و به زور به این مرکز صهیونیستی برده و او را وادار کرده بودند در این مراسم شرکت کند. وی در این سخنرانی با صبر و متانت و ایستادگی و ادب اسلامی به رئیس یاوه گوی دانشگاه کلمبیا درس خوبی داد و پیام صلح ایران را به جهانیان رساند. این گفت و شنود توسط 300 میلیون آمریکایی از جمعیت 250 میلیونی این کشور دیده شد و شبکه سی ان ان در یکی از بخش های خبری خود که بعدا دیگر آن را پخش نکرد، اعلام کرد که 57 درصد آمریکائیان پاسخ های احمدی نژاد را خوب و شیوه برخورد رئیس دانشگاه کلمبیا را نسبتا مزخرف توصیف کردند. در این مراسم ریاست جمهور کشورمان از حقوق مسلمین جهان حمایت کرد و اعلام کرد که آمریکا باید از عراق برود و فلسطین باید با رفراندوم اداره شود و ایران از حق هسته ای خود صرف نظر نمی کند.

روز ششم: ریاست محترم و عزیز و نازنین و مهرورز کشورمان در مقابل صفوف به هم فشرده صهیونیسم و امپریالیسم ایستادگی کرد و با همت امام زمان و کمک های خداوند موفق شد تا در جلسه دانشگاه کلمبیا حاضر شود. وی که همراه با 72 تن از یارانش از جمله علی اصغر متکی و علی اکبر الهام و ابوالفضل پور عرب در این مراسم شرکت کرده بود، در مقابل بیش از شش هزار باصطلاح دانشجوی تا بن دندان مسلح که اسلام را نشانه رفته بودند، ایستاد. این افراد توسط آمریکای جهانخوار از اسرائیل و اروپا و آمریکا به نیویورک حمل شده بودند، چرا که آمریکائیان یاوه گوی کافر علیرغم میلیاردها دلار که برای این سخنرانی صرف کرده و بنا به گفته یکی از کارشناسان مسلمان پنتاگون که بارها شخصا با رئیس جمهور تلفنی صحبت کرده است، این سخنرانی را نقطه عطفی در تاریخ پس از کشف ماشین بخار دانسته و به خیال باطل خود می خواستند که رئیس جمهور را در دام بیندازند، اما پاسخ های هوشمندانه و دقیق رئیس جمهور در مناظره با موشه بولینجر باعث شد تا سی ان ان و لوموند و لیبراسیون و تایم و بی بی سی اعلام کند که 84 درصد از مردم آمریکا و اروپا پاسخ های احمدی نژاد را دندان شکن و خرد کننده و مواضع بولینجر را مواضع یک تفاله له شده ازگل و عوضی ارزیابی کنند.

روزهفتم: واقعیت قطعا از داستان ما زیباتر است. محمود احمدی نژاد در مصاحبه ای با خبرنگاران سراسر دفتر ریاست جمهوری دستاوردهای سفر نیویورک را برشمرد و گفت: « سخنان برآمده از انقلاب و ملت مسلمان مورد توجه موحدان جهان و خداپرستان قرار گرفت و فرصتی پیدا شد تا به عنوان عضو کوچک همه ملت ایران در آنجا حضور یابیم و مواضع و پیام این ملت بزرگ را به گوش جهانیان برسانم …. در این سفر فرصت ترسیم چهره حقیقی و برجستگی های شخصیت ملت بزرگ ایران فراهم شد…. .من برای حضور و سخنرانی در دانشگاه کلمبیا دعوت شده بودم که حوادث گوناگونی اتفاق افتاد و به نظر من این یک اتفاق بزرگ بود که خدای متعال صحنه ای را ترسیم کرد که دو موضوع به نمایش درآمد یک طرف همه گرایش های مادی و خباثت آلود و زیاده طلب و غیر موحد و درطرف دیگر مظلومیت و پاکی ملت ایران و پیام انسان ساز اسلامی قرار داشت ….. جالب است که همه این صحنه ها را به لحاظ مادی ، بدخواهان ملت ایران با همه امکاناتشان طراحی کرده بودند و آنان تلاش کردند یا این دیدار یا حضور در دانشگاه کلمبیا لغو یا اگر برگزار شد به صحنه محاکمه و تخریب چهره ملت ایران تبدیل شود …. سه شبکه رسانه ای سراسری در جهان از یک هفته پیش به طور مستمر برنامه جنگ روانی و تخریبی گسترده به راه انداختند و شخصیت و تاریخ و عظمت ملت ایران را نشانه رفتند و با حرف هایی که خودشان شایسته آن بودند متهم کردند ….. آنها یک هفته از مخالفان ملت ایران دعوت کردند برای تظاهرات و برخورد با نماینده این ملت بزرگ اجتماع کنند و صحنه هم به گونه ای تیره و تار و یکطرفه طر احی شده بود و تعدادی هم برای همراهی با خود جمع کرده بودند اما صحنه کاملا معکوس شد و برخلاف آنچه تصور می کردند کمتر از 200 نفر از کشورهای امریکایی و اروپایی گرد آوردند که حتی برخی از آنان نمی دانستند برای چه آمده اند. … در این سو هزاران انسان فهمیده آمدند وحرف های ملت ایران را شنیدند و از مواضع جمهوری اسلامی ایران حمایت کردند …… آنها حتی از طریق شماره تلفن هایی که برای اعلام حضور مردم در جلسه و گرفتن کارت در نظر گرفته بودند وقتی افراد تماس می گرفتند از طریق نواری علیه ما تهمت های خود را تکرار می کردند …. آنان اشتباه بزرگی را مرتکب شدند و حیثیت و ادعای نظام سلطه و دموکراسی مبتنی بر مادی گری را با همه امکانات به صحنه آوردند و حیثیت رسانه ها و دانشگاه و مرکز علمی را هم قربانی کردند و رئیس دانشگاه را تحت فشار قرار دادند تا برای تامین منافع صهیونیست ها آن سخنان را بیان کند …. پس از این برنامه در نشست های مختلف با ایرانیان، آنان بطور یکپارچه به نمایندگی ازبیش از یک میلیون ایرانی مقیم امریکابا سلایق گوناگون و سرشار از عشق به ایران با ملت ایران اعلام همبستگی و آمادگی خود را برای فداکاری در راه آرمان های ایران اسلامی به این ملت بزرگ اعلام کردند .در مجموع مدت اقامت در نیویورک 80 ساعت به طول انجامید که در این مدت 33 برنامه برگزار شد که 18 برنامه آن دیدار با سران و مقامات عالیرتبه کشورها بود …. من کاری انجام ندادم و این عظمت ، صداقت و حقانیت ملت ایران است که راه خود را پیدا می کند و پیش می رود…»

نتیجه گیری اخلاقی: اصولا طنز برای وقتی است که کسی سی یا چهل یا پنجاه یا هفتاد درصد واقعیت را تغییر می دهد، در این صورت می شود طنز نوشت، در غیر این صورت….. هم باید طنز نوشت.

نتیجه گیری فلسفی: واقعیت چیزی است که ما دوست داریم نشان دهیم، حتی اگر یک هفته از وقوع آن گذشته باشد.

نتیجه گیری ریاضی: حاصل جمع 170 سانتریفیوژ باضافه 170 سانتریفیوژ می شود 3000 سانتریفیوژ.

نتیجه گیری حماسی: ما برای صلح کردن می رویم، اما اگر با ما جنگیدند، قطعا ما مدتهاست پیروز شده ایم.