انتقال کشیش ایرانی-آمریکایی به زندانی خطرناک‌تر

نویسنده

» گزارش فاکس نیوز در باره کشیش در بند ایرانی

کشیش ایرانی آمریکایی که در ایران زندانی است به زندان خطرناک‌تری منتقل شده و به گفته خانواده و وکلایش در شرایطی قرار دارد که زندگیش به خطر افتاده است.

وقتی یکی از اعضای خانواده سعید عابدینی برای ملاقات او به زندان اوین رفت به او گفته شد که وی به زندان رجایی‌شهر در کرج منتقل شده است.

به گفته مرکز آمریکایی قانون و عدالت که وکالت این کشیش را بر عهده دارد، این خویشاوند به زندان رجایی‌شهر می‌رود و به او گفته می‌شود که عابدینی در این زندان است اما اجازه ملاقات ندارد.

بر اساس منابع داخلی این زندان در کرج جای خطرناک‌تری است و در آن زندانیان خشنی که متهم به قتل و تجاوز هستند نگهداری می‌شوند.

عابدینی 33 ساله، که شهروند آمریکاست و با همسر و دو فرزندش در آیداهو زندگی می‌کرده ، پس از بازداشت در یک اتوبوس به هشت سال زندان محکوم شده است. هوادارانش می‌گویند او را در زندان شکنجه کرده و کتک زده‌اند. او به ایران آمده بود تا یک یتیم‌خانه راه اندازی کند.

انتقال مشکوک این کشیش نگرانی‌های جدیدی برای خانواده و وکلایش، که با دقت وضعیت سلامت و روان او را زیر نظر دارند، ایجاد کرده است.

اوباما در مکالمه تلفنی خود با پرزیدنت حسن روحانی خواستار آزادی او شده است. در کنگره و سنا نیز هر دو جناح از آزادی فوری او حمایت کرده‌اند.

جان کری وزیرخارجه آمریکا نیز اوایل امسال از رژیم ایران خواست تا این کشیش را آزاد کنند.

منبع: فاکس نیوز - 4 نوامبر 2013