نگران شکنجه آکو هستیم

نویسنده

» برادر روزنامه نگار کرد در گفت وگو با روز:

برادر اکو کردان نسب در گفت وگو با روز گفت که خانواده وی به شدت نگران هستند که در فضای پس از اعدام احسان فتاحیان، فرزندشان در زندان در معرض شکنجه  و بدرفتاری قرار داشته باشد.

به دنبال اعتراضات و تجمات مردمی بعد از اعدام احسان فتاحیان درشهرسنندج، اکو کردان نسب  روزنامه نگار  کرد در حالی که به گفته نزدیکانش در مغازه خود تجمعات را نظاره می کرد توسط ماموران امنیتی دستگیر شد.

برادر آکو به روز گفت: “از زمان دستگیری وی طی ۴۸ ساعت گذشته خبری از وی نداریم. او روزنامه نگار است و این چهارمین بار است که توسط پلیس دستگیر شده. او پیش از این در نشریه پرستو مشغول به کار بود که دو سال پیش بسته شد. دفعه آخری که وی دستگیر شد به ۳ سال زندان محکوم شد که بعد از تجدید نظر به ۶ ماه تبدیل شد. ما از دوستان وی شنیده ایم که دستگیری  این بار می تواند تبعات خطرناک تری داشته باشد.”

اکو ۲۹ ساله هم اکنون در حالی در زندان به سر می برد که مقامات محلی هیچ خبری را در زمینه وضعیت او منتشرنکرده اند.

برادر اکو کردان نسب تاکید کرد: “بار آخری که او دستگیر شد به وی اتهامات مختلفی زدند، از جمله جاسوسی و فعالیت هایی که ادعا می شد در ارتباط با گروه های مخالف دولت دارد. اما هیچ کدام از این اتهامات درست نبود. نمی دانیم اساسا چرا چنین اتهاماتی را علیه او زدند.  ظاهرا بعد از شش ماه به دلیل اینکه هیچ دلیلی علیه وی وجود نداشت واینکه نمی توانستند این اتهامات را ثابت کنند وی آزاد شد.”

وی افزود: “آخرین باری که با هم صحبت کنیم حدود ۱۰ روز پیش بود. ما برای اولین بار توسط تلویزیون روجالات و نوروزتی وی عکس او را مشاهده کردیم. آنها عکس برادرم را نشان دادند  و اعلام کردند که توسط پلیس دستگیر شده است.”

او  درخصوص نگرانی های خانواده خود گفت: “ ما نگران شکنجه وی هستیم.  او اگر چه وکیل دارد اما همچون دفعات قبل امکان ملاقات با وکیلش را ندارد. او در هر شکلی که شما بخواهید حساب کنید بیگناه است.”