برنامه ریزی ایران برای عملیات تروریستی در آمریکا

نویسنده

» گزارشی از دیلی کالر

رضا خلیلی

به گفته یکی از اعضای سابق سپاه پاسداران،مزدوران حکومت ایران در آمریکا فعال شده اند و در حال جمع آوری اطلاعات و ابزاری هستند که در حملات تروریستی به کارشان می آید.

این اطلاعات بعد از حمله تروریستی به اتوبوس حامل جوانان اسرائیلی منتشر شد که در ساحل دریای سیاه در بلغارستان منفجر و منجر به کشته شدن ۶ نفر و زخمی شدن ۳۰ شد.

نخست وزیر اسرائیل ایران را مسبب این حمله معرفی کرد.

بطرز عجیبی این حمله درست در روزی صورت گرفت که مرکز یهودیان آرژانتین در بوئنوس آیرس منفجر شد و طی آن در سال ۱۹۹۴، ۸۵ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند. در نتیجه این حمله تعدادی از مقامات ایرانی متهم به دست داشتن در این حمله شدند و این شامل احمد وحیدی، وزیر دفاع کنونی ایران هم می شود که توسط اینترپول تحت تعقیب بود.

مزدوران حکومت ایران قبلا نیز حملات ناموفقی به مقامات اسرائیلی در هند، تایلند و آذربایجان و جاهای دیگر داشتند. با این حال همانطور که در ماه مارس گزارش شد، حکومت ایران به آمریکا و اسرائیل هشدار داده بود که حمله بعدی پیچیده تر و مرگبارتر خواهد بود.

یک منبع خبری که جزو بخش اطلاعات سپاه بود و حالا به اروپا گریخته است در ماه آوریل هشدار داده بود که گروه های ترور حکومت اسلامی به حالت آماده باش در آمده اند و این شامل حملات تروریستی در آمریکا هم می شود.

به گفته همین منبع خبری، و یک منبع خبری دیگر در آمریکا، مزدوران حکومت ایران مدت هاست که در آمریکا نفوذ کرده اند و از طریق مساجد و مراکز اسلامی، مثل مسجد امام علی و مرکز اسلامی ایمان، برنامه هایشان را با یکدیگر هماهنگ می کنند.

صدها تن از خانواده های مقامات حکومت ایران در آمریکا و کانادا زندگی می کنند که با سفارت ایران در کانادا و بخش حافظ منافع ایران در سفارت پاکستان در آمریکا همکاری و اطلاعات جمع آوری می کنند.

خانواده هایی که دائم به ایران سفر می کنند براحتی می توانند اطلاعات و پول نقد را از ایران به آمریکا منتقل کنند.

وزارت اطلاعات ایران براحتی آمریکایی هایی که دین خود را به اسلام تغییر داده اند، جذب می کنند. به این افراد با پیشنهاد سفر به قم شهری که حوزه علمیه در آن واقع است، نزدیک می شوند و در آنجا آنان را شستشوی مغزی می دهند و بعد با عنوان همکاری علیه کافران با آنان تماس برقرار می کنند.

 حسن عباسی، فرمانده سابق امنیتی سپاه و تئوریسین فعلی این ارگان اعلام کرد که ماموران ایران در آمریکا که عملیات تروریستی را انجام می دهند الزاما ایرانی نیستند و ممکن است آمریکایی، مکزیکی یا از آمریکای لاتین باشند.

به گزارش یک منبع خبری کسانی که برای ترور استخدام شده اند و ماموران اطلاعات اغلب در مساجد و مراکز اسلامی دور هم جمع می شوند. آنها در میان انجمن های اسلامی دانشجویان به دنبال افرادی می گردند که با حکومت اسلامی ایران موافق باشند و تلاش می کنند که آنان را به استخدام خود در بیاورند.

موسسه های اسلامی حکومت ایران مثل القدیر و اهل البیت، شعبه هایی در سرتاسر جهان و حتی آمریکا دارند و به مساجد و مراکز اسلامی کمک می کنند تا اطلاعات را جمع آوری کنند و پول های جمع آوری شده را بصورت نقد به گروه های حکومت برسانند.

تعداد زیادی از این مزدوران در حال حاضر در شرکت های تکنولوژی آمریکا کار می کنند. آنها تلاش می کنند تا با ایرانیانی که در آمریکا با حکومت مخالفت می کنند تماس بگیرند و همچنین به رازهای تکنولوژیکی آمریکا پی ببرند تا آنها را در اختیار حکومت قرار بدهند.

تعدادی دیگر در دانشگاه های سرتاسر آمریکا کار می کنند تا اطلاعات حساس را در مورد برنامه های اتمی ایران بدست بیاورند و درعین حال با سازمان ها و اتاق های فکر مختلف که تحلیل هایی در مورد افکار عمومی آمریکا منتشرمی کنند روابط بهتری پیدا کنند.

برخی دیگر قطعات یدکی را که شامل تحریم ها می شود خریداری می کنند. بسیاری از آنان در حین فرستادن قطعات هواپیما و جت های جنگنده وهلی کوپتر دستگیر شده اند.

یک منبع خبری در اروپا می گوید ایران که حاضر نشده دست از برنامه های اتمی اش بردارد در این استراتژی جدید قصد دارد به غرب بفهماند که در صورت حمله به تاسیسات اتمی این کشور، با عواقب سنگینی روبرو می شوند.

او می گوید: “آنها به ساخت بمب اتمی نزدیک شده اند؛ زمانی که به این توانایی برسند، برای متوقف کردن حکومت ایران دیر شده است.”

دیلی کالر، 22 ژوئیه