احمدی‌نژاد متخصص جنجال رسانه‌ای است

نویسنده
حسین محمدی

» وبسایت نزدیک به علی لاریجانی:

احمدی‌نژاد متخصص “جنجال رسانه‌ای” است. این دیدگاه یک وب‌سایت نزدیک به علی لاریجانی است درباره تحرکات این روزهای محمود احمدی‌نژاد و نزدیکانش؛ از شکایت علیه مسئولان دولتی تا تشکیل جبهه یکتا.
 
رئیس دولت‌های نهم و دهم، پس از مدت‌ها سکوت، ماه‌های پرخبری را پشت سر می‌گذارد: معاون اول و معاون اجرایی او بازداشت شدند،‌ جبهه‌ای سیاسی از وزرای دولت او تشکیل شد و در نهایت خود او از اسحاق جهانگیری و معاون پیشین‌اش حمید بقایی از محمد اشرفی‌اصفهانی شکایت کردند. هم‌زمان اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر احمدی‌نژاد، از سوی وزیر دادگستری متهم به دست داشتن در پرونده فساد سه هزار میلیاردی شد.
 
برخی از حامیان دولت روحانی،‌این شکایت‌ها را دارای مصرف انتخاباتی دانسته و مدعی‌اند که جریان احمدی‌نژاد با توجه به حجم اتهام‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو است، سعی دارد به این وسیله خود را میان افکار عمومی بی‌گناه جلوه دهد. شاید به همین دلیل است که عموما نزدیکان دولت روحانی گفته‌اند که از این شکایت‌ها استقبال و مدارک خود را به قوه‌قضائیه ارائه می‌دهند.
 
خبر آن‌لاین - وب‌سایت نزدیک به علی لاریجانی - با اشاره به همین حواشی به وجود آمده پیرامون احمدی‌نژاد و نزدیکانش نوشت: “جنجال رسانه‌ای تخصصی است که احمدی‌نژاد و جریانش خوب می‌دانند چطور از آن استفاده کنند. به ویژه حالا و در کمتر از شش ماه مانده به انتخابات مجلس، شواهد بیانگر آن است که عزم آنها برای بازگشت جزم است”. به نوشته این وب‌سایت “احمدی نژادی ها برای take-off انتخاباتی خود باید وزنه تخلفات و پرونده های مالی افشا شده شان که دولتمردان جدید طی دو سال گذشته مرتب از آنها سخن گفته اند، از پای خود باز کنند. درست به همین دلیل است که آنها بعد از سکوت طولانی، حالا به صرافت اعلام شکایت و طرح دعوا افتاده اند. شکایت و طرح دعواهایی که ظاهرا مخاطبی جز رسانه ها ندارد”.
 
هفته گذشته غلام‌علی جعفرزاده، نماینده مجلس،‌ در گفت‌وگویی با هفته‌نامه “طلوع صبح” خبر از آن داد که یکی دیگر از”نزدیکان محمود احمدی‌نژاد و اعضای دولت او” بازداشت شده است، اما “به دلایل مختلف از خبری شدن و اعلام نام او خودداری می‌شود”. گرچه نه این عضو فراکسیون رهروان مجلس و نه نشریه “طلوع صبح” اشاره‌ای به نام و مشخصات این فرد نکردند.
 
پیش از این محمدرضا رحیمی - معاون اول احمدی‌نژاد در دولت دهم - با حکم دادگاه به زندان و جریمه نقدی محکوم و خرداد ماه گذشته حمید بقایی، معاون اجرایی احمدی‌نژاد، نیز بازداشت شده بود.
 
دو هفته پیش محمدباقر نوبخت، سخن‌گوی دولت، با اشاره به شکایت‌ها از مسئولان دولتی گفته بود: “ما استقبال می‌کنیم که هر یک از مسئولان دولت گذشته بخواهند از خود دفاع کنند یا موضوعاتی را مطرح کنند به قوه‌قضاییه مراجعه کنند چرا که مدارک لازم موجود است و ما آن‌چه که داوری و قضاوت دادگاه‌ها و محاکم قضایی باشد را پذیرا هستیم… وظیفه قانونی خود را در خصوص انعکاس برخی اطلاعات و مدارک به قوه قضاییه منطبق قانون انجام داده‌ایم و خوشحال می‌شویم اگر مسئولیت مواردی چون بابک زنجانی و غیره را مسئولین یا رئیس دولت قبل بپذیرند تا بررسی شود”.
 
هفته گذشته عادل حیدری، وکیل محمود احمدی‌نژاد، خبر از طرح شکایت علیه اسحاق جهانگیری داده بود. به گفته او علت این شکایت “طرح اتهامات بی‌پایه و اساس” علیه دولت محمود احمدی‌نژاد با هدف “تخریب باورهای مردم و تشویش در اذهان عمومی” بوده. وکیل احمدی‌نژاد اضافه کرده بود که این آخرین شکایت محمود احمدی‌نژاد نخواهد بود و “علیه دیگر افترا زنندگان، در هر موقعیتی که باشند، اقامه دعوی خواهد شد”.
 
یک روز پس از انتشار این خبر، روزنامه قانون ـ حامی حسن روحانی ـ در گزارشی، با اشاره به شکایت احمدی‌نژاد، به نقل از “یکی از افراد‌‌ نزد‌‌یک به احمد‌‌ی‌نژاد‌‌ د‌‌ر ولنجک” نوشت که احمدی‌نژاد قصد شکایت از برخی دیگر از مسئولان دولتی را دارد. به نوشته این روزنامه بیژن زنگنه وزیر نفت، اکبر ترکان مشاور روحانی و محمد‌‌ اشرفی اصفهانی، رئیس د‌‌اد‌‌گاه بد‌‌وی رسید‌‌گی به تخلف نهاد‌‌ ریاست جمهوری از جمله این افراد هستند.