مدیر عامل ایلنا کنار رفت

نویسنده

ilna501.jpg

به گزارش “عصر ایران”، مسعود حیدری مدیر عامل خبرگزاری کار ایران ( ایلنا) دیروز در نشستی با دبیران سرویس های مختلف این خبرگزاری ، استعفا و کناره گیری خود را از مدیریت این مجموعه رسانه ای اعلام کرد.

براین اساس قرار است ابوتراب فاضل از اعضای هیات مدیره خبرگزاری جانشین حیدری شود و مدیرعامل مستعفی ریاست هیات مدیره را برعهده بگیرد. این تغییر و تحول از هفته آینده به اجرا در خواهد آمد.

عصر ایران در خبری غیر رسمی نقل کرده که مجموعه خبرگزاری ایلنا به مدیریت مسعود حیدری به اندازه ای تحت فشاربوده است که به هیات مدیره این خبرگزاری اطلاع داده شده که میان ادامه کار خبرگزاری و مدیرعاملی حیدری، هیات مدیره می بایست یکی را انتخاب کند.

یکی از منابع خبری نزدیک به دولت نیز اخیرا خبر از شکایت وزارت علوم به مراجع قضایی از ایلنا به دلیل پوشش گسترده اخبار مربوط به دانشجویان ستاره دار داده که براساس آن این خبرگزاری تهدید به فیلترینگ شده بود.


نهاد ریاست جمهوری ، وزارتخانه های کار و امور اجتماعی ، ارشاد وعلوم ، تحقیقات و فناوری از جمله مهمترین منتقدین این خبرگزاری به شمار می رفتند که در این مدت فشار گسترده ای را علیه این خبرگزاری اعمال می کردند.

ریاست جمهوری اخیرا خبرنگاران و عکاسان ایلنا را نیز از پوشش برنامه های خود محروم کرده بود و اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری نیز مانع از حضور خبرنگار ایلنا در برنامه خبری زاهدی وزیر علوم شده بود.

پوشش گسترده موضوع دانشجویان محروم از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به دلایل امنیتی موسوم به دانشجویان ستارده دار و اعتراضات و خبرهای تشکل های دانشجویی مهمترین دلیل اعمال فشارهای وزارت علوم علیه این خبرگزاری به شمار می رود.