کسی که بدون جنگ سقوط نمی کند

نویسنده

» پیام احمدی نژاد در مقاله ایندیورینگ آمریکا

اسکات لوکاچ

هفته گذشته پس از درگیری احمدی‌نژاد و لاریجانی در مجلس ایران و بازداشت سعید مرتضوی مشاور رئیس‌جمهور، گفته شد “احمدی‌نژاد به عنوان یک نیروی سیاسی تمام شد.” ممکن است هنوز این موضوع درست باشد، اما رفتار دیروز او هیچ نشانی از عقب‌نشینی نداشت.

برعکس، او حمله کرد. بار دیگر به علی لاریجانی، برادرش رئیس قوه قضاییه و خانواده توهین کرد و به دیگر رقیبانش گفت که سراغ آنها نیز خواهد رفت.

نیمه اول سخنرانی او در سالگرد انقلاب پراکنده و حتی خسته‌کننده بود و از دستاوردهای انقلاب حرف زد. سپس لحن او تغییر کرد. از بحران هسته‌ای گفت که دشمن نمی‌تواند مانع پیشرفت ایران شود و اگر تفنگ را از مقابل صورت ملت ایران بردارید، من خودم با شما مذاکره خواهم کرد.

با این بیانات آیا احمدی‌نژاد رهبر ایران را که روز سه‌شنبه عنوان کرده بود امکان مذاکره مستقیم با آمریکا وجود ندارد عقب زده است؟

وی در سخنرانی خود به وجود فشار و مشکلات اذعان کرد و گفت حرف زدن از کارهای دولت را به زمان دیگری موکول می‌کند و عنوان کرد وضعیت اقتصادی در اولویت حرف‌های امروز او نیست.

وی گفت: “مردم حق دارند حاکمان خود را انتخاب کنند. کسی نباید فکر کند که رای مردم تنها تکه‌ای کاغذ است. نباید کسی فکر کند می‌تواند به جای مردم تصمیم بگیرد”.

احمدی‌نژاد که هفت سال قبل انتخاب مجدد خود او با مناقشات زیادی همراه بود، تصدیق کرد که ممکن است در انتخابات آینده که رهبر ایران ماه پیش آن‌را آزادترین انتخابات جهان توصیف کرد، تقلب صورت گیرد.

اما چه کسی می‌تواند در این انتخابات دستکاری کند؟ وی گفت: “انقلاب در انحصار هیچ عده‌ای نیست… متعلق به مردم است؛ نه یک قبیله یا یک حزب.”

وی همچنین افزود: “برخی گفته‌اند که می‌توانند انتخابات را مهندسی کنند.”

منظور او از برخی افراد علی سعیدی نماینده رهبر ایران در سپاه پاسداران است که ماه گذشته گفته بود این وظیفه سپاه است که انتخابات را مهندسی کند. پس از آن سپاه سعی کرد آن را رفع و رجوع کند و گفت وظیفه آنها این است که شرکت حداکثری مردم در انتخابات را تضمین کنند.

رئیس‌جمهور عنوان کرد که او مدافع انقلاب است و دیگران دشمن او و دشمن ایرانیان هستند: “من می‌گویم ملت بزرگ ایران می‌داند چه مسیری را انتخاب کند و نهادها و قانون باید از آن تبعیت کنند. خراب کردن دیگران برای اثبات خود کار درستی نیست. هیچ‌کس نمی‌تواند نظرش را بر مردم تحمیل کند. من مطمئن هستم مردم این انتخاب را می‌کنند. همه باید به رای مردم احترام بگذارند. برخی از افراد نباید کاری کنند یا حرفی بزنند که به نفع دشمنان ملت ایران باشد.”

احمدی‌نژاد اعلام کرد که به آن دشمنان میدان نمی‌دهد حتی اگر آن‌ها از اعضای ارودگاه رهبر باشند. وی گفته است که او، نه آن‌ها، نماینده مردم ایران است.

هفته پیش کمی احمدی‌نژاد را دست‌کم گرفتیم، اگر قرار باشد سقوط کند این اتفاق بدون جنگ اتفاق نمی‌افتد؛ یک جنگ بزرگ.

منبع: اندورینگ آمریکا - 11 فوریه