اسرائیل، سپتامبر حمله می کند

نویسنده

» اظهارات یک مقام سابق سیا درباره احتمال حمله هوائی به تهران

رابرت بائر، مامور سابق سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) می گوید که وی معتقد است که حمله اسرائیل به تهران نزدیک است و پیش بینی کرده است که آمریکا نیز ناچار است درگیر شود.

رابرت بائر، عضو سابق سیا، که 21 سال را در خاورمیانه گذرانده است به لوس آنجلس تایمز گفت اسرائیل در پائیز امسال به ایران حمله خواهد کرد.

بائر می گوید چنین حرکتی پای آمریکا را هم به یک جنگ بزرگ دیگر  خواهد کشید که باعث به خطر انداختن نظامیان و غیر نظامیان آمریکایی در سراسر خاورمیانه و جاهای دیگر خواهد شد.

بائر در برنامه “کی پی اف کی” لوس آنجلس، که برنامه ای جنجال برانگیز است، سخن می گفت.

بائر نام منبع خبر برای پیش بینی حمله اسرائیل را ذکر نکرد ولی از تعدادی از افراد که نام برد همگی از چهره های امنیتی اسرائیل بودند که علنا به نخست وزیر اسرائیل هشدار داده بودند.

بائر گفت: “تقریبا کاملا قطعی است که نتانیاهو در حال برنامه ریزی برای حمله به ایران است و احتمالا این کار را تا ماه سپتامبر، پیش از رای گیری در مورد مساله فلسطین انجام خواهد داد. او همچنین قصد دارد پای آمریکا را نیز به این درگیری بکشاند.”

این مامور سابق سیا گفت که فکر می کند نیروی هوایی اسرائیل “تاسیسات نظنز و سایر تاسیسات هسته ای ایران را هدف قرار دهد تا توانایی آنرا خنثی کند. ایرانی ها هم در هر جا که بتوانند به تلافی دست خواهند زد: بصره، بغداد، و… و به این ترتیب نیروهای آمریکا را هم «مجبور به ورود به جنگ» می کنند.”

او گفت: “نیروهای ویژه ما از هم اکنون در حال رصد کردن هدف های ایرانی در عراق و در طول مرز هستند تا در صورت حمله ایران بتوانند آنها راهدف بگیرند. در اینجا با چیزی بیشتر شبیه گسترش تدریجی جنگ روبرو هستیم و نه یک جنگ برنامه ریزی شده….این بدترین سناریو است. ما به اندازه کافی نیرو در خاورمیانه نداریم که بتوانیم یک جنگ را شروع کنیم. تقریبا با یک فاجعه روبرو هستیم.”

منبع: وای نت- 16ژوئیه