ظهور امام زمان با سرعت بالا و بی فیلترشکن

نیوشا صارمی
نیوشا صارمی

» بعد از گوگل ارث اسلامی

در حالیکه محدودیت و کاهش سرعت اینترنت در ایران به معضل بزرگی برای کاربران تبدیل شده،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به فکر ارسال صدا و تصویر امام زمان برای جهانیان افتاده است؛ آن هم از نوع لایه های جدید و بالاتر از فیبر نوری؛ صحبت‌هایی که در فضای مجازی آن قدر مورد توجه قرار گرفت که روابط عمومی وزارتخانه مجبور شد در اطلاعیه‌ای این موضوع را از لحاظ علمی-ـ قرآنی توضیح بدهد.

سرتیپ محمد حسن نامی که قبلا معاون ستاد مشترک ارتش و رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح بوده و از اسفند  گذشته در صدر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است،دکترای “مدیریت کشورداری”  از دانشگاه “کیم ایل سونگ” کره شمالی دارد.او که پیش از این هم با طرح مسایلی مانند راه‌اندازی گوگل ارث اسلامی خبرساز شده بود، این بار به سراغ موضوع مورد علاقه دولت احمدی‌نژاد رفته و از زمینه‌های تکنولوژیکی رساندن صوت و تصویر “امام زمان” به دنیا صحبت کرده بود.   

او در همین راستا خبر داده بود: “هم اکنون با ارتقای فیبر نوری، لایه‌های مختلف جو برای انتقال دیتای صوتی و تصویری به کار گرفته می شود. صدا و تصویر آقا امام زمان از این لایه های جدید و بالاتر از فیبر نوری برای تمام جهانیان ارسال خواهد شد.”

سرتیپ نامی البته درباره علاقه زیاد دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات به محمود احمدی‌نژاد هم صحبت کرده بود اما این بخش از حرف او تحت الشعاع، بحث امام زمان قرار گرفت،به سرعت در صدر بحث‌های فضای مجازی نشست و با آن شوخی‌های فراوانی هم ساخته شد.

اما روز یکشنبه اطلاعیه وزارتخانه وی هم صادر شد تا معلوم شود این سردار تحصیلکرده کره شمالی اصلا موضوع را شوخی فرض نمی‌کند. روابط عمومی وزارتخانه چنین توضیح داده: “پیرامون زمین هفت لایه به نام های ترپوسفر، ترموسفر، استراتوسفر، ازن، مزوسفر، یونوسفر و اگزوزسفر که در قرآن هم هفت بار تکرار شده است (سوره بقره آیه ۲۹، سوره المومنون آیه ۱۷ و ۸۶، سوره فصلت آیه ۱۲، سوره الملک آیه ۳، سوره الطلاق آیه ۱۲، سوره نوح آیه ۱۵) ضمنا خداوند متعال در سوره مبارکه نباء آیه ۱۲ با تاکید بر هفت لایه به صورت مجزا می فرماید: وبنینا فوقکم سبعا شدادا، یعنی: و بر فراز شما هفت آسمان استوار بنا کردیم…”

در ادامه این اطلاعیه می‌ خوانیم: “ لایه یونسفر که لایه ای با بار الکتریسیته می باشد توجه بسیاری از محققان را به خود جذب نموده چونکه این لایه امکان انتقال دیتای صوتی و تصویری و حتی انتقال انرژی الکتریسیته به سایر نقاط زمین و یا فضای ماوراء جو و یا ایستگاههای فضایی را دارد. این امر از زمانی شروع شد که متخصصین متوجه این شدند که می توان با میدان القائی نوع دوم فیبرنوری را تحت تاثیر جنگ الکترونیک قرار داد لذا لایه یونسفر مورد توجه قرار گرفت و برای انتقال دیتای صوتی و تصویری متوجه استفاده از آن شدند و اینکه گفته می شود آقا امام زمان (عج) به هنگام ظهور در میان درب و حجر در مکه المکرمه قیام می فرمایند و در آن زمان هم صدایشان و هم تصویر مبارکشان را همه جهانیان مشاهده می کنند شاید این امکان از طریق انعکاس ترکیب لایه یونسفر و ترپوسفر به وجود آید.”

 در پایان هم آمده: “همان گونه که در فناوری جدید امکان انعکاس و تابش دیتای ناوبری از روی زمین به لایه ترپوسفر و بازتاب آن به زمین توسط متخصصین جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر شده و هم اکنون سه ایستگاه پایلوت آن در جمهوری اسلامی ایران در حال اجرا می‌باشد.”

 

دولت امام زمان، مملکت امام زمان

اینکه جمهوری اسلامی بخواهد برای زمان ظهور امام دوازدهم شیعیان ـ امام زمان ـ برنامه ریزی کند و آماده باشد، بحث تازه ای نیست؛بحثی که در طول ریاست جمهوری احمدی نژاد هم به طور مرتب تازه شده است.هم از آن موقع که امضای این امام غایب را به نشانه تایید زیر فهرست اعضای کابینه احمدی نژاد گذاشتند هم وقتی برای به زیر کشیدن وی سراغ دوازدهمین امام شیعیان رفتند.

چنین بود که در سال ۸۹ علیرضا زاکانی، نماینده مجلسی که به ناگاه منتقد سفت و سخت احمدی‌نژاد شده بود در وبسایتش، جهان‌نیوز، از ادعاهای مرتبط با “ظهور” حلقه اطرافیان رییس جمهور پرده برداشت. به گفته وی اطرافیان احمدی نژاد قصد داشتند وی را “شعیب بن صالح” معرفی کنند؛شخصی که بنابر روایات اسلامی در نزدیکی “ظهور” به عنوان فرمانده سپاه خراسان توسط سید خراسانی برگزیده می‌شود. سید خراسانی هم می‌تواند سیدعلی خامنه‌ای باشد که از مشهد آمده است.

کمی بعد سی‌دی “ظهور نزدیک است” در سطح وسیعی پخش  و این ادعاها به شکل صریح تری در آن مطرح شد تا جایی که صدای کیهان و سایر اصولگرایان را هم درآورد. اما در مقابل همه اعتراضات و انتقادات و حتی بازداشت‌ تهیه‌کنندگان سی‌دی، وبسایت “شبکه ایران” از دیداری خصوصی با احمدی‌نژاد خبر داد که تلویحا تایید می‌کرد احمدی‌نژاد، شعیب است! در آن دیدار خصوصی “یکی از حاضران از احمدی‌نژاد می‌پرسد شما شعیب هستید؟” دکتر بعد از چند لحظه تامل، مستقیم توی چشم دوستمان خیره شد و با حالتی کاملا جدی گفت: دنبال شعیب میگردید؟ دوستمان هم با خوشحالی، ولع و اشتیاق گفت: بله. دکتر گفت: “چرا دنبال امام زمان تان نمی گردید؟ بروید دنبال امام زمان‌تان بگردید. چنان این جمله را گفت که بغض نفسمان را بند آورد.”

اما این همه ارتباط احمدی‌نژاد و دولتش با امام زمان  نیست. او که  این روزها در قامت برگزار کننده انتخابات،حمایتش را از اسفندیار رحیم مشایی علنی کرده، پیش از این به کرات از شعار “زنده باد بهار” استفاده کرده؛ جمله‌ای که شعار انتخاباتی مشایی است و گفته می شود منظور از بهار، امام زمان است.

اسم مشایی هم با روایات و شایعات زیادی در مورد ارتباط با امام زمان گره خورده و حتی گفته می‌شود که او ادعای ارتباط با امام زمان دارد. او حتی به تازگی اعلام کرده است که “بنده صلاحیتم را در آسمان‌ها گرفته‌ام نیازی به تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان ندارم.”

در این جلسه “یکی از ‏حضار می‌پرسد که لطفا در این خصوص بیشتر توضیح بدهید؛ شما نامه یا پیامی از جایی دارید که اینگونه از تایید صلاحیت خود ‏مطمئن هستید؟ مشایی پاسخ می‌دهد که خیر. یعنی شرایط کشور توسط امام عصر به گونه ای می شود که شورای نگهبان مجبور ‏به تایید صلاحیتم می‌شود.‏”

ادعاهای امام زمانی دولت احمدی نژاد اگرچه اخیرا با مخالفت  اصولگرایان منتقد دولت مواجه شده اما از آنجایی که تبلیغات و بهره‌برداری‌های سیاسی از گزاره‌های امام زمانی به اندازه عمر جمهوری اسلامی سابقه دارد، نمی‌توانند از اساس با آن مخالف باشند. بسیاری از حامیان رهبر جمهوری اسلامی او را نایب برحق امام زمان می‌نامند و از توجهات ویژه امام عصر و مسایلی مانند این صحبت می‌کنند. ایران هم بارها و از سوی شخصیت‌های مختلف جمهوری اسلامی “مملکت امام زمان” نامیده شده است. شاید به همین دلیل است  که وزیر ارتباطات مملکت امام زمان برای ظهور او به فکر مسایل فنی افتاده؛ البته اگر تا آن موقع مشکلات  اینترنت ایران هم برطرف شده باشد.