شعارهای دانشجویان امیرکبیر در حمایت از موسوی و کروبی

نویسنده

دانشجویان معترض دانشگاه امیر کبیر، روز گذشته (دوشنبه) در برنامه سخنرانی جلیلی، شعار آزادی موسوی و کروبی را سر دادند و در حین سخنرانی جلیلی سرود “یار دبستانی” را خواندند.

فریدون عباسی سخنران اول این مراسم بود و تقریبا در تمام مدت سخنرانی او دانشجویان شعار می دادند. به خصوص وقتی او در میان سخنان خود، بدون اشاره به نام میرحسین از او به عنوان نخست وزیر دوران جنگ یاد کرد، اعتراض دانشجویان برانگیخته شد و آنها یکصدا شعار “یاحسین میرحسین” سردادند.

پس از آن جلیلی به عنوان سخنران اصلی مراسم در جایگاه قرار گرفت که همزمان با شروع سخنرانی او، دانشجویان فریاد “سلام بر خاتمی، درود بر روحانی” سر دادند.

در مقابل، دانشجویان برگزار کننده مراسم سعی کردند با فریاد “جلیلی جلیلی حمایتت می کنیم”، “مرگ بر فتنه گر” و “مرگ بر اسلام آمریکایی” و نیز تجمع در وسط سالن و درگیری با چند نفر از دانشجویان، فضا را متشنج کنند؛ اما دانشجویانی که خواستار آزادی زندانیان سیاسی بودند، با همخوانی سرود “یار دبستانی” جو را آرام کردند.

“همخوانی این سرود در جریان سخنرانی جلیلی و تا پایان آن نیز ادامه داشت. اما در زمان سخنرانی پدر مصطفی احمدی روشن، دانشجویان با وجود انتقاد به مواضع سیاسی وی، به احترام فرزند شهیدش سکوت کردند.”…سهام نیوز