احمدی نژاد چون شپش داشت، رای آورد

محمدرضا یزدان پناه
محمدرضا یزدان پناه

» تحلیل سردارحزب الله درباره انتخابات

در روزهای گذشته فیلم کوتاهی از یکی از سخنرانی های سردار سعید قاسمی در اینترنت منتشر شده که این نظریه پرداز جریان حزب الله در آن از دلایل رای آوردن محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری می گوید. در فیلم، تاریخ دقیق سخنرانی سردار قاسمی که در بین اعضا و هواداران جریان حزب الله در ایران به “حاج سعید” مشهور است، مشخص نیست اما مفهوم برخی سخنان او نشان می دهد که این اظهارات مربوط به دوران پس از انتخابات مناقشه برانگیز اخیر ریاست جمهوری و به طور مشخص پس از آخرین سفر احمدی نژاد به آمریکا برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح شده است.

سعید قاسمی در این فیلم همچنین از سخنان برخی مداحان حامی جریان حاکم در شب های ماه رمضان به شدت انتقاد می کند. در جریان برگزاری مراسم ماه رمضان در تهران و برخی شهرهای دیگر، بسیاری از مداحان بانفوذ و مشهور ایران به بهانه مواضع و عملکرد جنجالی اسفندیار رحیم مشایی، مشاور و رئیس دفتر احمدی نژاد، انتقادات تندی علیه این دو بیان کرده بودند.

 

“بچه حزب‌اللهی‌ها همه اپوزیسیون شدند”

سعید قاسمی در این فیلم با اشاره به این انتقادات می گوید: “همین جماعتی که بخصوص تو این 30 شب ماه مبارک رمضان تو این هیئت ها حرفهای تند و تیزی زده شد… رو همین شاخه ای که نشستیم همین شاخه رو برداشتیم بریدیم و داریم می بریم.”

او سپس با خطاب قرار دادن یک “آقای مداح عزیز و محترم” می گوید: “وقتی که می کوبی و از اساس همه چیز رو زیر سئوال می بری، بچه من تشخیص نمی ده بین اون شخصیتی که تو داری می زنی و کلیت نظام.”

قاسمی این مسئله را باعث آن دانسته که “الان در بین بچه حزب اللهی ها همه اپوزسیون شدند” و می افزاید: “هر کسی فحش تندتری بده به نظام و دولت و اینها، این آقا انقلابی تره. باریک الله.”

در جریان برگزاری مراسم های مخصوص ماه رمضان گذشته، برخی مداحان سرشناس مانند منصور ارضی و سعید حدادیان به بهانه عملکرد اسفندیار رحیم مشایی به شدت از او و دولت احمدی نژاد انتقاد کردند.

به عنوان مثال، منصور ارضی، در مراسم شب احیا در مسجد ارگ تهران گفته بود: “اگر درباره مشایی اقدام مناسبی صورت نگیرد من خودم درستش می‌کنم. این موجود در دولت عین… است و باید فکری به حالش کرد. چرا باید این همه پست و مسئولیت به وی داده شود؟ فقط مانده که مشایی مسئولیت آفتابه های مسجد شاه را هم بگیرد.”

سعید حدادیان دیگر مداح حاضر در مراسم بیت رهبری نیز در ماه رمضان گذشته با تشبیه رحیم مشایی به آلت جنسی گفته بود: “سئوال ما از آقای احمدی نژاد این است که ایشان کدام گندم را خورده اند که این گونه زشتی‌اش بیرون می آید؟”

 

“اتفاقا به همین خاطر رای آورد”

سعید قاسمی در فیلم منتشر شده از او در پاسخ به این اظهارات و با اشاره به احمدی نژاد همچنین اضافه می کند: “برادر، عزیز دلم! این انتخابی که پیش اومده و این بابا شده رئیس جمهور؛ خیلی قد آرنولدی و هیکل آرنولدی داشته؟ نه. قیافش زیبا بوده؟ نه.”

او سپس در تشریح دلایل رای آوری احمدی نژاد در انتخابات می گوید: “اتفاقا به خاطر همین تیپ کارگریش، صورت چروکیده، به خاطر همین رای آورد. اتفاقا به خاطر تبلیغات افتضاحی که در خصوصش کردند. گفتند بابا یکی بیاد این احمدی نژاده رو ببره این یه ماهه حموم نرفته ورش دارین ببرینش حموم. به خاطر همین رای آورد.”

قاسمی در اینجا با متهم کردن روستاییان به رعایت نکردن بهداشت می گوید: “همه روستاییا گفتند تو رو خدا این هم مثل ما بدنش شپش گذاشته یه ماه، دمش گرم از خودمونه، رای بدید، رای بدید.”

 

سعید قاسمی در بخش دیگری از این فیلم، با اشاره به افزایش انتقادات بدنه جریان حامی احمدی نژاد از او، می گوید: “تو اس ام اس‌ها همینجوری میاد آقا اومد تو تلویزیون صحبت کرد و اینها، در خصوص قرآن سوخته هیچی نگفت اما درباره کوروش اینهمه مدت صحبت کرد. برادر چرا از دیشب پریشب تا حالا اس ام اس نمی زنی که آقا این توی سازمان ملل دومرتبه غوغا کرد. این دومرتبه توی دوئلی که با این یارو لری کینگ - خدای خبرنگاری و اینها - که هر کسی رو بردند اونجا لوله کرده. پارسال یه بار احمدی نژاد رفت موتورش رو گذاشت پایین - تازه دیدید تیمی که بودش و اینها پشت صحنه ها هی بهش می رسوندند که لری اینو بگو، اینجا اینجوری نگو، زیر یه خمشو اینجوری بگیر - احمدی نژاد موتورشو آورد پایین، قاطی کرد.”

 

نگرانی درباره عبور حزب‌الله از احمدی‌نژاد

سعید قاسمی که خود از فعالان شاخص جریان حزب الله به شمار می آید، در چند ماه اخیر به یکی از منتقدان رفتار منفی برخی از طیف های این جریان با رئیس دولت تبدیل شده است.

او در اواخر مهرماه سال جاری در گفت‌وگو با “رجانیوز” (ارگان کمیته ویژه رسانه ای دولت) “عبور حزب الله از احمدی نژاد” را “اشتباهی تاریخی” خوانده و در عین حال اذعان کرده بود که “برخی رفتارهای” رئیس دولت باعث “ریزش طرفداران وی بین حزب الله” شده است.

قاسمی در آن مصاحبه گفته بود:  “احمدی‌نژاد قطعاً تا زمانی که علمدار پرچم ولایت هست، احمدی‌نژاد است، چون کسانی که این طرف خاکریز آمده‌اند و در برابر زنجیره‌ای از انواع و اقسام مخالفین خط ولایت قرار دارند، هدف‌شان حمایت از خط ولایت است و نه فرد خاص.”

فرمانده سپاه محمد رسول الله در اوایل انقلاب (سپاهی که قرار بود برای جنگ نظامی با اسرائیل به جنوب لبنان اعزام شود) افزود: “اگر کلید عبور از احمدی‌نژاد را بزنیم و بگوییم این هم که حسابش تمام شد، برویم دنبال کس دیگری بگردیم، به چیز بهتری نمی رسیم. حزب‌الله نباید این اشتباه تاریخی را بکند و فکر کند آن طرف خبری هست. باید منطقی باشیم.”