وقتی اصولگرایان در مورد هم افشاگری می کنند

آرش بهمنی
آرش بهمنی

جنگ لفظی میان حامیان اسفندیار رحیم‌مشایی، رییس دفتر احمدی‌نژاد و اصول‌گرایان منتقد وی تمامی ندارد. در آخرین نمونه از این دست یک سایت نزدیک به رحیم‌مشایی، حسین شریعتمداری، مدیرمسوول روزنامه کیهان و نماینده ولی‌فقیه در این موسسه را متهم کرده که در این سال‌ها نه حزب‌اللهی، بلکه یک “ژورنالیست سیاست‌مدار” و “بازیگر خوب” بوده است.

این سایت در مطلب خود، با “آلزایمری” نامیدن شریعتمداری، آورده است: “حکایت حسین شریعتمداری و هوچی‌گری‌هایش علیه خیلی ها… با دسترسی به سر خفیات و ما فی الضمیر افراد [است. وی] چنان در تعیین حق و باطل استوار و صاحب یقین است که بسیاری از جوانان این مرز و بوم او را تا سرحد یک مرجع دینی و اعتقادی باور دارند. حسین شریعتمداری برای بسیاری از جوانان به اصطلاح حزب اللهی یک مراد و مرجع است”.

نویسنده این یادداشت سپس شریعتمداری را  ”واعظی پر از حرف‌های توخالی” نامیده و اضافه کرده است: “هم‌اینک بسیاری دانسته‌اند که کسانی مانند شریعتمداری و روزنامه کیهان دیگر نمایندگی حزب‌الله و انقلاب را ندارند. هم اینک بسیاری دانسته اند که حزب الهی نه به ریش است و نه… شریعتمداری نگران است که هم الان و هم در آینده کسی از او به عنوان یک حزب اللهی یاد نخواهد کرد. او یک ژورنالیست سیاستمدار است. او در نقش یک حزب اللهی بازیگر خوبی بود. اما تنها همین. او فقط یک بازیگر خوب بود.”

پیش از این، اسفندیار رحیم‌مشایی نیز در سخنانی، اعلام کرده بود که: “برای خیلی از شما شریعتمداری مظهر حمایت از دولت است. اما ایشان اصلا احمدی نژاد را قبول ندارد. من این موضوع را اثبات می‌کنم. یک سال دیگر خواهید دید؛ اینکه ایشان نماینده رهبری هستند دلیل نمی‌شود که ما ایشان را نقد نکنیم. شما در خیابان به خیلی از کسانی که نسبت شان به رهبر انقلاب بیشتر از ایشان بوده است فحش دادید. این دلیل نمی‌شود که بخاطر این نسبت وی را نقد نکنیم. من این حرف‌ها را قبول ندارم.”

هفته گذشته، حسین شریعتمداری، در سخنانی از اسفندیار رحیم‌مشایی با عنوان هدایت‌گر جریانی نام برده بود که معتقد به ولایت امام زمان منهای ولایت فقیه و مشغول “مهره‌چینی” در ساختار قدرت است.

وی همچنین اضافه کرده بود که “این جریان با بهره‌گیری از موقعیت خود برخی افراد بد سابقه را در مسئولیت می‌گمارد که باید با نگاه شک و تردید به آن‌ها نگاه کرد”. مدیر مسوول کیهان اضافه کرده بود که: “این جریان ادعا می‌کند که به ولایت حضرت صاحب‌الزمان اعتقاد دارند ولی حاضر نیستند این اعتقاد در بوته اعتقاد به ولایت فقیه مورد ارزیابی قرار بگیرد. برخی از اظهارنظرهای بی‌اساس که این روز‌ها درباره اسلام و ایران و پیامبران الهی مطرح می‌شود برای رد گم کردن است.”

مقاله شریعتمداری پس از آن منتشر شد که محمدجعفر بهداد، همکار سابق وی  در کیهان شریعتمداری و دیگر همکاران او را به تلاش برای حذف فیزیکی اطرافیان احمدی‌نژاد متهم کرده بود. آن‌طور که بهداد گفته بود، شریعتمداری با تشکیل مجموعه‌ای تلاش دارد اطرافیان احمدی‌نژاد را تا سال ۱۳۹۰ به طور فیزیکی حذف کند.

از سوی دیگر مهدی محمدی، عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان ۳۱ تیرماه سال‌ جاری در جلسه انصار حزب‌الله برای نخستین‌بار گفته بود: “احمدی‌نژاد ضلع سوم فتنه” است.

محمدی  همچنین گفته بود جریانی تلاش می‌کند “دور آقا را خلوت کند و فقط خودش بماند و زمانی که چنین شد بگوید حالا که من فقط مانده‌ام، باید اختیارات را تفویض کنید؛ چرا که من ۲۵ میلیون رأی دارم.”

در پاسخ امیر عاملی، شاعر روزنامه کیهان، با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به شریعتمداری، نوشته بود: “جنابعالی و خیلی از کیهانیان دافعه تشریف دارید. دچار غرور شده و علیرغم بقیه صاحب روزنامه ها، دائم در تلویزیون می آیید و حرف های گنده گنده و شعاری می زنید که چهار تا آدم ساده بگویند مالک اشتر هستید… کیهان  جز بد بینی و رسوا کردن کاری نمی کند و همواره علیه دشمنان خیالی در حال معرکه گرفتن است… دور وراجی های سیاسی و سیاه نمایی تمام شده است.”

در ماه‌های گذشته، موج افشاگری‌های حامیان رحیم‌مشایی و اصول‌گرایان منتقد وی به گونه‌ای شدت یافته است که دو گروه، دست به افشای مفاسد مالی و اخلاقی طرف مقابل هم زده‌اند.

 

فقیه دکترا ندارد، زاکانی فساد مالی دارد

در حالی که هفته گذشته، سایت جهان‌نیوز، وابسته به علی‌رضا زاکانی، نماینده اصول‌گرای مجلس، با انتشار برخی ازاسناد و مدارک، نوشته بود که ابوالحسن فقیه، رئیس سازمان هلال احمر “بر اساس مدارک موجود، تاکیدا سابقه جبهه‌ای ندارند و چون قبول‌شدن وی در دانشگاه، در رشته پزشکی منوط به استفاده وی از سهمیه رزمندگان می‌باشد، نظر به اخراج جناب آقای فقیه از دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1380، آن هم به دلیل عدم ارائه مدارک مورد نیاز برای استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران، وی موفق به ادامه تحصیل و نهایتا فارغ التحصیل شدن از رشته پزشکی نمی شود و در نتیجه اصلا پزشک نمی باشند!درست به همین خاطر است که بر اساس اخباری که از برخی مراجع قضایی در دست است، بعد از اثبات این مطلب در این مراجع، از وی خواسته شد تا بر اساس حکم قضایی به دلیل دریافت حقوق به عنوان پزشک در هنگام تصدی مسؤولیت‌های خود تا کنون، ما به‌التفاوت میان حقوق بر مبنای مدرک دیپلم تا حقوق بر مبنای دکترای عمومی پزشکی را به سیستم مالی دولت باز گرداند”.

جهان‌نیوز در مطلب خود همچنین فقیه را متهم کرده بود که به عنوان رییس ستاد انتخابات اسفندیار رحیم‌مشایی انتخاب شده است.

رییس سازمان هلال‌احمر  هم در پاسخی خطاب به زاکانی نوشته است که “علی‌رضا زاکانی با سواستفاده از موقعیت خود در مجلس، اسناد کمیسیون اصل ۹۰ را در سایت جهان‌نیوز منتشر می‌کند و بزودی پرونده این نماینده را فاش خواهد کرد.”

وی همچنین زاکانی را متهم کرده است که: “به منظور اهداف شخصی، حزبی و سیاسی خویش، اقدام به در اختیار گذاشتن برخی اسناد کمیسیون اصل ۹۰ به سایت جهان‌نیوز می‌کند.”

 وی البته پیش‌بینی کرده این مسایل در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان هلال‌احمر اضافه کرده است که به زودی در یک مصاحبه مطبوعاتی مستندات و پرونده‌هایی از سواستفاده‌های متعدد هم حزبی‌های زاکانی در جمعیت هلال احمر در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار خواهد داد.

سخنان رییس سازمان هلال‌احمر در حالی بیان شده است که پیش از این، برخی از رسانه‌های نزدیک به احمدی‌نژاد با افشاگری درباره احمد توکلی، الیاس نادران و علی‌رضا زاکانی، آنان را متهم کرده بودند که “نه ریگ، که آجر در کفش خود دارند.”

این سایت‌ها نوشته‌ بودند که الیاس نادران مالک دست‌کم هشت واحد مسکونی است و بخشی از اسناد مالکیت خود را به نام بستگان خود کرده و از مجلس نیز وام مسکن ۱۰۰ میلیون تومانی گرفته است.

این سایت‌ها همچنین مدعی شدندسابقه‌ای از حضور نادران در جنگ وجود ندارد و “موضوع جانبازی ایشان به حادثه‌ای در قبل از انقلاب بر می‌گردد که البته بنیاد جانبازان و امور ایثارگران درباره آن حادثه نیز تشکیک کرده است.”

برخی از این سایت‌ها هم اخباری مبنی بر سه ترم مشروطی علیرضا زاکانی و مسائل ستاد انتخاباتی احمد توکلی در هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری منتشر کردند. برخی تحلیل‌گران دلیل این مساله را پیگیری این سه نماینده در رسیدگی به پرونده فساد اقتصادی محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی‌نژاد می‌دانند.

سلسله افشاگری‌ها درباره نمایندگان مجلس در حالی ادامه دارد که هفته گذشته یک سایت حامی احمدی‌نژاد، با انتشار مطلبی نمایندگان مجلس را تهدید کرده بود که چنانچه احمدی‌نژاد را تحت فشار بگذارند، او همه را “بی‌حیثیت” خواهد کرد. این سایت اما توضیح بیشتری درباره علت و نحوه این “بی‌حیثیتی” نداده بود.