پیشنهاد کیهان برای ترور شاهزادگان عربستان

نویسنده
نازنین کامدار

» عملیات استشهادی و تحریم حج

با افزایش حضور نظامی عربستان در بحرین، روزنامه کیهان خواستار “اعدام انقلابی” رهبران عربستان سعودی در کشورهای مختلف شد.پیش از این روح الله حسینیان، نماینده حامی احمدی نژاد در مجلس هم ضمن سخنانی که با واکنش برخی از مقامات همراه بود، خواستار “قشون کشی” به بحرین و آغاز درگیری نظامی با عربستان شده بود.از سوی دیگرندادن ویزا به حجاج ایرانی توسط سفارت عربستان در تهران موجب شده است تا پیشنهاداتی مبنی بر لغو و تحریم حج عمره در صحن مجلس مطرح و بدین ترتیب بر دامنه تیرگی روابط تهران-ریاض افزوده شود.

حسین شریعتمداری نماینده آیت الله خامنه ای در روزنامه کیهان، روز گذشته خواستار استفاده از ترور در برابر اقدامات عربستان در بحرین شد و نوشت: “تقریبا تمامی شاهزادگان سعودی و فرماندهان و صاحب منصبان رژیم آل سعود در ایالات مختلف آمریکا و کشورهای اروپایی صاحب قصرهای افسانه ای هستند و چند ماه از سال را در این کشورها به سر می برند، بنابراین شناسایی و انتقام از آنها به آسانی امکان پذیر است و شنیده ها حکایت از آن دارد که جوانان بحرینی در انتقام خویش از این جرثومه های فساد و تباهی مصمم هستند و سوگند یاد کرده اند که گریبان آنها را حتی بعد از سقوط رژیم آل سعود نیز رها نکنند. چرا که اعدام انقلابی آنها را در هر نقطه دنیا یک تکلیف الهی می دانند و الحق که چنین است.”
کیهان افزوده است: “همه شواهد و قرائن حکایت از آن دارند که رژیم قرون وسطایی آل سعود فقط چند گام کوتاه با سقوط فاصله دارد و بدیهی است اعضای خاندان آل سعود، صاحب منصبان دربار سعودی و نظامیان اعزامی به بحرین در صورتی که پس از پایان ماجرا- که بسیار نزدیک است- زنده بمانند، در هیچ نقطه دنیا از انتقام ملت های مسلمان در امان نیستند”.

 این مطلب در شرایطی منتشر شده که  علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه در واپسین اظهارات خود در یک نشست مشترک با همتایان ترک خود ترجیح داد بجای اظهار نظر درباره مسائل منطقه از لغو قانون روادید بین ایران و ترکیه و آذربایجان سخن بگوید.

 افزایش تنش میان ایران و عربستان سعودی بر سر بحرین موجب شده تا این کشور از صدور ویزا برای حجاج ایرانی خودداری کند و این امر با نارضایتی جمهوری اسلامی همراه بوده است.

 جهان نیوز با “خادم الشیطان” خواندن پادشاه عربستان، خواستار قطع اعزام زائر به عربستان شد و در گزارش خود نوشت: “بحرین امروز به دست مزدوران سعودی به خاک و خون کشیده شده است و مسئولین آل سعود هر روز به شکلی به تهدید و توهین علیه جمهوری اسلامی دست می زنند! مساجد را ویران می کنند و زن مسلمان را بازداشت می کنند و کاش اخباری که از بحرین می رسد در مورد سرنوشت دختران و زنان مسلمان دروغ باشد که…!اما مردم ایران برای رفتن به عمره صف بسته اند و مسئولین عربستانی هم هر روز به بهانه ای ویزا را صادر نمی کنند تا مسئول مربوطه در جمهوری اسلامی برود از او خواهش کند و التماس کند که بگذارید مردم ما به حج بروند! کجای مسلمانی است که ما به دور خانه ی خدا بگردیم و دم برنیاوریم و کاری نکنیم برای بنده های همان خدا، که توسط ناکسانی که به نا حق خودشان را خادم الحرمین نامیده اند به شهادت می رسند!”

جهان نیوز افزوده است: “عمره را که سفر مستحب است آیا نمی توان تعطیل کرد تا حداقل مردم بحرین بدانند هم کیشانشان در ایران اگر نمی توانند کمک مستقیم به آنها بکنند این چنین یاریشان دادند! و البته چه بهتر خواهد بود که حاجی ایرانی به عمره برود و در آنجا که اجتماع عظیم امت رسول الله است فریاد مظلومیت مردم بحرین را به همه ی مسلمانان برساند و فریاد برائت از مشرکین و مزدورانشان را سر بدهند در حالی که هم خرید سوغات از آن کشور را تحریم کرده و مسلمانان کشورهای دیگر را نیز ترغیب می کند! اما حال که تجربه ی سال ۶۶ را داریم که خائن الحرمین سعودی آنقدر سفاک و جلاد هست که زائرین حرم امن الهی را هم به خاک و خون بکشد(چون می داند حقوق بشر فقط برای دشمنان صهیونیستهاست و با او کاری ندارد! ) پس همان بهتر که عمره را تعطیل کنیم!”

این نشریه همچنین سخنان حسین الله کرم، از رهبران حزب الله را منتشر کرده که وی طی آن خواستار انجام عملیات “استشهادی” در بحرین و “حرکت به سمت خطوط مرزی” شده است.

 جنگ لفظی جمهوری اسلامی و عربستان که دیروز با تهدید مقامات این کشور از سوی کیهان به “اعدام انقلابی” وارد فاز تازه ای شد، درحالی است که مراسم حج تمتع امسال از روز پنجشنبه آغاز خواهد شد و بسیاری از صاحبنظران  نگران آن هستند که مراسم “برائت از مشرکین” حجاج ایرانی امسال با واکنش پلیس عربستان مواجه شود و زمینه تیرگی بیشتر روابط دو کشور را تقویت کند.