فریب خورده و رهاشده

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

یکی از توانایی های بزرگ مسئولان کشور استفاده از فرهنگ عاشورایی برای بیان اتفاقات است. مثلا آقای حسین یکتا، مسئول قرارگاه خاتم الاوصیا گفته “دشمن برای پرپرکردن دانشجویان در کف دانشگاهها سرمایه گذاری سنگینی کرده است.”

وقتی این جمله را می شنویم چند تصویر مقابل چشم مان می آید. یکی این که تعدادی از بانکداران دشمن در یک جلسه با هم متحد می شوند و هر کدام میلیاردها دلار از گاوصندوق های شان در می آورند و آنها را می چینند روی میز، بعد یک کامیون پولها را برمی دارد و می برد به یک بانک. مونتاژ موازی می شود به کارخانه های اتومبیل سازی که تولید اتومبیل را متوقف می کنند و مثل دوره استالین تندوتند تانک تولید می کنند و روی تانک ها تیربار نصب می کنند،.

بعد مثل پراگ زمان برژنف تانکها به دانشگاه حمله می کنند، دانشجویان با پیشانی بند های قرمز از کلاس درس می آیند بیرون و تانک ها تیربار می بندند به دانشجویان و آنها را دسته دسته می کشند و جسدشان روی کف دانشگاه می ریزد و بقول روضه خوان ها کف زمین کربلا با خون سرخ می شود.

یا مثل میدان تیان آن من در مقابل دانشجویان معترض تانک ها حمله می کنند و همینطور جسد است که کف میدان تیان آن من را با خون مبارزین سرخ می کند و یا مثل تانک های آمریکایی و هلیکوپترها و هواپیماهای آمریکایی با بمب های به قول آقای غرضی “همه کس کش”( اشتباه نخوانید) ویت کنگ ها را مثل ساقه برنج از زمین درو می کنند و جسدهاست که از زمین بلند می شود و پرتاب می شود به کف خیابان های دانشگاه.

یا تصور می کنیم که تعدادی از سربازان آمریکایی با ماسک شیمیایی و تفنگ مجهز به مادون بنفش یا قرمز یا سبز( انتخاب رنگ با شماست) از هلیکوپتر ها به زمین می آیند و همین طور تند و تند دانشجویان را درو می کنند و جسدهاست که برروی زمین می ریزد. بخاطر همین چیزهاست که آقای حسن یکتا مسئول قرارگاه خاتم الاوصیاء گفته است که “دشمن برای پرپر کردن دانشجویان در کف دانشگاهها سرمایه گذاری کرده است.”

حالا سئوال می کنیم که: “ای برادر حسن! یعنی چه اتفاقی افتاده که شما فکر می کنید که دشمن دانشجویان را در کف دانشگاهها پرپر کرده است؟” در پاسخ ایشان همان جمله را کامل می کند که “دشمن برای پرپر کردن دانشجویان در کف دانشگاه‌ها سرمایه گذاری سنگینی کرده است و در واقع امروز شاهدیم که آن‌ها با راه انداختن جنگ نرم از طریق لاین، واتس آپ، تانگو و اینستاگرام به جنگ رو در رو با ما برخاسته‌اند.”

یعنی چه اتفاقی می افتد؟ همین که تعدادی دانشجو دارند با موبایل های شان عکس خودشان را با خاله و عمه و رفیق و همسایه در اینستاگرام آپلود می کنند یا یکی دیگر دارد از طریق واتس آپ برای دوست دخترش عکس یک سگ زرد را که موقع گیتار شنیدن سرش را تکان می دهد می فرستند یا مثلا کوهیار گودرزی از طریق تانگو عکس یک پاندا را شر کرده یا یکی دیگر موسیقی “یار دبستانی من” را برای پنج تای دیگر فرستاده. یا آن یکی دو تا جوک از طریق لاین و وایبر فرستاده برای پنج تای دیگر.

بقول طرف می گفت اینها که برای شما جوک است برای اینها فاجعه است. بمب اتمی است. حمله شیمیایی است. آخه برادر لامصب من! چرا اینطوری حرف می زنی که آدم می ترسد. دو تا جوک و چهار تا عکس که دیگر پرپر شدن ندارد. واقعا نمی توانم بفهمم که این واکنش های عزیزان چرا اینطوری است.

ظاهرا مدتی قبل یک مرد بی شعور و بی ادب و متجاوز را دستگیر کردند و این مرد کثیف متجاوز به یک آقای دیگر تجاوز کرده بود و پزشکی قانونی گزارش کرده بود که در جریان تجاوز پارگی به میزان هفت میلیمتر از بالا و سه میلی متر از سمت راست و یک سانتی متر از سمت چپ بوده و این گزارش در دادگاه قرائت شده بود.

مرد متجاوز بی شعور فریاد زد “آقای قاضی! ما تجاوز کردیم، دینامیت که کار نگذاشتیم.” حالا حکایت این آقایان است. یک جوری حرف می زنند که انگار وایبر و واتس آپ مثل بمب ناپالم آدم می کشد. یعنی چطوری است؟ چرا ما نمی بینیم؟ یعنی همین که ما آنطوری می بینیم اینها اینطوری می بینند؟

 

فاجعه و سیاه نمایی

والله آنقدر که امام جمعه های کشور سیاه نمایی می کنند هیچ دشمنی سیاه نمایی نمی کند. طوری درباره صدای زن و موسیقی حرف می زنند انگار که این سه تار دارد به قلب مومنین شلیک می کند یا آن آرشه ویولون دارد صاف می رود توی چشم احمد خاتمی یا وقتی زنی آواز می خواند بمب اتم منفجر می شود.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا گزارش داد که مصرف نوشیدنی های الکلی به شدت افزایش یافته است. به همین دلیل کنسرت علیرضا قربانی و سیروان خسروی در هفته گذشته لغو شد و دوازده استان اعلام کردند که از برگزاری کنسرت موسیقی جلوگیری می کنند. نه اینکه از صدای زن یا موسیقی پاپ یا موسیقی بزن و برقص یا موسیقی دامبولی دیشو را جلوگیری می کنند، نه ه ه ه ه، بطور کلی از هر موسیقی جلوگیری می کنند. یعنی دیگر مشکل موسیقی بد یا خوب یا زن و مرد نیست. کلا همه انواع موسیقی ممنوع است.

در همان حال که در هر ساعت ۱۸ طلاق در کشور ثبت می شود و تعداد جشن های طلاق از جشن تولد و ازدواج بیشتر شده است، برای حفظ کیان خانواده شیخ محمد یزدی گفته “موسیقی در اسلام حرام است” و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفته “موسیقی یکی از مصادیق گسترش فساد در کشور است.”

در حقیقت این سیزده پلیس نیروی انتظامی که بخاطر دریافت رشوه در همین سه روز قبل از نیروی انتظامی اخراج شدند، علت اصلی رشوه گرفتن شان بخاطر این بود که توی ماشین شان موسیقی سیروان خسروی گوش می کردند و توی خانه شان صدای شجریان و گوگوش به گوش شان می رسید.

اصلا همین آقای محمد رضا رحیمی بخاطر چی چند میلیارد بالا کشیده بود؟ همه اش بخاطر این بود که در جوانی یکی دو بار صدای “پاواروتی” را شنیده بود و تا بیاید انگشت توی گوشش بکند، یک دفعه دید که پنج میلیارد پول را کشیده بالا.

بخاطر همین و برای مبارزه دندان شکن با عناصر فساد، آقای احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از اقدام دادستانی تهران در لغو برخی کنسرت‌ها تقدیر کرده و گفته “آن‌ها که به نام موسیقی به دنبال فاسد کردن جوانان هستند، باید بدانند که مردم آن‌ها را به خوبی می‌شناسند.” یعنی مثلا آقای شجریان کلا در تمام زندگی هدفش نه ساختن موسیقی بوده و کلا برای این مرغ سحر را خوانده که جوانان وطن بروند لاس و گاس و فاسد شوند.

از سوی دیگر محسن مجتهد شبستری، در واقع آن نسخه غلط شبستری که نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی است، برای مقابله با رشوه گیری ۱۷۰ نماینده مجلس اعلام کرد “برای برگزاری اردوی راهیان نور پنج‌هزار دانشجو نهادها اعلام می‌کنند بودجه نیست، ولی برای برپایی این کنسرت‌ها چه هزینه‌ها که نمی‌شود. آیا کشور را کنسرت‌ها نگه داشته یا شهدایی چون شهیدباکری که تبلور غیرت آذربایجان است؟”

یعنی اگر کنسرت های موسیقی را که مردم پول بلیطش را می دهند تعطیل کنند و به جای آن جوانان را بفرستند راهیان نور که وسط راه ماشین شان تصادف کند و کشته شوند، فواید زیادی دارد که یکی از مهم ترین آنها همین است که این جوانان بعدا تغییر نمی کنند و فاسد نمی شوند و هر تعداد از جوانان کشور که کم بشود مشکلات جمهوری اسلامی کمتر است. اصلا اگر یک بیماری وبایی، طاعونی، آبله ای می آمد که فقط جوانان را می کشت( یک چیزی در حد راهیان نور) کل مشکلات کشور حل می شد و دیگر حکومت مجبور نبود به مشکلاتی مانند جوانی، شادی، خوشحالی، مهربانی و سایر مشکلات فکر کند. 

 

پدر عروس رفته روز درختکاری پروستات عمل کنه

به نظر من اگر یک اتحادیه مشترک از نمایندگان جبهه پایداری و نتانیاهو تشکیل بشود، خیلی همه چیز برایشان راحت تر است. حاصل جمعش هم می شود همین “داعش” که رفتارش شبیه مصباح و جبهه پایداری است و سیاست هایش مثل اسرائیل. در واقع الآن اسرائیل نتانیاهو اصلا با اعرابی مثل سعودی و قطر و امارات مشکل ندارد، بلکه دقیقا با مسلمانانی مشکل دارد که بنیادگرا نیستند، مثل نیروهای ملی مذهبی در ایران. حامیان اسرائیل و داعش هم که ترکیه است و آذربایجان و تندروهای آمریکایی که ترجیح می دهند مسلمانانی که سر می برند و آدم می سوزانند در عراق و سوریه قدرت داشته باشند تا مسلمانانیی که متمدن ترند. همین است که عربستان سعودی خواستار اتحاد اعراب علیه ایران و داعش شده. یعنی پررو تر از این ها خودشان هستند. نصف داعشی ها متولدین عربستان سعودی هستند و همه دل دیوانه های خر مذهبی وهابی توی زیرزمین خانه شان بخاطر داعش مراسم جهاد نکاح برگزار می شود و فیلم سربریدن نشان می دهند، بعد می گویند اعراب علیه ایران و داعش متحد شوند.

از طرفی ظریف و صالحی و عراقچی هفته قبل اعلام کرده بودند که تقریبا همه مشکلات فنی توافق رفع شده و فقط پدر عروس و داماد باید رضایت بدهند، پدر عروس هم که هر نیم ساعت پروستاتش عود می کند و حاضر است هفت بار سکته کند ولی بله را نگوید. تا ظریف می گوید وکیلم؟ یا می گویند آقا رفته جشن درختکاری یا رفته پروستاتش را واکس بزند یا تهاجم فرهنگی اش عود کرده. از طرفی هم ایران و هم آمریکا دارند آخرین چانه ها را با هم می زنند و در آخرین لحظه تهدید کرده اند که یا توافق کامل می کنند یا اصلا توافق نمی کنند. ولی از همه جالب تر اتحاد ۴۷ سناتور آمریکایی با نمایندگان جبهه پایداری است که این سناتورهای آمریکایی اعلام کردند که “هر توافقی فقط تا پایان دوره اوباما اعتبار دارد.” و احمق ها فکر می کنند این جوری باعث می شوند حکومت ایران توافق نکند.

دارند غزل یاد مستان می دهند، جمهوری اسلامی که از خدایش است که یک توافق محدود بکند. بقول قدیمی ها دختر همسایه هر چی چل تر برای ما بهتر. البته دارند با دست پس می زنند ولی با پا پیش می کشند. چاپ اسکناس ۵۰۰۰ تومانی با آرم هسته ای که ممنوع شده و از دیروز هم که واردات مواد غذایی آمریکایی به ایران آزاد شده. فعلا دارد دو تا ماشین با سرعت به طرف هم می رود. هر کی بترسد و از جاده خارج شود بازی را باخته است. فعلا به نظرم خیلی خیلی هوشمندی باید کرد.