اتهامات با روحیه همسرم سازگاری ندارد

نویسنده

» گفت وگو با همسر شهاب طباطبایی:

مهرک میراب زاده همسر شهاب الدین طباطبایی که بیشتر از دو ماه از بازداشت وی می گذرد درمصاحبه با روز گفت هیچ خبری از آزادی وی به گوش نمی رسد: “آخرین باری که با او تماس داشتم روز سه شنبه بود که گفت با محمدآقایی هم سلول شده است. اما هیچ اطلاعات خاصی ندارد ونمی داند وضعیت پرونده اش چگونه است. به من گفت دو سه روز است که از انفرادی خارج شده است.”

وی افزود: “بیش از هشتاد روز است که همسرم در زندان است که بخش عمده ای از آن را در زندان انفرادی سپری کرده است. مقامات قضایی نیز پاسخ دقیقی در خصوص وضعیت پرونده وی نمی دهند. به ما گفته اند که پرونده دست دادستان است. با این وضعیت نمی دانیم که اساسا چطور می شود که پرونده را پیگیری کرد. او هم اکنون دادگاه خود را رفته است. وقتی کسی دادگاه می رود یعنی بازجویی هایش تمام شده است ومقامات باید مقدمات تبدیل قرار او را از بازداشت به وثیقه فراهم کند تا بتواند بیاید بیرون وآزاد شود واز این بلاتکلیفی دربیاید.”

میراب زاده با اشاره به اتهام هایی که متوجه شهاب طباطبایی است گفت: “اتهام هایی که به شهاب می زنند با آنچه من از شهاب می دانم هیچ تناسبی ندارد. او هیچ گاه قصد اقدام علیه امنیت ملی و اتهام هایی که مانند قصد براندازی می زنند نداشته واساسا هرکسی که همسرم را می شناسد می داند که چنین کارهایی اصلا با روحیات وی سازگاری ندارد. متاسفانه به ما نگفته اند که چه موقعی باید با وی تماس بگیریم. مقامات گفته اند که خودما تماس می گیریم و به شما می گوییم که چه زمانی ملاقات خواهد داشت.”

وی افزود: “الان درحالت بی خبری هستیم. وقتی زنگ می زند من از وی نمی پرسم درخصوص وضعیتش در زندان. چون وقتی می پرسیدم او جواب نمی داد و بنابراین من هم جدیدا از او سوالی نمی کنم تا کلافه شود با توجه به اینکه می دانم نمی تواند جواب دهد.”

میراب زاده ادامه داد: “من هرلحظه امیدوارم آزاد شود وبا توجه به تغییر رییس قوه قضاییه و دادستانی امیدوارم شرایطی به وجود بیاید که شهاب بتواند با تبدیل قرار آزاد شود.”