همشاگردی ها در روایت شفق

نویسنده
بهاره خسروی

» ای‌بوک/ تازه های کتاب های الکترونیک

انتشارات الکترونیک، دیگر بخشی از فرهنگ ایران شده است. دو انتشارات بزرگ در پاریس و لندن و چند انتشارات کوچکتر در نقاط مختلف دنیا، کتابهای فارسی را به شیوه نوین منتشر می کنند.

صفحه ئی بوک هنر روز، به معرفی هفتگی این کتا ب‌ها اختصاص دارد. ناشران و پدید آورندگانی که قصد معرفی کتاب خود را در این صفحه دارند، می توانند با این نشانی تماس بگیرند:

honarrooz(at)gmail.com

 

همشاگردی‌ها 3

نویسنده: کارگاه حسین آبکنار گروه سوم

ناشر: ناکجا

تاریخ انتشار: 2013

316 صفحه

قیمت: 8,99€

شب بود. تو خواب بودی همیشه این طور وقت‌ها و من روی مبل راحتی کنار تخت نشسته بودم و تو را تماشا می‌کردم. نگاهم را سُر می‌دادم روی تنت. با قوس‌هایش بالا و پایین می‌رفتم و سعی می‌کردم لای پیچ‌های ملافه گیر نکنم و راه خودم را بروم. ازشیب پهلوها بالا بروم و چرخ بزنم و بعد بروم تا استخوان‌های ترقوّه و بیفتم توی گودی‌شان و دستم را روی کُرک‌های روشنی بکشم که حالا زیر نور محو چراغ خواب پیدا نبودند. به گردنت که رسیدم تو غلت زدی و ملافه را کشیدی تا زیر خط لب‌ها. دست دراز کردم و در تاریکیِ کنار مبل دنبال پاکت سیگار گشتم. فندک روی شکم تو جا مانده بود. آتش سیگار، هاله‌ی سرخی روی صورتم انداخت و نماند. توی شیشه‌ی پنجره‌ی روبه‌رو دیدم: صورتم را که سرخ بود و بعد اصلاً نبود. پُک اوّل را تو نداده بیرون دادم. پُک اوّل همیشه بوی کاغذ می‌دهد. پرسیدم:

“خوابی؟”

“ها؟”

“هیچی بخواب”

لینک خرید

 

تناسخ به درخت

نویسنده: پوریا سوری

ناشر: بوتیمار، ناکجا

تاریخ انتشار: 1391

51 صفحه

قیمت: 3,99€

غزل شماره 31 از این مجموعه:

در شب، فریب‌خورده خطا پا گذاشتیم | با چشم بسته گام به فردا گذاشتیم | یادم نمی‌رود که شبی با حضور سنگ | آیینه را چه بی‌کس و تنها گذاشتیم | چنگیز خود شدیم در این عصر آهنی | مال و منال خویش به یغما گذاشتیم | می‌سوخیتم در عطش اما به رای جهل | گندآب را برابر دریا گذاشتیم | بگذر زما که شعله گرفت آتش جنون | دیوانه‌ایم و روی به صحرا گذاشتیم

لینک خرید

 

صدایم کن خضرا

نویسنده: علیرضا بهنام

ناشر: ناکجا

تاریخ انتشار: 2012

95 صفحه

قیمت: 5,99€

قایقت ‌می‌شوم | اگر بخواهی | در طوفان فصل‌ها | در گردابی عمیق | که روزها را فرو ‌می‌برد.

لینک خرید

 

کتاب عظیم سحر جوزانی

 کورش بیگ‌پور

ناشر: H&S Media

84 صفحه

تاریخ انتشار: 2013

قیمت: $12.00

کتاب عظیم سحر جوزانی، در علم طلسمات و تسخیر روحانیات و استخراجات مواکلین علوی، سماوی و سفلی ارضی و پریان و احضار ختومات و عزائم جنیان بر اساس علم سیمیا-ریمیا-کیمیا-هیمیا و علم اوفاق و اوراد و اعداد مجربه در ختومات انس و موکل و رموزات مفیده در ادعیات کارگشایی و بخت گشائی و طلب فرزند، محبت و رزق و روزی و فروش متاع، تسخیر مخلوقات زنده چه ناطق و چه صامت و باطل کردن جادو و مطالب مجهوله و ….

لینک خرید

 

بازنویسی روایت شفق

اکبر سردوزامی

ناشر: H&S Media

180 صفحه

تاریخ انتشار: 2012

قیمت: $10.00

بالاخره بعد از سه سال، از زندان آمدم بیرون. آزاد شدم؟ نه. گفتند هفته‌ای یک بار باید بیایی خودت را به سپاه معرفی کنی. این آرامگاه بابا طاهر که مرکز سپاه کنارش بود، محل پُرجمعیّت و مشخّصی بود. وقتی می‌رفتی تو مرکز سپاه، هر کسی به راحتی می‌توانست ببیندت. طرف می‌دید من دارم می‌روم آن تو، دیگر چه می‌دانست برای چی می‌روم. هزار جور خیال می‌کرد. هفته‌ی اول که رفتم، چند دقیقه‌ای همان دور و بر می‌پلکیدم. دلم رضا نمی‌داد بروم تو. اما دیدم مثل همیشه چاره‌ای ندارم. بالاخره سرم را انداختم پایین و رفتم تو.

لینک خرید

 

خاطرات تاج‌السلطنه دختر ناصرالدین شاه قاجار

مقدمه: ناصر زراعتی

240 صفحه

ناشر: H&S Media

تاریخ انتشار: 2012

قیمت: $13.00

تاج‌السلطنه، به‌رغمِ شاهزاده‌خانم بودن و رشد و تربیت در حرمسرای ناصرالدین شاه، از نخستین زنانِ روشن‌اندیش ایران بوده است که به‌درستی او را «فمینیست و سوسیالیست» نیز خوانده‌اند. آشنایی این زن با موسیقی، نقاشی، ادبیات، تاریخ، فلسفه و زبانِ فرانسه از متن این خاطرات، به‌خوبی پیداست.

لینک خرید