احمدی نژاد: همه در مقابل ما جا زده اند

نویسنده

ahmadinejadijb.jpg

محمود احمدی نژاد دیروز احتمال حمله نظامی به کشور را ناچیز خواند، و این در حالی بود که ساعاتی پیش از آن، روزنامه کیهان از مسئولین کشورخواسته بود که خطر جنگ را نادیده نگیرند.

دیروز بعد ازانتظار طولانی مجلس، بالاخره رییس جمهوی لایجه بودجه سال آینده را به مجلس برد و به شرح عملکرد اقتصادی وسیاسی خود طی سال گذشته پرداخت. رئیس جمهور در سخنان دیروز خود هشدارهای مطرح شده در مورد احتمال فشار نظامی بر ایران را “جنگ روانی و تبلیغاتی” خواند و گفت: “بسیار بعید می ‌دانم اتفاق خاصی بیافتد.” احمدی نژاد در واکنش به نگرانی ها گفته: “تبلیغات در برخی اثر گذاشته است و حرف‌هایی می ‌زنند که من تعجب می ‌کنم؛ [گفته می شود] «آقا جنگ است» … این حرف ‌ها کدام است؟ آن‌ها که همیشه در دنیا دم از جنگ می ‌زدند امروز در مقابل ایران جا زده ‌اند و جرات نمی ‌کنند از این حرف‌ها بزنند.”

وی افزود: “دشمنان به دروغ می ‌خواهند اینگونه القا کنند که با صدور این قطعنامه و اعمال تحریم علیه ایران، ایران باید هزینه‌های زیادی را در این ارتباط بپردازد. ولی ما تا کنون هزینه ای نپرداخته‌ ایم … چه هزینه ‌هایی داده‌ایم؟ ببینید کشورهایی که می‌خواستند به این فن‌آوری دست پیدا کنند در عرصه‌ی جهانی چه هزینه‌هایی را پرداخته و چه فشارهایی را تحمل کرده‌اند.”

رییس جمهور با اشاره به عزم خود برای ادامه برنامه هسته ای گفت: “آن‌ها فکر می‌کردند خط قرمز ما در این مساله این است که مثلا پرونده‌ی هسته‌یی به شورای امنیت نرود و اگر ما را تهدید به ارجاع پرونده‌ به شورای امنیت و یا تهدید به حمله‌ی نظامی کنند، کوتاه می‌آییم ولی باید بدانند که خط قرمز ما خود انرژی هسته‌ای است… هیچ‌کس نیز حق ندارد سر سوزنی از حق ایران عقب‌نشینی کند، بدانند ملت و دولت ایران به صورت متحد در این صحنه ایستاده‌اند و هیچ‌کس عقب‌نشینی نمی‌کند. قطعنامه مرده به دنیا آمد و مطمئنا این قطعنامه تاثیری بر اقتصاد و سیاست کشور ما نخواهد گذاشت.”

روزنامه گاردین درباره سخنان دیروز احمدی نژاد نوشته که رییس جمهوری ایران تصمیم گرفته است به مبارزه طلبی خود ادامه بدهد وبگوید فشار ها برعزم این کشور بربرنامه هسته ای اش تاثیری نمی گذارد.

اسراییل را جهنم می کنیم

همزمان، روزنامه کیهان نیز در سرمقاله خود با عنوان “جنگ در راه است؟” با “عملیات روانی” خواندن تهدید حمله نظامی آمریکا از مسئولین کشورخواست که خطر جنگ را نادیده نگیرند: “اگرچه همه شواهد و قرائن حکایت از آن دارند که تهدید حمله نظامی آمریکا به ایران یک عملیات روانی است ولی همانگونه که در آغاز این نوشته اشاره شد، این احتمال را- هرچند اندک و ناچیز- نباید نادیده گرفت و مسئولان جمهوری اسلامی ایران ضمن فراهم آوردن تمامی امکانات و آمادگی های لازم برای روز احتمالی حادثه باید روی اهرم های قدرت ایران اسلامی نیز مانور داده و اتمام حجت کنند.”

روزنامه کیهان در عین حال، با بیانی هشدار آمیز آورده: “باید به آمریکایی ها تفهیم شود که اگر احتمالا دست به حماقت بزنند چه عواقب هولناکی در انتظار آنها و متحدانشان خواهد بود. نظامیان آمریکایی در شرق و غرب ایران در تیررس ما قرار دارند، اسرائیل با انبوه موشک های شلیک شده از ایران به یک جهنم سوزان برای صهیونیست ها- قبل از ورود آنها به جهنم واقعی- تبدیل خواهد شد. از 30 میلیون بشکه تولید نفت روزانه اوپک، نزدیک به 24 میلیون بشکه آن از تنگه هرمز می گذرد. برخی از کشورهای عرب منطقه که حیاط خلوت آمریکا تلقی می شوند نه فقط با بحران بزرگ اقتصادی و اجتماعی روبرو خواهند شد، بلکه موجودیت آنها در خطر جدی قرار خواهد گرفت.”

در واکنشی جداگانه، سردار صفوی فرمانده سپاه پاسداران آورده: “نیروهای مسلح ما نسبت به نیروهای بیگانه در منطقه اشراف اطلاعاتی دارند و در صورتی که تجاوزی به خاک جمهوری اسلامی صورت گیرد با قدرت تمام متجاوز را سرکوب و از میهن خود دفاع خواهیم کرد.”

هشدار آیت الله منتظری

تمام این واکنش ها، پس از آن صورت می گرفت که آیت الله حسینعلی منتظری، به مسئولان کشور هشدار داده بود که از تحریک آمریکا بپرهیزند.

آیت الله منتظری، با اشاره به مناقشه هسته ای ایران گفته بود: “هر روز تکرار می کنیم که فلان چیز حق مسلم ماست. خیلی خوب! حقتان است؛ اما حق را باید به گونه ای گرفت که مشکلات پدید نیاید و بهانه به دست دیگران نداد و مگر حق مسلم ما فقط همین است که آقایان می گویند و ما حق و حقوق دیگری نداریم؟”

آیت الله منتظری همچنین با تاکید بر این که “مردم دولت را برای شعار دادن انتخاب نکرده اند”، خاطر نشان کرده بود: “ما با این همه نفت و گاز خرج های بیهوده می کنیم و به فکر دیگر کشورها هستیم ولی به فکر گرفتاری مردم خودمان نیستیم … بایستی دولت و مسئولین از خرج های بیهوده، از مسافرت هایی که هیچ فایده ای برای مردم و کشور ندارد جلوگیری کنند … مالک نفت و گاز همه مردم هستند، نه فقط یک عده خاص.”