درگیری هواداران قرمز با خبرنگاران

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» در ادامه جنجال های روز دو باشگاه پرهوادار فوتبال

پیش از آغاز پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، جنجالهای ریز و درشت دو باشگاه پرهوادار پرسپولیس و استقلال سرانجام روز شنبه به درگیری فیزیکی هواداران پرسپولیس با خبرنگاران ورزشی و دخالت نیروی انتظامی کشید.

خبرگزاری فارس در آخرین گزارش خود ازاین تجمع نوشت: “در دقایقی از این تجمع برخی هواداران پرسپولیس با یکدیگر به درگیری پرداختند که ادامه این درگیری‌ها پای خبرنگاران را هم به میان کشید… برخی هواداران معترض پرسپولیس با یکی از خبرنگاران ورزشی به زد و خورد پرداختند که در ادامه این درگیری تعدادی از خبرنگاران برای حمایت از همکار خود وارد این معرکه شدند و سپس زد و خورد شدیدی میان طرفین درگرفت.”

این رویداد در پی حضور اعتراض آمیز پرسپولیسی ها در مقابل ساختمان این باشگاه بود و خبرگزاری فارس پیش از در گیری گزارش داد: “تجمع هواداران پرسپولیس با حضور نزدیک به ۶۰ نفر و نیروهای پلیس کماکان در حال برگزاری است.”

خبرگزاری دانشجویان ایران هم علت این گردهمایی بدون مجوز هواداران را اعتراض به عملکرد پر‌سپولیس در فصل نقل و انتقالات اعلام کرد. این گردهمایی چه در هنگام برگزاری اعتراض آمیز نسبت به مدیران باشگاه و دلالان بازیکن، و چه به هنگام درگیری با خبرنگاران ورزشی حاضر در مقابل باشگاه همواره، از سوی پلیس با واکنشی تند همراه نبود.

معترضان در حالی خواهان دیدار با علی اکبر طاهری، سرپرست باشگاه بودند که او در جلسه ای با هیات مدیره در خارج از ساختمان باشگاه بود. طاهری در پایان فصل پیش فوتبال سرپرست پرسپولیس شده و سپس برکنار شده بود.

به گزارش ایسنا “ماموران نیروی انتظامی از این تعداد از هواداران پرسپولیس خواستند متفرق شوند، اما آنها با تاکید بر حفظ آرامش گفتند که تنها خواستار ملاقات با طاهری هستند… با حضور مصطفی قنبرپور در باشگاه، هواداران اعتراض‌های نسبتا تندی خطاب به مربی پرسپولیس مطرح کردند…”

 این خبرگزاری با لحنی جانبدارانه اضافه کرده “این هواداران ظاهرا در شبکه‌های اجتماعی برای حضور در مقابل باشگاه پرسپولیس با هم هماهنگ شده بودند در شعارهای خود به شکلی عجیب از حسین هدایتی و امیر عابدینی حمایت می‌کردند و آنها را لایق ‌ترین مدیران پرسپولیس می‌ خواندند”.

دو تنی که مورد حمایت تظاهر کننده ها بودند برای قرمزها نامی آشنایند.در برگزاری مزایده سرخابی‌ها، حسین هدایتی با نام شرکت استیل‌آذین قصد خرید باشگاه پرسپولیس را داشت؛ اما تایید نشد.

ایسنا پیش بینی کرده برگزاری این تجمع به ظاهر خودجوش حاشیه‌ها و تبعات فوتبالی فراوانی برای پرسپولیس در فصل پانزدهم لیگ داشته باشد.

خبرگزاری فارس هم گزارش داد: هواداران معترض پرسپولیس خواستار این هستند که مشکلاتشان را با طاهری در میان بگذارند و جالب اینجاست که برخی از هواداران این تیم از ماموران نیروی انتظامی درخواست می‌کنند که آنها صحبتهایشان را به گوش مسئولان پرسپولیس و وزارت ورزش برسانند.

 

تقاضای برکناری وزیر و معاونش

در گزارش خبرگزاری فارس آمده است که: هواداران معترض پرسپولیس با سر دادن شعارهایی خواستار کناره گیری وزیر ورزش (محمود گودرزی) و معاونش (امیررضا خادم) شدند.

در روز چهارشنبه هفته گذشته خبرگزاری مهر وابسته به قوه قضاییه با عنوان

“ظهور دلالان جدید درتیم های پرطرفدار/ بستن لیست بازیکنان با شیپور!” به این نکته پرداخته بود که: برخی بوقچی‌ها با یک شیپور ساده یا یک طبل و استفاده از احساسات مردم کاری می‌کنند که مدیران و بازیکنان مجبور به آمدن یا رفتن شوند. گاهی ابزار آنها بوق و طبل نیست، برخی مواقع کار به پاره آجر و مشت هم می‌رسد… مشت زیر چشم علی دایی نمونه‌ای بسیار درشت بود، کسی که با پاره آجر به افشین قطبی حمله کرد نیز ایضا. آنها که علیه امیر حسین صادقی شعار دادند و آنها که جواد نکونام را پراندند و آنها که به کلاه قرمز آندو تیموریان بند کردند و کاری کردند که او برود و پشت سرش را نگاه نکند، آنها مهم هستند، کارهای‌شان و رفتارشان بازیکن می‌آورد و می‌برد.

و در ادامه این گزارش آمده است: دو روز پیش یک سری ازهمین آقایان، جلوی در باشگاه استقلال، لیست بازیکنانی را در دست داشتند و آن را جلوی چشم مظلومی گرفتند و معتقد بودند که باید این بازیکنان در استقلال نباشند!

… و خبرگزاری مهر در پایان یادآور می شود: همه اینها نشانه است، نشانه تراول‌های پنجاه و صد هزار تومانی است، یکی تراول می‌دهد و یکی می‌گیرد مردم بی شیله و پیله هم ابزار اینان هستند، برای ورود و خروج بازیکن، کسی هم نیست که جلوی آنها را بگیرد، چون بوق در دست آنهاست.