جلوه جواهری آزاد شد

نویسنده
سارا مقدم

» مصاحبه با فعال کمپین یک میلیون امضا پس از رهایی از زندان

جلوه جواهری فعال کمپین یک میلیون امضا بعد از تحمل 36 روز زندان، روز گذشته با قرار کفالت 100 میلیون تومانی آزاد شد.

جلوه جواهری ساعتی پس از آزادی در گقت و گو با روز می گوید: در سی و پنجمین روز بازداشتم با قرار کفالت 100 ممیلیون تو.مانی آزاد شدم. اتهامی که  به من وارد شد اقدام علیه امنیت ملی به خاطر فعالیت در کمپین یک میلیون امضا بود که در سی امین روز بازداشتم به من تفهیم شد.

وی با اشاره به نحوه تفهیم اتهام خود یادآور می شود: اتهام من بعد از پایان سوال و جوابها به من تفهیم شد و البته در تمام مدت به من اتهامات دیگری زده شده که به خاطر غیر معمول بودنشان به شدت مایه تعجب و تحیرم بود  و گفته می شد که اتهامم ربطی به فعالیت در کمپین ندارد. درعین حال من می دانستم که اتهاماتی که در مورد آن از من بازجویی می شد، هیچ ربطی به من و فعالیتهایم ندارد و عجیب اینکه در آخرین روز بازجویی ام اتهام امنیت علیه امنیت ملی به خاطر فعالیت در کمپین یک میلیون امضا به من وارد شد که البته در دفاع ، همه را رد کردم و عنوان داشتم که هرگز اقدامی علیه امنیت کشورم مرتکب نشده ام.

جلوه جواهری که نیمه شب بعد از روز جهانی کارگر و به دنبال دستگیری همسرش، کاوه مظفری، بازداشت شد، درباره وضعیت او می گوید: روز سه شنبه هفته قبل بعد از ملاقات کابینی با خانواده ام، کاوه را هم آوردند و توانستم بعد از یک ماه او را ببینم. کاوه خیلی لاعر شده بود و ظاهرا همان اتهاماتی که به من وارد شده بود ، با همان شیوه ای که گفتم، به او هم زده بودند. فردا هم باید به دادگاه برود که نمی دانیم آیا می خواهند آخرین دفاع را از او بگیرند یا برای موضوع دیگری است.

جلوه جواهری در پایان گفته هایش به وضعیت زنان زندانی اشاره کرده و می گوید که آنها نیاز به توجه دارند: بعضی از زنان به خاطر نابسامانی مالی ، و به دلیل نداشتن مبالغ اندکی در زندان به سر می برند که واقعا اگر در زندان نباشند حتا می توانند در ازای کار و  در چند قسط از وضعیتی که دارند، نجات پیدا کنند.  این اواخر 28 نفر در یک اتاق زندگی می کردیم. اتاقی که گاهی به سختی می شد در وسط اتاق نشست. اتاقی که مادران باردار زندانی و مادرانی که بچه کوچک دارند به خاطر ورود مادران معتاد و فرزندانشان برای بقیه نا امن و ناسالم است. به نظرم زنان زندانی و به ویژه مادران و فرزندان زندانی واقعا نیاز به توجه بیشتری دارند.

جلوه جواهری روز گذشته پس از تحمل 35 روز زندان، با قرار کفالت 100 میلیون تومانی احترام شادفر ، یکی دیگر از فعالان زن، آزاد شد. او سحرگاه بعد از روز جهانی کارگر در حالی که ماموران برای تفتیش منزل او و کاوه مظفری به خانه شان ررفته بودند وی را بدون داشتن مجوز بازداشت، دستگیر کرده و با خود بردند.