تیغ، بند، واجبی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

حالا می خواهند بگویند سیاهنمایی می کنی، آخر در وضعیتی که یک عده آدم ظاهرا عاقل و بالغ، از خانه بیرون می روند و در خیابان جمع می شوند و علیه اپیلاسیون شعار می دهند، چیز سفیدی باقی می ماند که آدم به اتکای آن سیاهنمایی نکند؟

پدر از پسرش می پرسد: “تا حالا کجا بودی؟”

پسرش می گوید: “رفته بودم تظاهرات.”

پدر: “تظاهرات چی؟”

پسر: “تظاهرات علیه اپیلاسیون.”

پدر: “اپیلاسیون کی؟”

پسر: “ اپیلاسیون رقیه خانوم و مامانم اینا”

پدر: “اون وقت چی شعار می دادین؟”

پسر: “شعار می دادیم، تا مو در تن ماست، خامنه رهبر ماست.”

به گزارش خبرگزاری قزوین پرس، صدها نفر از جوانان قزوینی، در تظاهرات علیه اپیلاسیون اجتماع کرده و شعار می دادند: “مویی که در تن ماست، هدیه به رهبر ماست.” و برخی دیگر می گفتند: “تیغ، بند، واجبی، دیگر اثر ندارد.” به گفته این خبرگزاری مردان با صدای بلند شعار می دادند، اما خواهران چون خجالت می کشیدند، می گفتند: “مردها راست می گن، مردها راست می گن.”

 

دزدی افراد و رهبری

می گویند اگر مردم فاسد می شوند، ربطی به اسلام و رهبری ندارد، بعد وقتی می پرسی: “پس رهبری به چه درد می خورد؟” جواب می دهند: “اگر رهبری نباشد، مردم فاسد می شوند.”

می گویند: “اگر احمدی نژاد دزدی کرده، ربطی به رهبری ندارد.” می پرسی: “پس چرا کسی را انتخاب می کنید که مورد نظر رهبری است؟” می گویند: “چون رهبری نمی گذارد، رئیس جمهور خلاف بکند.” یعنی اگر رئیس جمهور کار خوب بکند، به دلیل حمایت از رهبر است و اگر کار بد بکند، به رهبر ربطی ندارد.

می گویند: “نود درصد مردم بی توجه به اسلام هستند و به دنبال خواسته های شخصی خودشان هستند.” بعد می پرسی: “چند درصد مردم طرفدار رهبری هستند؟” می گویند: “نود درصد مردم.” یعنی چطوری می شود که مردم ایران حداقل ۱۸۰ درصد خودشان هستند؟

مجتبی آقاتهرانی گفته: “دزدی افراد ربطی به نظام، رهبری و انقلاب ندارد.” اگر قرار است رهبری نه باعث جلوگیری از فساد بشود، نه باعث بشود مردم ایمان به چیزی داشته باشند، نه روی سیاست خارجی تاثیر داشته باشد، نه باعث شود به مردم ظلم نشود و خیلی چیزهای دیگر، اصلا برای چی رهبر انتخاب می کنید.

 

بیماری های مشترک انسان و دام

این علمای اعلام هم به نظرم بعضی اوقات که درباره بعضی چیزها نظر می دهند، معنی کلمات را نمی فهمند، منتهی چون اگر نظر ندهند می میرند، حتما باید درباره چیزی که نمی دانند نظریه پرتاب کنند. آقای جوادی آملی گفته “مگر می شود انسان و دام بیماری مشترک داشته باشد.” خوب معلوم است که می شود، دهها بیماری مشترک بین دام و انسان داریم.

منتهی چیزی که مبهم است این که معلوم نیست این علما خودشان را جزو انسان حساب می کنند یا دام، برای همین متوجه نمی شوند که چه چیزشان با کدام یکی مشترک است. اگر فرض کنند که دام هستند، آن وقت بیماری های مشترک با بقیه انسان ها ندارند. مثلا ایرانی ها خیلی هاشان اضطراب دارند، تپش قلب دارند و بیماری های عصبی پیدا می کنند، در حالی که علمای اسلام معمولا نه سیستم عصبی دارند که خشمگین بشوند، نه هیچ وقت قلب شان مشکل پیدا می کند، چون اغلب چنین چیزی وجود ندارد و نه اضطراب دارند، چون هیچ وقت از چیزی نگران نیستند.

در عوض اغلب بیماری های علما( چه بیماری مشترک با دام باشد یا نباشد) یا به سیستم دفع مربوط است مثل بواسیر و پروستات یا به ناتوانی در راه رفتن که ناشی از پیری مفرط است. در واقع سیستم بدن آدمها در همان جایی مشکل پیدا می کند که بیشترین استفاده از آن می شود. شما در میان علما یک بیماری مغز و اعصاب نمی بینید، چون اصولا از این دو تا استفاده نمی کنند و خیلی وقت ها اصلا مغز آکبند باقی می ماند. در عوض تا دلتان بخواهد بیماری های مربوط به بخش مشترک روحانیت و توالت است که نود درصد بیماری هایشان در همین بخش است، اینقدر که بطور دائم مشغول رفتن به توالت و تولید مثل هستند.

 

اگر حجاب نباشد

این نظام اسلامی هم مثل وضوست، یک ذره که حرکت مشکوک کنی بلافاصله از میان می رود. آقای مکارم گفته “اگر حجاب نباشد، نظام اسلامی از میان می رود.” انگار اگر باشد از میان نمی رود. بدبختی یکی دو تا نیست، تقریبا صد راه ساده وجود دارد که اگر انجام شود نظام اسلامی از میان می‌رود. من به چند راه از آن صد راه اشاره می‌کنم:

۱) برگزاری انتخابات آزاد، ۲) اجرای قانون اساسی، ۳) برقراری رابطه با آمریکا، ۴) جنگ با آمریکا، ۵) متوقف کردن برنامه هسته‌ای، ۶) گسترش برنامه هسته‌ای، ۷) جلوگیری از روحانیت، ۸) میدان دادن به همه روحانیون، ۹) آزادی رسانه‌های گروهی، ۱۰) تعطیل رسانه‌های گروهی، ۱۱) قطع رابطه با کشورهای جهان، ۱۲) تشنج زدایی از رابطه با کشورهای جهان، ۱۳) اجرای قوانین اسلام، ۱۴) اجرای هر قانونی به صورت منظم، ۱۵) برگزاری کنسرت‌های موسیقی، ۱۶) دادن اجازه برگزاری مراسم، ۱۷) ادامه سیاست‌های اقتصادی موجود، ۱۸) تغییر سیاست‌های موجود، ۱۹) دادن مملکت به دست جبهه پایداری، ۲۰) پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات بعدی، ۲۱) قطع بهره بانکی، ۲۲) جلوگیری از مصرف مواد مخدر، ۲۳) افزایش جمعیت، ۲۴) کاهش جمعیت، ۲۵) ثابت ماندن جمعیت، ۲۶) افزایش استفاده ایرانیان از رسانه‌های مجازی، ۲۷) جلوگیری از استفاده مردم از رسانه‌های مجازی، ۲۸) مجبور کردن مردم به استفاده از چادر، ۲۹) اختیاری کردن حجاب، ۳۰) افزایش دخالت روحانیون در کشور، ۳۱) متوقف کردن حضور روحانیون در حکومت و مخالفت با آنان… من نمی دانم چرا دارم اینقدر وارد جزئیات می شوم، اصلا نظام اسلامی به هر حال از بین می رود، برای همین هر آینده ای هم اتفاق بیافتد، از بین خواهد رفت.