بازگشت ناتاشا کینسکی به ونیز

نویسنده

» چهره روز

 

جشنواره فیلم ونیز از هفتاد و دومین پوستر خود رونمایی کرد. در این پوستر “ناتاشا کینسکی“، بازیگر آلمانی، و در زمینه نیز “ژان-پی‌یر لئو“، بازیگر فرانسوی در آخرین صحنه فیلم “چهار صد ضربه” ساخته فرانسوا تروفو دیده می‌شوند.

هر دو از چهره‌های هنری سینما محسوب می‌شوند. ناتاشا کینسکی را به تنهایی می‌توان به عنوان نماد سینمای مستقل دهه ۸۰ دانست. تصویری که از او در این پوستر به چشم می‌خورد، احتمالاً به نقش او در فیلم “پاریس، تگزاس” ساخته “ویم وندرس” [سال ۱۹۸۴] اشاره می‌کند. تصویر کوچک در زمینه پوستر نیز پرتره‌ای از لئو می‌باشد که ستاره پوستر سال گذشته جشنواره ونیز بود.

پوسترهای این جشنواره طی چهار سال اخیر تماماً توسط “سیمونه ماسی”، گرافیست و کارگردان ایتالیایی، طراحی شده‌اند. طراحی پوستر اخیر از منظر تجسمی در تداوم با سه پوستر دیگر بوده. او همچنین طراح یک تیزر ۳۰ ثانیه‌ای است که در ابتدای هر نمایش در جشنواره رسمی ونیز پخش خواهد شد.

این جشنواره بین تاریخ ۲ تا ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۵ برگزار و اسامی شرکت‌کنندگان نیز تا تاریخ ۲۹ ژوئیه اعلام خواهد شد.

 

ناتاشا کینسکی

ناتاشا کینسکی، بازیگر و مانکن سابق آلمانی، در سال ۱۹۶۱ در برلین متولد شد. او فرزند کلاوس کینسکی، بازیگر آلمانی، است. پولا خواهر ناتاشا در سال ۲۰۱۳ آزارهای جنسی پدرش نسبت به خود را افشا کرد و ناتاشا نیز به نوبه خود اظهار داشت که پدرش بدن او را لمس می‌کرده و او همیشه از عصبانیت‌های پدرش وحشت‌زده می‌شده.

ناتاشا بیشتر بخاطر بازی در فیلم “تس” [سال ۱۹۷۹] ساخته رومن پولانسکی شهرت یافت.

ناتاشا در سال ۱۹۷۵ در ۱۴ سالگی در اولین فیلمش تحت عنوان “حرکت اشتباه” به کارگردانی ویم وندرس ظاهر شد. ویم وندرس با فیلم “پاریس، تگزاس” که ناتاشا کینسکی در آن نقش اول زن را برعهده داشت، توانست جایزه نخل طلایی را در جشنواره کن ۱۹۸۴ را به دست آورد.

از دیگر فیلم های شناخته شده ناتاشا کینسکی می‌توان به “آدم‌های گربه‌سان” [سال ۱۹۸۲] ساخته پل شرایدر، “هتل نیوهمشایر” [سال ۱۹۸۴] به کارگردانی تونی ریچاردسون، و “خیلی دور، خیلی نزدیک” [سال ۱۹۹۳] ساخته ویم وندرس اشاره کرد.

عکس‌های برداشته شده توسط رومن پولانسکی از ناتاشا که در کریسمس ۱۹۷۶ در مجله “Vogue” منتشر شد، باعث گردید تا شایعاتی درخصوص رابطه میان این دو بر سر زبان ها بیفتد. ولی آنها به طور رسمی داشتن هرگونه رابطه ای را تکذیب کردند.

او که به زبان های آلمانی، انگلیسی، فرانسه، روسی، و ایتالیایی کاملاً مسلط است، در جشنواره کن سال ۱۹۸۸ یکی از اعضای هیأت داوران بود. ناتاشا کینسکی درحال حاضر ساکن لوس آنجلس است.

او بار دیگر در سال ۲۰۱۲ به همراه رومن پولانسکی در جشنواره کن حضور یافت.