خانواده محاکمه شوندگان را هم دستگیر کردند

نویسنده

» پشت درهای بسته دادگاه

روز شنبه همزمان با برگزاری دادگاه نمایشی تعدادی دیگر از فعالان سیاسی و روزنامه نگاران ، اعضای خانواده علی تاجرنیا عضو حزب مشارکت ایران اسلامی و نماینده مجلس ششم که برای ملاقات با وی خواستار حضور در جلسه دادگاه بودند بازداشت و پس از گذشت چند ساعت آزاد شدند.

اعضای خانواده تاجرنیا که دیروز در کنار خانواده‌های سایر زندانیان و گروهی از مردم در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کرده بودند، پس از آنکه شروع به سر دادن “الله اکبر” کردند، با هجوم نیروهای ضد شورش مواجه شدند که سعی در متفرق کردن آنها داشتند.

فخرالسادات محتشمی پور همسر مصطفی تاجزاده پس از دستگیری زهرا میر یونسی همسر علی تاجرنیا به همراه برادر و برادر همسرش نوشت: “جرمشان اصرار برای دیدن عزیزشان بوده است پس از نزدیک دو ماه دوری و بی خبری از اصل حالش! قاضی مرتضوی دادستان تهران روز یک شنبه هفته گذشته پس از دادگاه در جواب وکیل همسرم برای درخواست ملاقات گفته بود بگویید همین یکی دو روز در همین هفته دادگاه می گذاریم و می آید تاجزاده و خانواده اش بیایند ملاقات کنند . وکیل گفته بود مرد حسابی صندلی ها که قبل از شروع دادگاه توسط خودتان پر می شود . ایشان لبخندی مرحمت فرموده گفته بود: می گذاریم دادگاه انقلاب که بزرگتر است…”

بازداشت خانواده تاجرنیا  واجازه عدم حضور خانواده بازداشت شدگان در جلسه دادگاه فرمایشی در شرایطی صورت گرفت که مقامات قضایی و دادستانی تهران بارها پیش از این اعلام کرده اند که دادگاه فعالان سیاسی و روزنامه نگاران علنی برگزار می شود اما با این وجود از ورود خانواده بازداشت شدگان و خبرنگاران روزنامه های مستقل و اصلاح طلب جلوگیری می کنند.

در همین باره زهرا میریونسی همسر علی تاجرنیا  پس از آزادی درباره علت بازداشت خود و اعضای خانواده اش به وبسایت خبری راه سبز گفت: “مهمترین سوال آنها این بود که ما از کجا خبر داشته ایم که علی تاجرنیا امروز در میان حاضرین در جلسه دادگاه است، و ما پاسخ دادیم که تنها حدس زدیم ولی آنها ما را به دروغ گویی متهم کردند.”

وی همچنین اعلام کرد که با قرار کفالت آزاد شده و در جریان بازداشت نیز از او و دیگر اعضای خانواده دکتر تاجرنیا تعهد کتبی گرفته شده تا پس از در هیچ تجمعی شرکت نکنند.

گفتنی است نیروهای امنیتی پیش از این نیز “وجیهه مرصوصی” همسر و همچنین پسر دکتر سعید حجاریان را نیز به مدت چند ساعت بازداشت و مورد بازجویی قرار داده بودند.
 خانواده های جمعی از بازداشت شدگان روز سه شنبه هفته گذشته در گفت و گو با روز آنلاین اعلام کرده بودند که مسولان امنیتی با تماس تلفنی با آنها اعلام کرده اند که در صورتی که مصاحبه کنند و یا خبری از بازداشت شدگان منتشر کنند ، خود نیز بازداشت خواهند شد.

خانواده بازداشت شدگان همچنین تهدید شده بودند که درصورت مصاحبه و انتشار اخبار در باره وضعیت بازداشت شدگان، فعالان سیاسی برای پخش اعترافات ساختگی و تکذیب گفته های خانواده ها به تلویزیون برده خواهند شد.