رضازاده پیشنهادهای بزرگتر داشت اما نرفت

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» واکنش به حضور زیبا معتمدی در آمریکا

حضور زیبا معتمدی در پیکارهای قهرمانی قایقرانی جهان در تیم ملی آمریکا در محافل ورزشی ایران به ویژه بانوان ملی پوش کشور واکنش گسترده ای داشته است. او که با وجود کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۲ از رفتن به لندن بازماند، عاقبت جلای وطن کرد و اینک در پیکارهای قهرمانی جهان شرکت کرده است. اما مرضیه اکبر آبادی، معاون امور بانوان سازمان ورزش پیشین و وزارت ورزش کنونی، رفتن وی را “حاصل یک سناریو”خوانده و گفته رضا زاده پیشنهادهای بزرگ تری داشت اما نرفت!

مرضیه اکبر آبادی، معاون وزارت ورزش در امور بانوان در زمینه پوشش اسلامی و سفرهای برون مرزی زنان ورزشکار ایران به حدی سختگیری کرده که تا کنون باعث محرومیت تیم ملی فوتبال بانوان از حضور در رقابتهای گزینشی المپیک، محرومیت ندا شهسواری از حضور در جام آسیایی تنیس روی میز (به بهانه نبودن مربی یا سرپرست زن)، ممنوعیت ثبت رکورد اعجاب انگیز شنای الهام اصغری به طول ۱۸ کیلومتر در عمق دریا به دلیل اسلامی نبودن مایوی شنا به هنگام رکورد شکنی و…شده است.

او در همین راستا بدون اشاره به موفقیت های زیبا معتمدی، در پاسخ به سئوالی در مورد دلجویی و بازگرداندن او به ایران به ایسنا گفته: “فدراسیون برنامه‌ هایی برای او و همه ورزشکاران داشته که آنها را پیگیری کرده است و نتیجه‌ منجر به این شده که معتمدی تصمیم بگیرد از تیم ملی ایران برود. همه چیز به عرق ملی خودش، علاقمندی به کشور، مردم و پرچم بر می‌گردد. ما همه تلاش ها را می‌کنیم که با توجه به موجودی و دسترسی به امکانات، همه علاقمندان و افراد شایسته در اردوهای تیم ملی شرکت کنند… وقتی ورزشکار تعهدی ندارد و به نظامش متعهد نیست دیگر جایی برای صحبت نمی ماند.”

اکبرآبادی همچنین در پاسخ به این پرسش که “آیا رفتن معتمدی به خاطر بی‌توجهی و عدم رسیدگی به ورزشکاران نیست؟” تاکید کرده: “به هر حال وقتی ورزشکاری به عضویت تیم ملی کشور دیگری در می‌آید معلوم است که برنامه اش کار امروز و دیروز نیست. بلکه حاصل یک کار بلند مدت است. اینکه خودش و خانواده‌اش حرفی بزنند و بخواهند برای توجیه عملکردشان ایجاد شبهه کنند، درست نیست. به نظر من نگاه معتمدی و حامیانش، نگاهی همراه با علاقمندی و عرق و تعصب به جمهوری اسلامی ایران و سرزمین مادری نبوده است. هر کسی که مشوق او بوده و همراهی‌اش کرده در ظاهر این سناریوی اعتراض آمیز را نوشته است”.

معاونت امور بانوان و ورزش همگانی وزارت ورزش در مورد معترض بودن زیبا معتمدی به بازماندن از سفر به المپیک ۲۰۱۲ پس از بدست آوردن سهمیه هم گفته: “رفتن او کار یکی، دو روزه نیست. برخی هم خواسته یا ناخواسته خلاف مصالح ملی عمل کردند. کسی که به سرزمین مادری‌اش عرق دارد این کار را نمی‌کند. حسین رضازاده را ببینید، بارها پیشنهادات خیلی بزرگتر از این‌ها داشت. هر چیزی قیمتی دارد.”

گفتنی است به نوشته رسانه های ورزشی، رضا زاده از فدراسیون های وزنه برداری ترکیه و قطر پیشنهاداتی داشته، به همین جهت مسئولین را تهدید کرده که اگرپول های وعده داده شده به او را نپردازند از کشور می رود؛ تهدیدی که ظاهرا موثر افتاده و مطالبات وی داده شده است. وی مدتها نیز بازیگر آگهی فروش املاک در دبی در ماهواره های تجاری خارج از ایران بود.

 گفتنی اینکه زیبا معتمد تا حد پوشیدن لباس ملی پوشان امریکا پیش رفته و در پیکارهای جهانی ششم شده است.