دم خروس یا قسم حضرت عباس

نویسنده
جعفر مجرد قمی

سیاستهای یک بام و دو هوای محمود احمدی نژاد تمامی ندارد. نه به اینکه خانه ای مجلل و گرانقیمت را برای مردن در اختیار پرفسور فرای “ایران دوست” قرار می دهد و نه به اینکه در مقابل فرو ریختن و نابودی خانه شیخ بهایی که در نزدیکی همین خانه مجلل قرار گرفته سکوت می کند و ای کاش ماجرا به همین جا ختم می شد؛ که مدیران سازمان میراث فرهنگی نه تنها وقعی به نابودی این خانه نمی نهند، بلکه اصالت آن را هم از اساس رد می کنند.

مدیران دولت احمدی نژاد در سازمان میراث فرهنگی در حالی اصالت خانه شیخ بهایی در شهر اصفهان را انکار می کنند که اسناد منتشر شده ای وجود دارد که نشان می دهد در دولت اصلاحات، مدیران وقت این سازمان، خانه یاد شده را با نام خانه شیخ بهایی در فهرست آثار ملی ایران ثبت کرده اند.

اماخانه شیخ بهایی مشتی است نمونه خروار. خرواری از خرابی و ویرانی آثار و ابنیه تاریخی و باستانی و حتی میراث طبیعی ایران که یکی پس از دیگری در اثر اهمال کاری مسئولان سازمان میراث فرهنگی در شرف نابودی هستند.

کافی است مروری سطحی به بناها و ابنیه  تاریخی و گرانقیمت نابود شده در 5 سال گذشته بیاندازیم تا میزان و شدت وطن پرستی و ایران دوستی رئیس دولت و اصحاب و نزدیکانش همچون رحیم مشائی بیشتر معلوم حالمان شود.

درست در همین اصفهان و کنار همان خانه ای که از جیب ملت بازسازی شده است و در اختیار یک آمریکایی ایران دوست قرار گرفته، زاینده رودی قرار دارد که قرنها  به سی و سه پل اصفهانش می نازید. سی و سه پلی که در اثر ندانم کاریهای  شهرداری و دولت در معرض نابودی قرار دارد.

قرار گرفتن خانه تاریخی در کنف اختیار یک آمریکایی ایران دوست درست در روزی اتفاق می افتد که خبرگزاریهای ایران خبر از نابودی کهن ترین سرو جهان می دهند. امری که هر اهل دقتی را یاد دم خروس و قسم حضرت عباس می اندازد

خبر نابودی سرو کهنسال ابرقو که مارکوپولو قرنها پیش آن را فواره سبز کویر ایران نامیده بود همان روزی باید منتشر شود که عکسهای میهمان نوازی رئیس دولت توسط سایت ها و منابع خبری  همسو با دولت در بوق و کرنا می شود.

این سرو که به روایتی پیرترین ساکن کویر است، با ۲۵ متر ارتفاع در قلب ایران زندگی می کند و قدیمی ترین موجود زنده جهان لقب گرفته است. این درخت به خاطر عمر طولانی در ایران باستان نماد اهورامزدا بوده و در تاریخ نوشته ها آمده که بعضی از درختان سروی که در ایران وجود دارند، توسط زرتشت پیغمبر کاشته شده‌اند.

مرور همین مختصر نشان می دهد که احمدی نژاد و یارانش هرگز دلشان به حال ایران و میراث ایران نسوخته و نمی سوزد. بلکه تمام هدف، همچون همیشه، تبلیغات باسمه ای و عوامفریبانه نه برای مردم داخل کشور که برای آمریکایی هایی است  که احمدی نژاد علاقه فراوانی به آنها دارد.