فاز دوم کودتا کلید خورد

نویسنده
نازنین کامدار

» تدارک برای برخورد با رهبران جنبش سبز

سایت های هوادار جنبش سبز در “هشدار”ی که شامگاه گذشته منتشر کردند، از برنامه ریزی نیروهای حامی دولت برای حمله به دفتر و منزل میرحسین موسوی پس از راهپیمایی حکومتی و سازمان یافته نیروهای سپاهی و بسیجی خبر دادند.

بنا به نوشته سایت هم میهن، “خبرهای رسیده حاکی از آن است که عده ای قصد دارند پس از راهپیمایی ای که به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار می شود، در مقابل دفتر میرحسین موسوی واقع در خیابان کارگر شمالی، کوچه فردوسی، دست به تحصن بزنند”.

این سایت می افزاید: “بر اساس این اخبار دعوت به این تحصن با دو هدف صورت گرفته است؛در مرحله اول، تحت فشار قرار دادن قوه قضائیه برای دستگیری میرحسین موسوی و در صورت عدم موفقیت، حمله به دفتر ایشان، تخریب و رساندن آسیب فیزیکی به رهبر جنبش سبز ایران”.

گفتنی است دیروز نیز در تجمع عوامل سازمان بسیج که در برابر قوه قضاییه برگزار شد، تجمع کنندگان پلاکارد های چاپی و یکپارچه ای با عنوانK سران فتنه اعدام باید گردندL  را با آرم “شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی” که ریاست آنرا احمد جنتی بر عهده دارد، حمل می کردند.

این عده که بنا به گفته شاهدان عینی در حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ لباس شخصی عضو بسیج بودند و خود را دانشجو معرفی می کردند، خواستار برخورد قاطع قوه قضاییه با میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی شدند و در قطعنامه ای که در پایان تجمع شان قرائت کردند به قوه قضاییه برای برخورد با آنچه که “سران فتنه” نامیدند یک هفته فرصت دادند و تهدید کردند که در صورت عدم برخورد قوه قضاییه، خود بر اساس بند میم وصیت نامه آیت الله خمینی با رهبران جنبش سبز برخورد می کنند.

در بند میم وصیت نامه آیت الله خمینی آمده است: “از آزادی های مخرب باید جلوگیری شود. و ازآنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می باشند. و مردم و جوانان حزب اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند به دستگاههای مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند”.

همچنین ۲۲۲ نماینده مجلس حامی دولت نیز دیروز پس از آنکه در اقدامی بی سابقه در صحن علنی پارلمان راهپیمایی کردند در بیانیه ای خواستار اعلام برائت میرحسین موسوی و مهدی کروبی از آنچه که “هتک حرمت عاشورا” نامیدند، شدند.

 در بیانیه این نمایندگان آمده است: “اینک وقت آن رسیده است تا کسانی که این جماعت به نام آن‌ها و به بهانه آنها این پدیده زشت، مخرب و ضد اسلامی را به نمایش درآورده‌اند به صراحت از ضد انقلاب حرمت شکن بیزاری جویند و با اعلام برائت از آنان ازاین آخرین فرصت برای بازگشت به آغوش ملت استفاده کند”.

راهپیمایی حکومتی امروز در حالی برگزار می شود که فرزندان و همسر مهدی کروبی، در گفت و گو ها و نامه های جداگانه ای از برداشته شدن حریم امنیتی مهدی کروبی خبر داده اند.

بنا به گزارش شبکه جنبش راه سبز (جرس)، حسین کروبی فرزند ارشد مهدی کروبی در گفتگو با رادیو دویچه‌وله از وضعیت “نیمه حبس” پدرش و کم کاری محافظان وی خبر داده و گفته است: “پدرم تقریبا نیمه حبس است. چند روز است که محافظانش او را اینور آنور نمی برند. آنها تحت فرمان نیروی انتظامی هستند و معلوم است از جایی دستور دارند. طوری شده که پریشب که می‌خواست روضه برود، من او را با ماشین خودم بردم”.

این درحالی است که روز دوشنبه نیز  مهدی کروبی که به همراه خانواده خود در مراسمی مذهبی درمسجد آیت الله غفاری، محدوده خیابان تهران نو حضور یافته بود، هنگام خروج از مسجد مورد حمله چند تن از نیروهای خودسر قرار گرفت. ماشین حامل مهدی کروبی هنگام خروج از کوچه مورد حمله این افراد قرار گرفت و ضمن وارد آمدن خساراتی چند، شیشه جلوی ماشین به طور کامل شکسته شد. افراد مهاجم پس از دخالت مردم از محل گریختند.

بنا به گزارش خبرگزاری های مستقل، مجموعه این اقدامات تهدید آمیز سبب شد تا روزگذشته همسر مهدی کروبی با انتشار نامه سرگشاده ای از “عدم امنیت جانی خانواده کروبی” پرده بر دارد.

همسر مهدی کروبی درنامه‌ سرگشاده خود، حکومت جمهوری اسلامی را مسئول هرگونه اتفاقی برای اعضای خانواده‌اش معرفی کرده‌ است.

وی با اشاره به انتشار شایعاتی در باره بازداشت همسرش در برخی رسانه‌های حامی دولت می‌افزاید: ”اینها غافل از آنند که شیخ مهدی کروبی سال‌های سال در زندان‌های ساواک هرگونه شکنجه و خطری را در راه رسیدن به هدف با آغوش باز تحمل کرده، اینک بیم آن ندارد که در نظام جمهوری اسلامی ایران به زندان رود، ولی تنها متاسف و رنجور و نگران است از اینکه خود باید شاهد آن باشد در نظامی که سال‌ها برای پیروزی آن رنج کشیده… به جرم دفاع از حقوق شهروندی، آزادی و حاکمیت مردم بر اجرای همه اصول قانون اساسی باید چنین برخوردی را تحمل کند”.
فاطمه کروبی همچنین مقامات جمهوری اسلامی و رسانه‌های حامی دولت را به تحریک “نیروهای خودسر” برای حمله به مهدی کروبی و سایر رهبران جنبش سبز متهم کرده و نوشته است: “بنابراین امروز لازم می‌دانم در برابر چنین تصمیماتی که از سوی برخی از مسئولان گرفته می‌شود اعلام کنم، من و خانواده‌ام از هیچ گونه امنیتی در قبال هجوم شبانه نیروهای خودسر به منزل خود برخوردار نیستیم، و قبل از آنکه هرگونه اتفاقی روی دهد هشدار می دهم چنانچه اتفاقی برای من و خانواده‌ام رخ دهد مسئولیت آن با حکومت خواهد بود، و پس از آن لازم نیست که مسئولان امر وقت خود را صرف بررسی و شناسایی عاملان آن کنند”.

 یک منبع آگاه در گفت و گو با روزآنلاین ضمن ابراز نگرانی از  احتمال اقدامات خودسرانه نیروهای سپاهی و بسیجی پس از راهپیمایی حکومتی امروز گفت: “بسیج همه جانبه نیروهای شبه نظامی، اعلام تحصن دانشجویان بسیجی، انتقال عوامل سازمانی حامی دولت از شهرهای مجاور به تهران و نیز بازداشت گسترده حلقه نزدیکان میرحسین موسوی و در کنار آن عدم حفاظت تیم محافظان مهدی کروبی از وی، مجموعه ای از عواملی است که بیانگر فشار طیفی تندرو در دستگاه امنیتی کشور برای افزایش بحران ملی از طریق برخورد با رهبران جنبش سبز است”.

این مقام آگاه، خبر خبرگزاری فارس مبنی بر تعطیلی کلاس درس آیت الله خامنه ای در روز پنجشنبه به دلیل “هتک حرمت عاشورا” را نشانه چراغ سبز بیت رهبری به طیف تندرو مذکور دانست و افزود: “در صورت بروز هرگونه برخورد با رهبران جنبش سبز پس از راهپیمایی حکومتی امروز، نشانه همراهی رهبر جمهوری اسلامی ایران با سناریوی گروه های تندرو خواهد بود و مجموعه این تحرکات را می توان فاز دوم کودتای انتخاباتی دانست”.

گفتنی است، راهپیمایی امروز در تهران در حالی برگزار می شود که از شامگاه گذشته اتوبوس های وابسته به ارگان های دولتی درحال انتقال راهپیمایان از شهرهای قم، کاشان، همدان و… به تهران بوده اند.

راهپیمایی امروز درحالی برگزار می شود که بنا به گفته محمد کرمی راد، عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، ساعت ۶:۳۰ بامداد نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی جلسه ای را با حضور مسئولان وزارت اطلاعات و وزارت کشور برگزار کرده اند. 

جلسه ای که ساعت برگزاری آن بیانگر اهمیت راهپیمایی امروز برای حامیان دولت است.